Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:56

Ja Ceratex idd, ik had de C aangehoord voor een S :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:59

brighteyes85 schreef:
Ja Ceratex idd, ik had de C aangehoord voor een S :+

Klinkt bijna hetzelfde toch? :D

Ik heb oa de uitrij- en fleecedekens bekeken en vond de prijs niet echt veel scherper en qua kwaliteit een stuk dunner/minder mooi afgewerkt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:40

Ondertussen is dit een erg mooi topic geworden met veel informatie. Ik heb het gevoel dat daar eigenlijk een uitgebreide OP bij hoort waarin veel van die informatie al staat. Nu in het topic is het moeilijker zoeken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een overzicht van de merken, welke spullen er verkrijgbaar zijn e.d.

In overleg met TS kan ik de OP voor jullie aanpassen. Als iemand er tijd in zou willen steken om een mooie OP te maken, dan plaats ik die graag.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:28

Bij Ruiterplanet zijn de rambo ionic stalbeschermers en staldeken in de aanbieding :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:33

Macs schreef:
Bij Ruiterplanet zijn de rambo ionic stalbeschermers en staldeken in de aanbieding :)

Tnx voor de tip! Dat is een mooie aanbieding ja! Wil er al een hele tijd graag 1 maar ze zijn zo verschrikkelijk duur :( twijfel er al een jaar over. Ze heeft eigenlijk meer nodig dan een rugwarmer maar ben nog zoekende wat nou eigenlijk handig is.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:57

dat is inderdaad een hele mooie aanbieding. Heb hem van de week bij Agradi gekocht voor 133 euro.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:02

Angela schreef:
Ondertussen is dit een erg mooi topic geworden met veel informatie. Ik heb het gevoel dat daar eigenlijk een uitgebreide OP bij hoort waarin veel van die informatie al staat. Nu in het topic is het moeilijker zoeken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een overzicht van de merken, welke spullen er verkrijgbaar zijn e.d.

In overleg met TS kan ik de OP voor jullie aanpassen. Als iemand er tijd in zou willen steken om een mooie OP te maken, dan plaats ik die graag.

Wat een top idee dit! Wil dit best doen maar het duurt nog wel een week of 2 voor ik tijd daarvoor heb

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:09

Geen probleem, neem de tijd!

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:15

Goede tip van die website ruiterplanet!
Een vraagje zouden de Rambo ionic stable boots ook als transportbeschermers geschikt zijn? En zitten ze per 4 verpakt, want dat staat er nergens duidelijk bij (ik ga ervanuit van wel)?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:41

Ik heb er toch maar 1 besteld! Op ruiterplanet. Tnx macs! Toch maar stoppen met twijfelen. Een jaar twijfelen is lang genoeg ;)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:37

Eerder een frustratie post gedeeld over het verschuiven van de rugverwarmer en dacht laat ik het vervolg ook maar geven:

Ik heb het opgegeven met de BOT rugverwarmer en die gedegradeerd tot rijdek van de winter. Ringen er af gehaald. Op de rug, prolite er op, zadel er op en rijden maar. Dat werkt prima.

Daarna heb ik een BOT fleece deken voor humaan gebruik gekocht. Net zoals iemand eerder in dit topic. Ik heb er achter ringetjes aan gezet ter hoogte van de bilriemen en voor bij de schouders twee stukken stevig klitteband. En in de deken die er over moet met tapijtlijm de andere helft van het klitteband gezet. Is een waterdichte Rambo Wug dus ik zag naaien er in niet zitten.
Nu klit ik hem vast en klip de bilriemen van de bovendeken aan de ringetjes van de fleece en de bovendeken vast. Zit als een huis en geen geschuif meer. *\o/*

Alleen de laatste weken werd het wat warm dus toch maar een Rambo ionic stable sheet erbij gekocht toen die in de aanbieding was. Ik dacht dat hij wel onder mijn Wug zou passen, die is al vrij lang, maar hij stak er flink onder uit. Pony had een jurkje aan. Dus aan beide kanten 25 cm er af moeten halen maar dat gaat makkelijk. Stof is niet dik.

De Ionic heb ik nu een week of twee/drie in gebruik. Ik heb wel het idee dat ze met Ionic losser blijft dan zonder. Maar minder los dan wanneer ik de BOT gebruik.

Ze wil de BOT ook zelf om. Dan komt ze aanlopen en steekt haar hoofd er onder. Doet ze niet bij andere dekens. Eerst dacht ik toeval maar het blijft gebeuren. Extra opvallend omdat ze ook wel 'En doei!' Zegt als ik aankom met iets dat haar niet bevalt. Dan draait ze om en draaft zo lekker :evaw: weg. Kan ik haar weer achter uit het land vissen...
(Ik ben altijd te lui om halsters om te doen en ze ergens vast te knopen dus ze staan hier gewoon los als ik iets met ze doe)

Dus misschien dat ik, als de Ionic op is, toch ga kijken naar een dunne BOT deken. Kan ik gelijk even zien of er meer ervaringen komen over de pasvorm daarvan.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:55

Ha wat leuk te horen dat je de menselijke BOT deken tot voering vernaaid hebt. Mijne was stuk minder profie als ik het zo aan hoor. Was ook erg tevreden gebruiker en ben overgestapt op de Fedimax en Recuptex. Die bevallen beide ook zeer goed.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:00

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje: wie van jullie heeft de hakbeschermers gebruikt bij een dikke opgezette sprong/hak?

