[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

westernjo

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:52

bij mij iets minder dan 200 euro, gebeurde in de kliniek, zelf naartoe gereden uiteraard, gecastreerd, tanden bijgewerkt, wolfstandjes getrokken en ingeent.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:19

bij mij 150 in totaal, alleen castratie dus.. Thuis gedaan..

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:32

Zit toch best nog wat verschil tussen.. Zijn daar geen standaard tarieven voor?

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:18

Heb ff gekeken, het was 134 euro, wel een halve visite betaald..

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:38

wondjes bij flame zijn nu trouwens helemaal dicht, beetje korsten eraan, maar ziet er goed uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:43

Bontje moet er ook aan geloven, hij is verkocht en een hengst was niet gewilt. Het is ook wel beter dat het gebeurd alleen hij heeft een hartruis, daarom heb ik overleg met de dierenarts voor staand gekozen, maar een da vinden die het staand doet is nog niet zo makkelijk. Nu een gevonden en ook nog binnen het budget en komt aan huis. Heel mooi dus.
Morgen bellen, spannend!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:48

Vandaag is Dani aan de beurt...Om half 9 worden we in de kliniek verwacht.
Ik ben :r van de stress... Zal blij zijn als mijn manneke straks weer hier in zijn stal staat.
Jullie horen het wel!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:04

Mijn man is vandaag ook aan de beurd. Hier thuis op het land. Ik word gebeld als ze er aan komen. Kan met een uurtje zijn, maar kan ook pas rond de middag worden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:22

Voor jou dus ook wachten Dennis, vervelend...
Succes alvast voor straks!

Wij zijn net thuis, en het wachten hier is begonnen. Ik word gebeld als het klaar is en vanmiddag kan ik hem weer ophalen. Was wel even moeilijk om hem daar achter te laten...Hopelijk bellen ze snel.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:03

Nog geen kwartier na mijn post werd ik gebeld dat ze er met een kwartiertje zouden zijn. Ze waren er al 10 minuten na die tijd.
Alles is prima gegaan. Heeft een roesje gekregen, praampje er op en snijden maar. Hij liet het allemaal rustig over zich heen komen en stond met een half uurtje weer (nog helemaal stoned) op het land. Hij was wel wat zweterig geworden, dus heb hem even een dun dekentje op gedaan, hij staat midden op de wind (staat normaal zonder deken buiten).

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:06

Gelukkig Dennis!

Hier belde de kliniek rond half 11 dat Dani alweer stond. Pak van mijn hart!
We gaan hem eind van de middag ophalen. Ik heb de stal al lekker klaargemaakt met een flink strobed. Hij moet vannacht binnenblijven, en morgen mag hij weer lekker naar buiten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:45

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:46

ziet er wel sneu uit ja, mijnes is alweer helemaal genezen van z'n castratie, merk nix anders aan zn gedrag, t was al zo'n lieverd. T zal nu wel dik worden de komende dagen.. meestal de 2e dag is het ergst volgens mij.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:38

Dani is weer thuis!

Ik dacht, hij zal wel kalm zijn en lekker op stal willen. Ik had de stal lekker dik opgestrooid en lekker hooi erin. Nou, meneer rende van de trailer af, ik hield hem haast niet. En rende vervolgens zo de wei op :=
Nu staat hij wel binnen met mijn andere paard, hij had behoorlijke honger. Het is een beetje dik, maar komt goed ;)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:45

het eerste wat de mijne deed toen ie thuiskwam was rollen! Weg met die ziekenhuislucht :D

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:10

Haha gek paard!

Dan denk je dat hij wel heel zielig zal zijn en lekker in zijn stalletje wil staan, krijg je dat! :+

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:30

Haha! nou die van mij was wel echt zielig hoor :P Toen hij moest lopen liep die alsof ie in zijn broek gepist had haha
Mooi dat het goed gegaan is..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:35

Vanmorgen liep die van mij alsof hij te veel gezopen had, toen hij wat wakker was merkte je er al niets meer van. Hij vond me even niet zo lief, maar wou toch wel even met mij knuffelen :).

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:56

De mijne moest net plassen, compleet met kreuntje :(:)
Arm peerd...Morgen moet ik hem eens lekker poetsen, er zit nog allemaal bloed op zijn achterbenen.

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:14

ach dat regent er wel af toch? denk niet dat ie ervan kan genieten, volgens mij geeft geen enkele da pijnstillers mee. Nou, geen enkele vent kan daar begrip voor opbrengen die dat hoort haha.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:28

Bij Jack is ook alles goed gegaan vandaag is het alweer 2 weken geleden.
Het is liggend in de kliniek gedaan en het is zeer voorspoedig gegaan en erg snel genezen,kan ik iedereen aanraden!
De eerste dagen was hij iets sneu maar het viel mij alles mee :j
Nu hangen er twee zielige korstjes,haha :D
Nu moet hij nog zelf inzien dat hij ruin is met al die hengstige merrie's hier :Y)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:09

westernjo schreef:
ach dat regent er wel af toch? denk niet dat ie ervan kan genieten, volgens mij geeft geen enkele da pijnstillers mee. Nou, geen enkele vent kan daar begrip voor opbrengen die dat hoort haha.

Hm, ja daar heb je ook weer gelijk in...
Pijnstillers heb ik inderdaad niet meegekregen. mijn hubbie vond het ook maar zielig voor Dani haha :+

Fijn Taffy, dat het allemaal zo goed gaat!
Ik ben ook erg tevreden over de kliniek hier, is een goede keuze geweest :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:02

Mijn 3-jarig hengstje is over 2 weekjes aan de beurt. 6 april is het zover!
Ik ben eens benieuwd hoe het gaat gaan! Door mijn enthousiasme ben ik vergeten te vragen naar informatie, dus ik weet niet hoe hij gecastreerd wordt ofzo... Het zal ook de eerste kennismaking zijn tussen mijn hengstje en de veearts, aangezien ik van veearts ben veranderd.

Ik had nog een klein vraagje:
Ik voel beide ballen wel, maar eentje zit ietsje dieper in de buik. De andere kan ik rondom vastpakken, maar die ene niet helemaal.
Is het normaal dat één bal ietsje meer 'hangt' dan de andere?
Ik geloof dat mijn vorige veearts had gezegd dat beide ballen ingedaald waren(vorig jaar), maar hier ben ik ook niet zeker van. Ik heb dat niet gezegd tegen de nieuwe veearts, maar ik denk dat als ik beide ballen duidelijk voel, dat het in orde is, niet?

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:56

Dat moet geen probleem zijn hoor, maak je maar niet teveel zorgen, komt vast wel goed! (blijft natuurlijk altijd spannend)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:50

hallo :wave:

Ik kom even binnenvallen..
Stiekem heb ik een hengst op het oog, en ja, die moet gecastreerd worden.. Maar het is niet handig om hem eerst naar hier te verslepen, en dan een maand op stal te zetten en hier te castreren ( ivm kans op infecties ) dan te verhuizen naar het land, en na een half jaar weer te verhuizen. Dus hij zou dan waar die nu staat gecastreerd moeten worden, maar is er iemand die daar een goede castreur of DA weet? Omg Meppel.
Op internet kan ik eigenlijk niet zo veel vinden, ja alleen dierenartsen, maar zou het het liefst staand aan huis willen laten doen..
Mocht het zeker zijn bel ik alle DA's in omgeving even af, maar ik heb natuurlijk met geen van alle ervaring....
Dus iemand ervaringen?