ohjajoh6 schreef:Nou... dan kom ik maar weer even de knuppel in het hoenderhok gooien hier...
Ik geef dus de monnikspeper van gekruid.nl, de mg van de welkoop en iid , net als Nando, van het kruidvat vit. E in olie capsules, zit geen seleen in en leek mij dus veiliger om te geven, aangezien hier bij te veel geven (seleen) dus duidelijk wel gevaren aan zitten...
En JP... het gaat er niet eens om "hoe" jij e.e.a. zegt, maar meer om het feit, dat jouw wil, wet is en je hebt nu eenmaal niet altijd maar gelijk, sorry...
Ik schrok namelijk van je uitspraken met betrekking tot geven van buut en eventuele maagklachten, in de relatie met cushing, vooral omdat je zelf gastroguard hebt moeten geven... En vergis je niet hoor JP, ik heb jou aardig hoog zitten, maar jou waarheid is niet altijd de ultieme waarheid en dan is er gewoonweg geen discussie met jou mogelijk en dat is jammer...
En ik wil echt niet vervelend zijn dames en het zal voor ieder paard weer anders liggen, maar die puk van mij (en daardoor automatisch de grote ook niet meer, gelijke monniken, gelijke kappen) krijgt echt nooit geen voordroog meer, ik had echt superkwaliteit - mooi droog - zeer schoon - rook echt heerlijk, maar MiniMe kreeg echt meerdere malen een flinke terugslag toen ze hb was, dat kwam echt pas weer enigszins in orde toen ze enkel droog hooi kreeg...
Heb ik trouwens ook nog een vraagje: Ik heb een partijtje graszaadhooi kunnen kopen en nu is mij altijd geleerd, dat graszaadhooi echt het armste hooi is wat je kunt geven, klopt dit nu eigenlijk en is het dan ook zo "arm" dat ik het niet meer hoef te weken? Wie weet hier wat meer van?
Ik heb jaren graszaadhooi gevoerd (toen ik nog mijn eigen plekje had), in de winter onbeperkt. Nado (ook niet groot) kon dit heel goed hebben. In mijn optiek was het zeker armer dan het andere hooi. Capopjekop voert ook graszaadhooi. Ik had ook prachtig droog voordroog van eigen land, ingezaaid met het meest fructaan-arme zaad dat ik kon vinden, op het juiste moment gemaaid etc, en dat kon ik er alleen 'voor de lekker' bijgeven als het echt guur was, anders stond Nado meteen weer met dikke manenkam. Ik weekte mijn graszaadhooi niet, maar ik heb het nooit gegeven toen hij acuut HB was, dus ik durf geen antwoord op die vraag te geven.
Welk type hooi heb je ? Ik had engels raai, veldbeemd is nog beter maar moeilijker te verkrijgen. Ik heb 1x roodzwenk gehad maar dat was zo grof (tegen stro aan) dat mijn IJslander een fikse verstoppingskoliek van opgelopen heeft.