Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:15

@ptries, bedankt, en Ravel en ik zijn benieuwd wat de volgende Paardenkranten aan ingezonden brieven heeft staan.

Waarschijnlijk zullen er ook wel de nodige brieven naar Bit gaan.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:19

Ik hoop dat de boodschap dat mensen niets moeten tekenen overkomt. (Alhoewel ik het erg dom vind dat iemand een verklaring tekent als hij/zij medicijnen koopt, dat moet toch argwaan opwekken )

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:23

sarabande schreef:
Ik hoop dat de boodschap dat mensen niets moeten tekenen overkomt. (Alhoewel ik het erg dom vind dat iemand een verklaring tekent als hij/zij medicijnen koopt, dat moet toch argwaan opwekken )

Medicijnen.......? ; het worden op de etiketten voedingssupplementen genoemd..........

Leuk punt van onderzoek voor de AID....... gaat het hier om een voedingssupplement of een medicijn?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:33

tienus63 schreef:
@ptries, bedankt, en Ravel en ik zijn benieuwd wat de volgende Paardenkranten aan ingezonden brieven heeft staan.

Graag gedaan, ik ben blij dat dit soort zwendel aan de kaak gesteld wordt. Hopelijk voorkomt dit toekomstige slachtoffers van de praktijken van dhr. Taal

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:17

is dit hele verhaal nou niet iets voor een tv programma zo als radar of zo??

die hebben bram H tenslotte ook bekent gemaakt bij het grote publiek, en als LT zich ook weer op de humane markt gaat storten met zijn kletspraat lijk mij een waarschuwing niet overbodig

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:36

ondanks de artikels die er verschenen zijn, zijn er toch nog mensen die in hem blijven geloven......... (stalgenoot) en blijft het desbetreffende paard gewoon aan de poedertjes/pillen en spuiten.....

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:02

Falka en Ravel ik heb een tijdje het hier niet meer gevolgd. Wat een geweldig resultaat de publikaties in Bit en Paardenkrant. Alle moeite niet voor niets geweest.
Zijn reactie zegt weer meer over hem dan over andere mensen(wat hij zo graag wil)

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:38

Tja ik weet niet of ik het hier neer moet zetten, maar ik doe het toch!

Wij hebben een Tinker (spier witte) op stal die 2 jaar behandeld is door LT en gister sprak ik de eigenaresse en ze vond dat haar paard de manen zo geel had. Ik zo, ja dat weet ik ook niet..
Vandaag was ze weer bij haar knol, had dat dier ook de ogen geel en de manen waren nog meer geel!
Ze heeft de kliniek gebeld en morgen moet mijn vader met haar mee (ze kon anders geen vervoer krijgen).
Geligheid duidt op leverproblemen

Maar zou dit dat het eerste slachtoffer zijn van de KavaKava??? Zeg ik hard op terwijl ik het eigenlijk moet denken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:26

Zou kunnen, misschien dan toch maar vertellen dat dat dier preparaten heeft gebruikt en misschien ook vermelden dat er kavakava in zit.

Wordt wel moeilijk om met zekerheid te gaan zeggen dat die tinker ziek is geworden door die spuiten. Mogelijkheid is er wel en reden om hier rekening mee te houden, lijkt mij.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:08

Zou niet echt fijn idee zijn, aangezien er meer paarden zijn die meerdere kuren toegediend hebben gekregen.

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:29

IwanLuver schreef:
Tja ik weet niet of ik het hier neer moet zetten, maar ik doe het toch!

Wij hebben een Tinker (spier witte) op stal die 2 jaar behandeld is door LT en gister sprak ik de eigenaresse en ze vond dat haar paard de manen zo geel had. Ik zo, ja dat weet ik ook niet..
Vandaag was ze weer bij haar knol, had dat dier ook de ogen geel en de manen waren nog meer geel!
Ze heeft de kliniek gebeld en morgen moet mijn vader met haar mee (ze kon anders geen vervoer krijgen).
Geligheid duidt op leverproblemen

Maar zou dit dat het eerste slachtoffer zijn van de KavaKava??? Zeg ik hard op terwijl ik het eigenlijk moet denken???

Gelukkig is dit loos alarm. Ze zijn met de Tink naar de kliniek geweest en hebben bloedafgenomen en zijn lever getest en dat was 100% in orde.
Wel had de Tink een beetje te veel eiwitten in het bloed, wat ook een beetje geel uit kan slaan bij zo'n spier wit paard.
Gelukkig, gelukkig, gelukkig geen leverbeschadiging!

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:33

Gelukkig maar zeg!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:17

Ptries schreef:
tienus63 schreef:

Graag gedaan, ik ben blij dat dit soort zwendel aan de kaak gesteld wordt. Hopelijk voorkomt dit toekomstige slachtoffers van de praktijken van dhr. Taal

Heeft dit verhaal inmiddels al in de Bit gestaan? (zoja, dan zou ik die graag willen lezen, vandaar )

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:27

Jazeker, het stond in de Bit van mei.

