Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sheran schreef:[ Afbeelding ]
ijssnuiver schreef:Joint Comp heb ik ook gegeven en dat hielp haar inderdaad wel in die ergste stijfheid.
Ijzers waren bij Calypso dramatisch, maar ik heb er ook goede ervaringen over gehoord in combinatie met ks, dus dat is dan ook weer paardafhankelijk.. Kijken wat werkt.
ijssnuiver schreef:Calypso haar hoeven werden er extreem slecht van. Die gingen per direct brokkelen/scheuren/ijzers los ed. Daardoor ging ze verkeerd compenseren en werd alles alleen maar minder.
Verschillende hoefsmeden en verschillende manieren van beslaan ed geprobeerd en dat hielp allemaal niet.
Ze had wel een slechte been/hoefstand en dat was met een ijzertje best te compenseren geweest, maar daar werd ze zo slecht van, dat het in dit geval kiezen was tussen 2 kwaden...
ijssnuiver schreef:Joint Comp heb ik ook gegeven en dat hielp haar inderdaad wel in die ergste stijfheid.
Ijzers waren bij Calypso dramatisch, maar ik heb er ook goede ervaringen over gehoord in combinatie met ks, dus dat is dan ook weer paardafhankelijk.. Kijken wat werkt.
Suzanne F. schreef:Ik heb de foto's niet zelf, die liggen op de kliniek. Ik zag het zelf al voordat er ook maar iets was gezegd. Ik kwam binnen en zag de foto's en zei meteen: Kissing spines....
Tabaluga12 schreef:Femo, Danoesje, Suzanne en de rest, wat doen jullie kwa belasting nog met jullie paard? En qua extra onderhoud / voorzorg / pijnbestrijding?
Bij mijn paard is onlangs ks ontdekt.
femo schreef:Ik zit bij Utrecht.![]()
Bij Elle zitten de ks direct achter de schoft.Er komt wel iets van gewicht aan, maar ze is erg gunstig gebouwd en ze denken dat ze er geen last van krijgt.
We weten niet hoe het ineens heeft kunnen doorslaan. misschien dat het toch sluimerend is geweest. Eerlijk is eerlijk. opzadelen vond ze nooit fijn. en op en af stappen ook niet. Maar het waren zoveel tegenstrijdige signalen. ze was bijv soepeler dan ooit
Jeanneee_ schreef:Wat veel nieuwe reacties, interessant om de foto's ook te zien. De foto's van mijn paard liggen nog op de kliniek, maar was heel duidelijk KS net achter het zadel.Tabaluga12 schreef:Femo, Danoesje, Suzanne en de rest, wat doen jullie kwa belasting nog met jullie paard? En qua extra onderhoud / voorzorg / pijnbestrijding?
Bij mijn paard is onlangs ks ontdekt.
Ik rij minstens 4 keer per week op Vos: veel lang/laag, links/rechts stretchen, zijgangen en allerlei oefeningen om hem lekker los te houden. Ik voer hem daarnaast Muscle Impulse bij voor de spieren en heb hem zonder ijzers staan.
Ik heb ook nog een filmpje van begin september, toen waren we net begonnen met zijgangen etc. Dus hij is nog wat aarzelend haha:
http://www.atletischerijkunst.nl/archie ... taken.html
Setteli schreef:femo schreef:Ik zit bij Utrecht.![]()
Bij Elle zitten de ks direct achter de schoft.Er komt wel iets van gewicht aan, maar ze is erg gunstig gebouwd en ze denken dat ze er geen last van krijgt.
We weten niet hoe het ineens heeft kunnen doorslaan. misschien dat het toch sluimerend is geweest. Eerlijk is eerlijk. opzadelen vond ze nooit fijn. en op en af stappen ook niet. Maar het waren zoveel tegenstrijdige signalen. ze was bijv soepeler dan ooit
Bij mijn merrie zit het ook net achter de schoft en is nu drachtig. Ze heeft 3 jaar geleden ook een veulen gehad en geen probleem. Toen wist ik nog niet dat ze KS had, maar achteraf aan haar gedrag te merken had ze het toen ook al. Afgelopen jaar heeft ze helaas een doodgeboren tweeling gehad (8 weken te vroeg), maar ze heeft nooit problemen met vrij rond lopen. Rolt nog als de beste, kan goed omrollen en komt ook supersnel weer omhoog. Kan alleen niet rijden omdat ze zo ontzettend heftig reageert. Is te gevaarlijk