Ik zou graag van jullie nog wat ervaringen horen

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:05

O ja, Fedimax heb ik ook nog op de bekijk lijst staan. Ben alleen een beetje huiverig om weer een ander merk te proberen dat net even anders is. Stel dat het ook minder is... moet ik even over dubben.
Bucas en ik hebben een zeer slechte relatie dus daar hoef ik gelukkig niet over te denken. :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:30

Ik heb hem binnen!! Vind de pasvorm toch wel wat anders dan de amigo helaas. Deze gaat achter de schoft zakken als ik hem langer op doe. Voor nu is het toch nog opbouwen dus dan gaat dat nog wel. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Vind het stofje wel erg dun. Hoop dat ie heel gaat blijven. Hij voelt iig niet heel stevig..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 07:43

O dat is wel een tegenvaller zo te lezen,jammer!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 16:56

Na al een tijdje meelezen in dit topic, en een paard met 'zwakke' lendenen en dus altijd iets gespannen spieren daar, toch eens de gok gewaagd en de Rambo ionic besteld bij ruiterplanet (dan is het een soort van nog eens te proberen). Erg benieuwd. Mijn zoektocht in artikelen trok me over de streep. Zoals in dit artikel: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3699878/ kun je lezen dat ook hier infrarood warmte wordt weerkaatst. Daarnaast is piezo-elektrisch effect ook wel wat bewezen. Wat in het bovenstaande artikel wel naar boven komt is dat het het beste werkt als het een dunne stof is zonder iets eroverheen zodat de omgeving koud is en binnenin warm (effect gaat naar de warmte toe) en dat een laagje lucht wat kan opwarmen ertussen ook het effect verbeterd, voordeel van een paard met haar dus!
Nu alleen hopen dat de stipjes ver genoeg naar de voorkant van de deken ook nog zitten zodat zijn schouder ook het effect krijgt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:53

Ik heb mijn ionic er nu een dag of 4 tussen de 1 en 3 uur op het paard gehad. Opbouwen is lastig door pensionstal. Nu vroeg ik mij af of ik hem nu al op kan laten? Echter blijft hij er dan 24 uur op liggen. Ben pas morgenavond weer op stal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:57

Ik heb het bij [***] ook zo gedaan en hij heeft er geen last van gehad toen hij hem 24 uur op had liggen. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:05

Vraagje voor diegene die de back on track getten hebben, gaan jullie deze blijven gebruiken nu het 'warmer' wordt? Ik had die gekocht voor mijn paard omwille van artrose, in de zomer is dit dus altijd minder. Ik zou dan eigenlijk graag misschien iets luchtigere getten gaan gebruiken, maar ik weet niet of de overstap een goed idee is voor mijn paard

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:11

The_Cat schreef:
Vraagje voor diegene die de back on track getten hebben, gaan jullie deze blijven gebruiken nu het 'warmer' wordt? Ik had die gekocht voor mijn paard omwille van artrose, in de zomer is dit dus altijd minder. Ik zou dan eigenlijk graag misschien iets luchtigere getten gaan gebruiken, maar ik weet niet of de overstap een goed idee is voor mijn paard

Een enkele keer maar als het echt warm is zonder. Een beschermer is dan veel slechter voor de pezen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:15

Merk je dan verschil als wanneer je de getten gebruikt?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:18

Mijn paard loopt onregelmatig, dierenarts geweest en hij moet nu drie weken op rust en dagelijks koelen.
Kunnen nog niet helemaal uitvogelen waar het precies zit (niets is dik of warm). Vermoedelijk zit het in zn kogel of ergens rond de kootholtenof boven de hoef. Het kan een bandje of een spier zijn, we weten het nog niet zo goed.
Ik ga nu koelen met icepacks, maar vroeg me af of ik juist nu met fedimax iets wil omdat ik daar zelf zo goed op reageer.
Ik heb nog fedimax onderlappen liggen, back on track stalbandages en de rambo ionic stable boots besteld. Ben van BOT het minst enthousiast omdat hij daar zweterig onder wordt.

Maar wat denken jullie. Hij staat 24 uur buiten, bij voorkeur op verharding. Zal ik juist wel of geen product om zijn been doen met toermalijn of keramische werking?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:32

Als hij buiten staat en kan rond lopen zou ik niets omdoen.. als het regent en je bent te laat is alles doorweekt.

Zou eerder koelen met water maar als je dat niets hebt idd ice packs.

Van mij stond afgelopen weken ook kreupel en heb elke nacht klei gesmeerd met zeer goed resultaat (3 weken gesmeerd) Wilde de bot stalbeschermers omdoen maar merkte dat ze meer baat had bij klei dit keer.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:39

Ik koel ook met water, maar lees hele wisselende onderzoeken over koelen met water of icepacks.

Om regen maak ik me niet zo gek druk, kan t weer in de gaten houden en m tijdig af doen.
Klei zat ik ook nog in te verdiepen, maar beschermer leek me makkelijker. Welke klei gebruikte jij?