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:52

Tot mijn grote schrik en verdriet zie ik net op zijn website dat het paard Qwiebus is overleden...
Dat was die fries die ook wel op de lezingen kwam.

Los van wat er allemaal ten gunste of ten laste over dit onderwerp is geschreven en gezegd: dit vind ik wel heel erg... Huilen

En Erik, mocht je dit forum volgen, heel veel sterkte....

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:43

Franka_Vosje schreef:
Tot mijn grote schrik en verdriet zie ik net op zijn website dat het paard Qwiebus is overleden...
Dat was die fries die ook wel op de lezingen kwam.

.

Dat is echt heel erg triest.
Is het ook bekend waar Qwiebus aan overleden is?

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:49

Wat sneu voor Kwibus zeg...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:59

Zat ik net op mijn brommertje en reed langs een weitje waar een fries met boettdeken stond en dacht aan dit topic, ook had ik nog de wanstaltige gedachte in mijn hoofd van een programma dat ik afgelopen week had gezien. Dat ging dus over wormen. Mensen hadden vroeger wormen in hun darmen, spoelwormen en andere wormen. In het Westen en in Amerika hebben we dat niet meer, maar in de arme landen zoals Zuid-Amerika hebben de kinderen spoelwormen en andere wormen, niet erg, maar als er voedselarmoede is, dus wel. Die kinderen worden dus nu ontwormt. Een arts werkt mee aan een onderzoek betreffende allergieen, jawel allergieen, want de ontwormde kinderen vertonen na 3 tot 4 jaar allergieen. Niet allen, maar wel een groot percentage. De relatie is gelegd met ontwormen en allergieen. Nu blijkt dus dat wormen mensen nodig hebben om te bestaan, dat mensen kennelijk ook de wormen nodig hebben om te bestaan. De wormen leven in het darmkanaal en scheiden een stof af waardoor het immuunsysteem die wormen met rust laten en na ontwormen gaat het immuunsysteem zichzelf aanvallen wat zich uitte bij een vrouw met een zeer ernstige allergische reaktie in haar darmen wat bloedingen veroorzaakte. Een arts die het onderzoek meehelpt, heeft zelf iets van 300 wormen in zijn darmen tot zich genomen. Hij onderzoekt regelmatig hoeveel wormen hij heeft, weet niet meer welke wormen, dacht haarwormen. Door deze wormen heeft hij geen pollenallergie meer, nu kan hij ongestoort buiten lopen.

Kijk, toen dacht ik, wij zijn nogal spastisch met ontwormen, elke 6 weken, 4 keer per jaar met nogal zware ontwormingsmiddelen. Bloedwormen ben ik als de dood voor, maar die spoelwormen zijn ook niet klein en als die zich door de darmen heenvreten. Maar een kleine hoeveelheid kleinere specifiekere worm die geen kwaad kan, nee juist noodzakelijk zijn voor een paardenmechanisme wordt dus ook gedood en daar is nooit onderzoek naar gedaan. Dus doordat deze wormen die dus van nature in de darmen zitten en paarden van nature trekkers zijn en niet op een klein stukje leven dus ernstige besmettingen van bepaalde wormen niet kunnen oplopen doordat ze van nature voortdurend worden verweid. Deze wormencultuur was altijd aanwezig is nu niet meer aanwezig, kan niet aanwezig zijn en een groot percentage paarden krijgen hierdoor misschien wel allergieen, dus de bekende pollenallergie, snel vatbaar voor koliek, en jeuk. Dus het eigen immuunsysteem keert zich tegen zich zelf omdat de stoffen die de parasieten afscheiden om dit te voorkomen, niet meer in het bloed aanwezig zijn.

Lijkt mij wellicht wel een onderzoekje waard. Ze zijn tenslotte ook bij mensen nu zo ver dit te gaan onderzoeken omdat er jaarlijks zoveel mensen met luchtwegallergieen bijkomen en andere allergieen. Je zou kunnen zeggen een minpunt van de welvaart, is dit ook zo bij paarden? Zijn ze te schoon geworden van binnen is hun voer te gemodificeerd?

Lijkt me leuk zo een onderzoekje op te kunnen starten en misschien wel dé oorzaak te hebben gevonden. Kassa! Haha! Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:02

Het door mij als veulen gekochte jaarling begint eindelijk wat in conditie te komen. Ze is geboren op een pensionstal waar de paarden op kleine stukjes wei staan jaar na jaar na jaar.
Ze was broodmager en lusteloos. Na diverse wormen injecties knapte ze wat op maar door de wormen had ze infecties opgelopen. Na 4 peneceline kuren begint ze er nu goed uit te zien.
Russel dat verhaal van jou houdt op onze weides waar alleen paarden staan geen stand, misschien als ze nog op de poesta's stonden of achter de koeien aan geweid werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:44

Nee ik snap 'm, maar er kan natuurlijk wel een relatie tussen bepaalde wormen en het immuunsysteem zijn, toch? Zij houden elkaar in stand, de parasiet zorgt ervoor dat zijn gastheer niet ziek wordt om te kunnen overleven.

