Röntgen van rug laten maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 14:28

Heleennn schreef:
Waarom dan niet samen met een ander paard zetten? Van 9u-17u buiten is heel goed

Omdat andere stalgenoten dat niet willen. Zetten zelfs hun eigen paarden niet samen op de paddock.

bruintje123

Re: Röntgen van rug laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:29

Wat ik eerder al zei een stal met wat drama zeikers bij elkaar. En dan gek vinden dat limo zich zo kan gedragen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:50

Dus alle paarden staan daar apart? Das ook zonde

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:53

Het gaat maar om 7 km? :wow: Maar TS had het toch over een lange reistijd?
Als het zo dichtbij huis is snap ik het probleem al helemaal niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 14:56

Heleennn schreef:
Dus alle paarden staan daar apart? Das ook zonde

Niet allemaal.
Er is de "ponygang" (lesponies/paarden en oude ponies) die gaan samen op een wei (geen paddock) achter de manege naast de graspiste (sommige van hen staan op de graspiste).

Op 1 van de paddocks staan er drie lespaarden samen. Dus er worden wel paarden bijeen gezet maar niet als stalgenoten melden dat niet te willen met hun paard(en).

Cayenne, lange reistijd van werk uit.
Ik ga niet nog eens melden hoelaat ik 's avonds pas aan tafel zit na het werk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:57

Art_Ificious schreef:
Cayenne, lange reistijd van werk uit.

Tja, het is jouw hobby. Daar moet je iets voor over hebben...
Anders niet aan beginnen. Dat dier is afhankelijk van jou, niet andersom.

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:25

Ik heb TS genoeg alternatieve plaatsen gegeven om haar pony te zetten. Maar overal was wel iets op aan te merken. Ik ken de 'manege' en weet ook dat daar het niveau echt niet hoog genoeg is om een wat 'moeilijkere' jonge pony goed te kunnen begeleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:49

Art_Ificious schreef:

Ik schreef het al toen je aan het uitkijken was naar een nieuwe pony, nadat je de vorige had verkocht: als je leven niet voldoende tijd biedt om goed voor een paard te zorgen en/of onvoldoende mogelijkheid biedt om hem op een goede plaats te stallen, misschien is dit dan even niet het moment in je leven om een eigen paard te hebben.

Dus nou niet gaan klagen dat je laat aan tafel zit he? Je hebt een keuze gemaakt en dan hoort dit er allemaal bij. ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:13

Is dat voor de meesten gewoon niet het geval? Ik moet ook gewoon werken, een huishouden, 2 honden, 2 kids en een echtgenoot. Dus tsjaa.. het is soms even doorbikkelen om iedereen de juiste tijd en aandacht te geven. Anders moet je er niet aan beginnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:24

Het moet wel haalbaar zijn en blijven..

Ik vind het in ieder geval positief dat hij nu de hele dag naar buiten gaat, dat het naast een ander paard is ipv erbij. So be it, het is een stap in de goede richting en hopelijk volgen er zo steeds stapjes bij.

Ik ben benieuwd naar wat er morgen uit gaat komen bij de DA.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:35

Wat fijn dat hij nu langer naar buiten mag TS! :)

Zou er een lespaardje bij hem kunnen als de andere pensionklanten zo terughoudend zijn? Mijn paard staat ook samen met een lespaard, stal blij en ik blij, en de paarden nog blijer. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 10:44

Leo schreef:
Wat fijn dat hij nu langer naar buiten mag TS! :)

Zou er een lespaardje bij hem kunnen als de andere pensionklanten zo terughoudend zijn? Mijn paard staat ook samen met een lespaard, stal blij en ik blij, en de paarden nog blijer. :)

Kan het eens vragen. Maar dan is er waarschijnlijk een probleem met lespaard uit paddock halen door de kindjes. De kindjes moeten de paarden zelf gaan halen uit de paddocks.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:05

Ja daar zou ik echt niet aan beginnen. Dan halen ze zijn vriendje weg en gaat hij helemaal over de zeik omdat hij moet blijven staan. Ik weet niet of hij dat doet, maar zowat alle paarden bij ons op stal moet je niet eerst met twee buitenzetten en er dan eentje weghalen... alleen buiten zetten geen probleem, maar eens ze met twee staan wordt het moeilijk om er eentje weg te halen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:16

Dat is dan idd niet handig. :) mogelijk op de dagen dat er geen lessen zijn maar dat is uiteraard op iedere manege anders.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 12:25

Leo schreef:
Dat is dan idd niet handig. :) mogelijk op de dagen dat er geen lessen zijn maar dat is uiteraard op iedere manege anders.

Dat is wel mogelijk want hier is het geheel anders dan de meeste maneges.

