[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:15

Breghje schreef:
Hanneke84 schreef:
Smartex rain big neck is er voor bredere paarden.
Als je een 190 nodig hebt... O:)
Vind het zelf hele fijne dekens :j
Als je grote hoeveelheden bietenpulp gaat voeren moet je deze wel mengen met zemelen.

Hebben ze ook smartex big boeg? :D Nek valt an sich wel mee, maar ze is breed...

Bucas heeft extra borststukken, voor paarden met een brede boeg.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:15

Nou, meneer heeft het gepresteerd.. hoe weet ik niet maar t elastiek + klitteband van de kaaksluiting heeft ie eraf gesloopt... heel handig..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:16

Ik ben niet zo'n fan van Bucas dekens voor zware paarden, Famke krijgt daar drukplekken van op haar schoft. Met grazen drukt ze op de borstsluiting met haar hals, waardoor de bovenkant van de deken op haar schoft drukt.

Ik heb liever de dekens van Horseware, de RSIH en heb de Amigo 1200D XL lite, daar heb ik zelf een hals van een oude RSIH aan gemaakt, heel fijn met herfstachtig weer (ook in de zomer ;( )

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:56

*\o/* hallo iemand ervaring met epplejack ofzoiets heb er nu 1 bevalt me wel .maar nog maar 1 week op ...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:05

No_No schreef:
ZusJacobs schreef:
Hm ik twijfel.. Ik smeer nu een tijdje Derfen, niet heel consequent maar ik heb nog niet echt gemerkt dat het werkt. Ben nu al iets meer gaan smeren, sowieso om de twee dagen maar dus ook wat meer spul erop. Nu heb ik denk ik nog genoeg voor een kleine twee weken, maar wat is wijsheid? Zal ik over twee weken wel verschil merken? Of zal ik het laten? Want het kost wel weer geld, en dat kan ik goed voor andere dingen gebruiken.. Of nu eerst een drainage en dan van de zomer weer proberen met derfen?

Ze heeft haar manen afgelopen week (een dagje zonder deken omdat er veel wind stond en dacht ik weinig muggen waren.. helaas) echt naar de kl*ten geholpen.. Twee delen van 10 cm best beschadigt en gevoelig, niet open gelukkig maar wel kaal. Ik weet dus niet of ze juist meer jeuk krijgt van Derfen (want het lijkt niet te helpen) of dat het gewoon komt dat er dit voorjaar hier echt veel mugjes zijn.. Ik weet het even niet..

Hoe lang smeer je nu derfen? Wij smeerde eerst een week of 2 à 3 om de dag derfen en dat hebben we afgebouwd naar 2x per week. Soms een keer extra als ze toch wat kriebelig wordt.

Lijnzaadolie krijgt ze een paar keer per week.

Ik smeer het nu een ruime week, maar het lijkt dus erger te worden.. Maar of dit dus van het weer komt of van Derfen weet ik even niet.. Even aankijken of het komende week beter wordt (dat haar manen minder uitvallen) want ze staan nu weer op eens stukje waar ze echt niet meer kan schuren aan hout etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:41

Ik ga morgen een fles shout halen. Mijn deken hoeft ook niet weer wit hoor, das onbegonnen werk :')
Mijn paard heeft hele dikke manen en ik wissel de deken wekelijks, maar vooral het stuk dat op de manen zit, slibt dicht met huidvet en dat gaat dan broeien en dat jeukt meer. Vandaar dat ik het vet aldaar graag wil verwijderen. Morgen ga ik het proberen.

Sodeletuut

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:31

Ik wil even zeggen dat Derfen écht het beste middel is wat we ooit gehad hebben! Ik gebruik het nu denk ik 2 weken en Misty haar navel was eerst mega opgezet en haar buik rondom de navel helemaal kaal. En aldoor meteen als ik bij haar kwam wou ze dat ik haar daar ging krabben. En nu is haar navel echt en stuk kleiner en schuurt ze bijna niet aan haar buik, zelfs als ik de deken af doe ploft ze niet meteen op de grond.. _O_ Wauw!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:20

Mijn Singlefooter merrie is ook erg jeukerig momenteel, straks even manen en staart wassen en derfen smeren. Misschien ook maar even deken op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:49

fijn sodeletuut!
moet jij er veel opsmeren? Wisse heeft nog heel veel haarop zijn buik dus voor mijn gevoel moet ik er vet veel opsmeren, zijn hele buik is kriebelig namelijk. Smeer het wel met name rond de navel, daar is het 'bloot'. Hij heeft nergens kale plekken op zijn buik ofzo.

De EJ deken bevalt hier erg goed trouwens, oortjes floepen er wel uit maar de hals blijft tot aan de oren zitten. Voorpluk ziet er goed uit, die krijgt nu natuurlijk mooi lucht zo zonder masker.
Er is 1 los draadje op de hals maar daar heb ik niets aan gedaan, blijft gewoon goed. Deken wordt verder ook niet vies door mesten ofzo, alleen bilkoord natuurlijk een klein beetje. Makkelijk aan en uit te trekken,
Wisse voelt zich er volgens mij ook prima in. Weet alleen niet hoe hij zal zijn met hele natte dagen, dat moeten we nog ondervinden. Maar verder super hoor!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:04

Mindim schreef:
Breghje schreef:

Hebben ze ook smartex big boeg? :D Nek valt an sich wel mee, maar ze is breed...

Bucas heeft extra borststukken, voor paarden met een brede boeg.