Mijn idee is nl de voor paarden niet schadelijke wormen. Met ontwormen worden alle wormen doodgemaakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:36

ik houd er in elk geval wel van om minder te ontwormen...
vroeger deden we dat 2 x, voorjaar als t spul in t land kwam en najaar als ze weer op stal gingen.

gelukkig sta ik nu op een stal waar ze ook niet zo happig zijn op ontwormen,dus gebeurd het nu 3x per jaar.
en ik vind dat vaak genoeg Knipoog

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:42

Interessant Russel!
Ik heb wel altijd geleerd dat een lichte wormbesmetting/aanwezigheid niet slecht was voor paarden maar goed voor het imuunsysteem, maar waarom is eigenlijk nooit verteld. Maar jouw verhaal zou dat bevestigen.
Maar wat de paarden in het wild kunnen, zich zelf verweiden kan tegenwoordig met ons 'huis'paard bijna niet meer. Dus in hoeverre zou je dan een deel kunnen doden (het te veel) zodat het acceptabele nivo van wormen overblijft. Of dat er inderdaad sommige wormen overbodig zijn en sommige niet.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:58

russel schreef:
Nee ik snap 'm, maar er kan natuurlijk wel een relatie tussen bepaalde wormen en het immuunsysteem zijn, toch? Zij houden elkaar in stand, de parasiet zorgt ervoor dat zijn gastheer niet ziek wordt om te kunnen overleven.

Mijn idee is nl de voor paarden niet schadelijke wormen. Met ontwormen worden alle wormen doodgemaakt.

Hoi Russel,

Het zal me niet verbazen dat het verhaal best wel kan kloppen. Vooral in landen waar mensen nog dicht bij de natuur staan.
Idem bij paarden vroeger toen ze nog niet in te kleine en overbegraasde weides stonden.
Het natuurlijk afweersysteem wordt ondermijnt door chemische wormkuren en door te grote worminfecties vrees ik.

Hetzelfde verhaal is jaren terug gebeurd met vaccinaties.(sorry even off topic)
Een professor heeft enthousiast jaren terug een vaccinatiecampagne opgezet in een paar afrikaanse landen.
De gevaccineerde mensen kregen binnen een paar jaar allerlei allergieen en andere infectieziektes terwijl de niet gevaccineerde mensen vele malen gezonder bleven. Het immuunsysteem werd dus duidelijk ondermijnt door het vaccineren.
Toen deze professor zijn 'fout' inzag is hij dat gaan publiceren middels een boek en werd hij anti-vaccineren zoals dat heden ten dage gebeurt.
Dat boek is uit de handel genomen en de professor is sindsdien zijn leven niet meer zeker. Dankzij de farmaceutische industrie. Hij leeft al jaren ondergedoken.

Van nabij heb ik hetzelfde meegemaakt.
In mijn naaste kennissenkring zijn 2 echtparen die vorig jaar beide een zoontje hebben gekregen.
Beide echtparen waren zich bewust van de vaccinatieproblematiek vanwege hun medische achtergrond.
Dus wilden beiden hun zoontje niet volgens het reguliere patroon laten vaccineren.
Het ene jochie is pas met 6 maanden voor het eerst geent, eerder dan ze eigenlijk gepland hadden maar ze zijn gezwicht voor de druk van anderen. Het andere jochie was zelfs nog iets ouder bij de 1e vaccinatie.
Voor het vaccineren waren beide jochies kerngezond. Zelfs geen snotneus oid. gehad.
Na het vaccineren zijn beide om de haverklap ziek.
Van simpele verkoudheden tot oorstekingen en andere infectieziektes toe.
Geeft toch te denken !!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:33

Ik denk dat zulke dingen van mens tot mens en dier tot dier afhangen.het niet vacineren kan ook heel gevaarlijk zijn.vraag maar aan de mensen die polio hebben die zijn echt niet zo blij met hun ouders.

Zowel mijn kinderen als dieren worden ontwormd en gevacineerd volgens schema en geen van alles is ooit ziek of zwakker dan iets anders.
Zelfs de kleuterschool hebben ze met glans doorstaan.Volgens mij heeft het meer te maken dat kinderen overdreven schoon worden gehouden en vaak veels te warm aan gekleed dat er vaak zieke kinderen zijn.Maar ja,dat is mijn visie weer Knipoog .

Maar met niet ontwormen moet je gewoon voorzichtig zijn uiteindelijk gaan er meer paarden dood aan wormen, als aan een zomerexceem.