De meeste lessen zijn hier ook 's avonds vanaf 18u30
Behalve op woensdag en zaterdag. Dus in principe kan hij bijna de hele week buiten met een vriendje. (Had er daarstraks niet bij stilgestaan) Heb zelfs een lespaard merrie op oog voor bij hem. Ene die al meerdere veulens gehad heeft (laatste was vorig jaar) en dus een ideale opvoedster zou zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:37

Goed idee om gewoon eens na te vragen bij de stalhouder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:57

Art_Ificious schreef:
Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

1 antwoord: vaker in de hand hebben.

Beetje late reactie, maar wilde m toch evn geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:04

Joolien schreef:
Art_Ificious schreef:
Nou hoe moet ik hem dan aanleren dat hij bij anderen ook moet luisteren?

hoe los je zoiets op als stalgenoten bijna nooit aanwezig zijn op moment dat ik er ben?
Als ze zelf "geen tijd" hebben om ook met een ander paard bezig te zijn?

Hoe leer je dat eenkennige dan af?

1 antwoord: vaker in de hand hebben.

Beetje late reactie, maar wilde m toch evn geven.

Beetje lastig. Wordt dagelijks buiten gezet dus wat wil je dan nóg meer? Ik probeer om 4x te gaan per week. Deze week is dat zéker mogelijk dankzij een aantal halve dagen werken waardoor ik voormiddag of namiddag kan gaan.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:07

Maar als je een volledige dag werkt zou dat toch ook moeten lukken? Als je werkt tot 19u bijvoorbeeld na het eten of na je werk even losgooien en spelen in de binnenbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:08

Dat bedoel ik, 4 keer moet ik dit geval ook in alle rust met hem aan de gang zijn. Wandelen, longeren, grondwerk, whatever, als het maar bijdraagt aan de opvoeding. Niet even vlug langs om een knuffel te geven en uit te mesten.
Zolang je dat niet voldoende doet, ga je heeeeel laaaangzaaaaam vooruitgang boeken en zul je moeten dealen met zijn uitspattingen soms.
Je kunt van een kleuter die geen opvoeding krijgt ook niet verlangen dat ie altijd netjes in het gareel is. ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:12

Heleennn schreef:
Maar als je een volledige dag werkt zou dat toch ook moeten lukken? Als je werkt tot 19u bijvoorbeeld na het eten of na je werk even losgooien en spelen in de binnenbak?

Werk tot 19u
Bus om 19u20
Aan bushalte om 20u
Dan thuis om 20u20
Eten maken en eten pas rond 21u afwassen hoort er ook bij dus kan ten laatste pas 21u30 weg thuis.
Eer ik op manege ben is het 22u
Dan moet ik nog geluk hebben dat de piste vrij is ook.
(Daarnaast heb ik tussendoor op werk amper tijd om iets te eten dus heb ik van 13u tot 21u niks gegeten dus eet ik graag een goede maaltijd s avonds)

Ik heb daarnaast nood aan minstens 7u slaap per nacht en dat haal ik niet als ik pas om 23u30 weer thuis ben, ervan uitgaand dat ik 1u spendeer op de manege. Ik ben een slechte slaper... val zeer moeilijk in slaap soms duurt het een uur voor ik slaap. 'S anderendaags gaat mijn wekker al om 6u af.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:19

Dan had je maar geen paard moeten kopen! Als je een paard wil moet je er, vind ik, minstens vijf keer in de week heen jkunnen gaan. Zeker als hij niet veel buiten staat

Chantallle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:20

Dus eigenlijk heb je geen tijd voor een paard.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:21

Heel eerlijk. Dan had je geen jong paard moeten kopen of een andere baan moeten zoeken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 13:24

Livver schreef:
Dus eigenlijk heb je geen tijd voor een paard.

Bovenstaande is als.ik van 8-19u werk.

Heb ook dagen van 8-13u of 13u-19u en meestal dinsdag en zondag vrij.
Vandaar dat ik meestal wel 4x kan gaan, voormiddags is dat wel wat haasten zodat ik de bus naar het werk niet mis EN ook nog fatsoenlijk kan eten.
Maar dan zorg ik dat ik om ten laatste 8u op stal ben tot 10u en dan naar huis ga om te eten.
Namiddags is het vaak 15u dat ik op stal ben tot 18u.

Olympia schreef:
Heel eerlijk. Dan had je geen jong paard moeten kopen of een andere baan moeten zoeken.

Gemakkelijk praten heb je wel he? Andere job zoeken is niet zo makkelijk als het lijkt tegenwoordig al helemaal niet meer.
Daarnaast win ik véél meer tijd zodra ik mijn rijbewijs heb. Waar ik zeer zeker van ben dat ik het vóór Pasen nog ga hebben.

Een ouder paard zou jij dan wel maar 2-3 dagen per week heen gaan? Hoe vreemd is die denkwijze.