Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Afhankelijk van de kwaliteit van je kuil is er geen reden om aan te nemen waarom je kuil niet meer zou kunnen voeren.
Batlow schreef:- Hoe zit het qua voer, wat voor krachtvoer mag/moet hij? Wanneer mag hij de wei op, mag hij dat nu al wel, hoe lang etc.. En hoe zit dat met het voorjaar?
wat mij betreft mag ie nu terug de wei in, in het voorjaar kijken we hoe ie de winter doorgekomen is, natuurlijk blijven we voorzichtig met jong gras
Vragen + antwoorden DA
Jannepauli schreef:Je hebt een DA nodig om te zien of een paard nog bevangen is? Tja.. ik denk dat iedere oplettende eigenaar dat zelf ook kan zien. En een smid idem dito.
Herstel van bevangenheid - afhankelijk van de ernst ervan- duurt lang. Soms wel een jaar, ook al zijn de eerste verschijnselen ( ontsteking, pijn) dan al lang weg.
Idifix schreef:Ik vind dit topic anders uiterst interessant voor mensen die geen weet hadden voordien van deze ziekte ..uiteindelijk heb ik het gevoel al heb je dierenartsen die het vaak ook goed hebben maar dat je aan dit ervaringsdeskundige topictoch wel meer hebt meer info, meer uitleg etc.
Het zou jammer zijn als dit verloren zou gaan.
Zijn hier trouwens mensen die zowel Mg + vitamine E voeren ?
Jannepauli schreef:Tja... ik ben per definitie niet hier om aardig gevonden te worden, dus deal with it. Maar ben wel bereid om vanuit mijn kennis en studie informatie te delen. Dat wordt kennelijk niet op prijs gesteld, dus dames.. adieu. Ik hou het hier voor gezien en zal alleen in uitzonderingsgevallen iemand per pb helpen.
Klaar.
Jannepauli schreef:Tja... ik ben per definitie niet hier om aardig gevonden te worden, dus deal with it. Maar ben wel bereid om vanuit mijn kennis en studie informatie te delen. Dat wordt kennelijk niet op prijs gesteld, dus dames.. adieu. Ik hou het hier voor gezien en zal alleen in uitzonderingsgevallen iemand per pb helpen.
Klaar.
IMJ schreef:Even de zoekfunctie gebruikt, hier is het vlgs mij voor het eerst vermeld en dan zou het idd niets met % te makenJannepauli schreef:Dr Andy Durham schrijft dit:
Liphook are currently using 29 pg/ml Nov - July and 47 pg/ml Aug - Oct.
We suggest a "grey area" of around 10 pg/ml either side of the cut-off value, so results 20 - 40 pg/ml Nov-Jul and 37 - 57 Aug-Oct may or may not be PPID, but a result below the grey area is likely to be negative, and above the grey area is likely to be positive.
Idifix schreef:Ik vind dit topic anders uiterst interessant voor mensen die geen weet hadden voordien van deze ziekte ..uiteindelijk heb ik het gevoel al heb je dierenartsen die het vaak ook goed hebben maar dat je aan dit ervaringsdeskundige topictoch wel meer hebt meer info, meer uitleg etc.
Het zou jammer zijn als dit verloren zou gaan.
Zijn hier trouwens mensen die zowel Mg + vitamine E voeren ?
Flock schreef:Met tranen in mn ogen, dit bericht
Mijn lieve 16 jarige D pony is sinds vandaag ook officieel lid van de cushing club.. Ze zit met haar waarde hoger dan de 800 (ik weet niet meer precies wat want het ging allemaal even te snel voor me na zo'n bericht)
Ze heeft last van haar hoeven, ze had een hoefzweer 2 weken gelede, slechte vacht, zweten, drinken, plassen, spierverlies, lusteloosheid ga maar door.. Maar ja wat wil je ook met zo'n waarde..
Beslissen over een anders leven is het moeilijkste dat er is denk ik, daarom wil ik gewoon even luisteren naar wat jullie denken.. Ik zie niemand hier praten over euthanasie en hoop daarom dat jullie niet uit de bocht vliegen..
Mn pony is al nu ongeveer 3 jaar met rust omdat ze een permanente blessure heeft linksvoor.. Ze loopt er soms goed mee maar andere dagen niet.. Omdat ze geen pijn lijkt te hebben, en zich nog altijd super voelde hebben wij haar bij een stal staan waar ze elke dag naar buiten gaat met een vriendje en savonds binnen slaapt.. In de zomer staat ze een paar maanden 24 uur per dag op de wei.. Verder kunnen we behalve knuffelen, poetsen en praten zeer weinig nog met haar..
Nu komt cushing erbij, we kunnen haar op een halve pil prascend zetten en dingen voor haar beter maken..
Maar wordt ze hier echt beter van?
Wordt ze weer gelukkig want dat is ze nu zeker niet?
Kan ze straks dan nog wel op de wei?
Wat blijft er van haar levenskwaliteit over?
Of; hamvraag.. Is het misschien goed om na te denken over haar in te laten slapen?