Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elke87 schreef:Mijn jaarlinger maakt een geluid dat lijkt op luchtzuigen alleen dan veel zachter.
Hij spant hierbij zijn keel niet aan. Hij maakt dit geluid ook tijdens het eten, zelfs wanneer hij is afgeleid.
Is dit ook luchtzuigen? En zo niet wat kan het dan zijn?
Elke87 schreef:jah normaal spannen ze heel de nek.. en dan zie je dat het begin van de keel uitzet.. maar hij maakt dit geluid in iedere positie zonder dat zn keel uitzet.
Het is ook echt een veel zachter geluid dan luchtzuigen, maar wel hetzelfde soort geluid.
DubbelDun schreef:Elke87 schreef:jah normaal spannen ze heel de nek.. en dan zie je dat het begin van de keel uitzet.. maar hij maakt dit geluid in iedere positie zonder dat zn keel uitzet.
Het is ook echt een veel zachter geluid dan luchtzuigen, maar wel hetzelfde soort geluid.
Doet hij het altijd (dus bij elke ademhaling) of op specifieke tijden/momenten ??
DubbelDun schreef:Ik vraag dit omdat paarden in hun neus ook een doorgang kunnen hebben naar de mond. Dit ontstaat soms na een fikse verkoudheid en kan zich uiten in bijv. water wat door de neus weer naar buiten loopt bij het drinken.
Afhankelijk van de grootte van deze opening kan het ook hoorbaar zijn in de ademhaling.
Het heeft dan dus niets met luchtzuigen te maken.
DubbelDun schreef:Logisch gesproken wel, maar het kan ook afhankelijk zijn van de snelheid en 'kracht' waarmee adem gehaald wordt.
suus1991 schreef:ik denk dat de risico's hetzelfde zijn als bij luchtzuigen waarbij ze een voorwerp gebruiken, hier gaan alleen de tanden niet van kapot omdat die niks beet pakt.