Ik ben geen fan van allerlei hulpstukken voor een deken, voor dat geld moeten ze gewoon meteen goed zitten :). Ik heb nu eindelijk een deken die goed ligt, een Dominick deken en daar is de passervice 3x voor geweest met dekens om te zoeken naar een model dat qua lengte én breedte meteen goed zat dus helaas heb ik de mazzel een knol te hebben met een niet gangbaar lijffie. :D

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:42

Hier was de bucas big neck breder dan de dominick deken het hangt ws ook van model paard af.
Misschien ken je iemand die er 1 heeft? scheelt je wel dekenwisselen.

Sodeluut fijn dat het zo goed gaat!
Ik ben ook erg blij met derfen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:44

Betekent Derfen dat een paard geen deken meer hoeft te dragen?

Ik heb een tinker met een beste boeg, maar die past goed in de Rambo dekens. Volgens mij verschillen die niet veel met de bucas dekens. Wij hebben dan vaak wel weer problemen met de dikke nek.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:03

Voor mijn fjord iig niet, het verlicht zijn jeuk wel heel erg, maar ik heb zoiets van voorkomen dat hij geprikt worden is beter dan dat ie jeuk heeft en dat moet gaan verlichten dus ik zet hem niet zonder deken buiten.
Nou is mijn fjord ook wel een redelijk zware ze-er

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:07

Bij mij merkte ik weinig verschil tussen met deken en zonder Derfen, of zonder deken en met Derfen.
Maar dit jaar maar weer zonder Derfen (alleen de buik) en met deken, kijken hoe dat gaat.

Wisse heeft vandaag de hele dag op gras gestaan, land was zo goed als kaal dus ben benieuwd hoe ik hem aantref morgen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:39

@ Merrieveulen. Bedankt voor je advies :) Ik heb frontline gekocht en ga het proberen. Mijn Imaverol mag, hoop ik, nog even op de kast blijven staan. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:34

Mijn vz paard staat zonder deken. Zij doet het erg goed op derfen.

Zusjacobs, ik zou het nog even proberen. Misschien de derfen mengen met vaseline of antiklit. Misschien is het wat te heftig voor je paard.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:50

opisop_shop schreef:
fijn sodeletuut!
moet jij er veel opsmeren? Wisse heeft nog heel veel haarop zijn buik dus voor mijn gevoel moet ik er vet veel opsmeren, zijn hele buik is kriebelig namelijk. Smeer het wel met name rond de navel, daar is het 'bloot'. Hij heeft nergens kale plekken op zijn buik ofzo.

De EJ deken bevalt hier erg goed trouwens, oortjes floepen er wel uit maar de hals blijft tot aan de oren zitten. Voorpluk ziet er goed uit, die krijgt nu natuurlijk mooi lucht zo zonder masker.
Er is 1 los draadje op de hals maar daar heb ik niets aan gedaan, blijft gewoon goed. Deken wordt verder ook niet vies door mesten ofzo, alleen bilkoord natuurlijk een klein beetje. Makkelijk aan en uit te trekken,
Wisse voelt zich er volgens mij ook prima in. Weet alleen niet hoe hij zal zijn met hele natte dagen, dat moeten we nog ondervinden. Maar verder super hoor!

Hmm, valt mee, want ik smeer het alleen op navel en uiers (op de buik dan), en niet over de hele buik. Misty zit al bijna helemaal in haar zomervacht, dus dat is wel makkelijk. Verder smeer ik het op de binnenkant van de achterbenen en op de oren, soms op plekjes op haar hoofd. Ik smeer het trouwens wel nogsteeds om de dag, is dat erg?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:41

bij mijn paardjes gaat het redelijk goed.
ze van de week gewassen.
maxi houd deze deken tot nu toe heel waar ik heel blij mee ben.
en ze lijken bijde niet echt veel last te hebben.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:56

No_No schreef:
Mijn vz paard staat zonder deken. Zij doet het erg goed op derfen.

Zusjacobs, ik zou het nog even proberen. Misschien de derfen mengen met vaseline of antiklit. Misschien is het wat te heftig voor je paard.

Het is gemend met Vaseline! Zo'n 40% Derfen en 60% Vaseline, smeert fijn en is niet te vet. Ik smeer gewoon nog even dit potje leeg, is niet zo veel meer. Ik denk net genoeg voor nog 2 a 3 weken.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:51

Mijn paard krabt zich met haar achterbenen helemaal kapot ondanks de deken.
Ik smeerde Befix maar daar lijkt de jeuk echt veel erger door te zijn geworden, kan dit? heeft iemand hier ervaring met Befix? (voorheen liberate)
Ik ben er nu maar mee gestopt, gisteren gewassen met betadine scrub.
Ik mag er zelf niet eens aan zitten, dan bijt ze of dreigt ze te trappen.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb al jaren een eczeem paard maar nog nooit zoiets meegemaakt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:34

sodeletuut, zolang de huid er niet te heftig op reageert lijkt me niet dat het kwaad kan?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:36

Ik was met teer shampoo.

Voor de wondjes nu hydrocotiderm zalf.

Verder 2-3 keer per wk derfen in manen, bij staart en onder buik.

Heb ook poosje zink zwavel pasta gebruikt, super spul, voor veel doeleinden.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:47

Goede morgen :)

Ik heb een vraag over de Derfen Lotion/Creme. Is dit echt zo goed? :+

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:00

Ik ben tevreden over de lotion.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:08

Tass schreef:
Goede morgen :)

Ik heb een vraag over de Derfen Lotion/Creme. Is dit echt zo goed? :+

Als je linksonder dit topic de zoekfunctie gebruikt en zoekt naar derfen kom je een heleboel gebruikerservaringen tegen