Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
irisje2 schreef:Bij Damour is vorige week bij een homeopaat gewest (praktijk Zomer) omdat haar jeuk heel erg was en een deken niet helpt. Hij heeft alle organen opgemeten met een bepaalde frequentie. Hieruit is gekomen dat haar alvleesklier slecht werkte, haar nieren niet optimaal waren en spieren licht verzuurd waren. De jeuk komt dus, omdat haar lichaam die suikers van het gras niet goed kan verwerken omdat haar deze organen niet goed mee kunnen werken. Ze heeft daarom wat dunnere mest dan moet, houd iets vocht vast en drinkt heel veel. Dus heeft hij medicijnen voorgeschreven die ik heb besteld en 2x per dag moet geven.
Hieruit is uitgekomen dat ze géén zomereczeem heeft. Daarom had de eczeemdeken weinig effect om jeuk vrij te blijven.
Ik ben echt blij dat ze dus geen zomereczeem heeft. Het effect van de medicijnen is al zichtbaar omdat ze meer jeuk krijg en de afvalstoffen dus vrij komen.
Rachel_x schreef:irisje2 schreef:Bij Damour is vorige week bij een homeopaat gewest (praktijk Zomer) omdat haar jeuk heel erg was en een deken niet helpt. Hij heeft alle organen opgemeten met een bepaalde frequentie. Hieruit is gekomen dat haar alvleesklier slecht werkte, haar nieren niet optimaal waren en spieren licht verzuurd waren. De jeuk komt dus, omdat haar lichaam die suikers van het gras niet goed kan verwerken omdat haar deze organen niet goed mee kunnen werken. Ze heeft daarom wat dunnere mest dan moet, houd iets vocht vast en drinkt heel veel. Dus heeft hij medicijnen voorgeschreven die ik heb besteld en 2x per dag moet geven.
Hieruit is uitgekomen dat ze géén zomereczeem heeft. Daarom had de eczeemdeken weinig effect om jeuk vrij te blijven.
Ik ben echt blij dat ze dus geen zomereczeem heeft. Het effect van de medicijnen is al zichtbaar omdat ze meer jeuk krijg en de afvalstoffen dus vrij komen.
Wat fijn dat je het hebt laten onderzoeken en een duidelijk antwoord uit is gekomen!Ik heb afgelopen week ook een afspraak met een homeopaat gehad voor mijn pony. Al een jaar lang zijn we aan het kwakkelen met jeuk. Dan weer mijten, dan schimmel, dan eczeem. Dierenarts weet het ook niet meer echt, dus daarom verder gaan kijken bij een homeopaat. Komt er op neer dat we nu eerst haar weestand opbouwen met oliën (citroen, tea tree, honing) en daarna gaan ontgiften met een groene leem kuur en jeneverbes. Grappige is dat m'n pony deze oliën tijdens de oefeningen ook naar voren kwamen. (aan oliën laten ruiken en een oefening met een pingel-ijzertje. Ik weet de naam niet meer
) Ook het voer is onderzocht en hieruit bleek dat ze meer psyllium en zout nodig heeft. Vandaag wel voor het eerst een eczeemdeken op gedaan. Ben benieuwd waar we over een aantal weken staan
Kinke schreef:Ik zou dan sowieso weer laten controleren op mijten en dat zsm. Mocht hij inderdaad eczeem hebben, dan vrees ik dat je een probleem hebt. Aangezien hij nu al jeuk heeft gaat hij hoogst waarschijnlijk direct die deken aan flarden schuren. Hij moet dan eigenlijk eerst ergens met deken staan waar geen vliegjes zijn zodat de jeuk verdwijnt. Daarna is het een grote gok om hem met deken weer in hetzelfde gebied als waar hij nu staat terug te zetten. Loopt hij ook echt tussen de bomen? Ik bedoel dus in een wei waar ook bomen in staan?