Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:49

Naomi_Star schreef:
Ik moet zeggen dat ik het woordje malden nog nooit gehoord heb met betrekking tot rhino. Ik heb zlf in malden gestaan met mijn paard en ken veel mensen op verschillende stallen, noneven niemand hier iets oveer vernomen. Ik weet wel dat alle stallen maatregelen hebbe getroffen, dus kan het mij haast niet voorstellen.Ik vraag mij dus ook sterk af of die collega van esgaroth na het mailtje nog steeds zegt dat het paard in malden stond. Kan best dat het meisje in malden woont en paard in berg en dal staat, aangezien dit erg dicht bij elkaar ligt. Miscommunicatie kan altijd, maar dat is wel een reden om niet zomaar dit soort dingen hier te plaatsen maar eerder uit te zoeken waar het precies omgaat. Mocht wel kloppen dan is het natuurlijk verschrikkelijk.. Maar pas gewoon een beetje op met dingen roepen...

Helemaal mee eens!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:51

Bedankt dat jullie al het één en ander voor mij verduidelijkt hebben.
Esgaroth, het heeft ermee te maken dat er veel geruchten zijn die niet geheel waar zijn en vaak erg vaag en onduidelijk. Daarom mag niet alles zomaar geplaatst worden zonder verificatie door de nieuwsredactie.
En dat heeft er niets mee te maken of ik geloof dat er pas drie stallen zijn waar het heerst. Vorig jaar heeft het op een paar kilometer bij mij vandaan geheerst en heb ik er geen paniek op internet van gezien. Als een stal ten onrechte hier wordt genoemd is dat niet fijn. Zo zullen stallen in zeer kleine plaatsen of stallen die zelfs bij naam genoemd worden niet blij zijn als zij genoemd worden dat er Rhino is terwijl dit niet waar is. Voor ons is het pas te controleren na meer informatie. Vandaar de oproep informatie door te geven aan de nieuwsredactie zodat het geverifieerd kan worden.

Esgaroth

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:53

En jullie gaan dan zelf bellen naar betreffende?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:56

:j De drie stallen op VN heb ik persoonlijk gesproken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:00

Maar is dat niet vervelend dan? Dat ze vaker gebeld worden en steeds opnieuw het verhaal moeten doen? Het lijkt me al lastig genoeg voor ze!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:02

gewoon op de voice mail in spreken
voice mail: wilt u het verhaal over rhino horen toets 1
wilt u iets anders weten toets 2

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:08

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:21

MissAmazone schreef:
MissAmazone schreef:
Hoe groot is eigenlijk de kans dat als een paard zover is dat het niet zelf kan plassen enzo dat deze er toch weer bovenop komt?

deze vraag was ook niet om paniek te zaaien, maar ik wil het gewoon erg graag weten..

Ik weet het antwoord niet in getallen te vertellen, maar twee jaar geleden was hier in de buurt een paard met rhino en die stond in de takels en is er weer helemaal bovenop gekomen.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:39

Malden ligt tegen Heumen aan en misschien dat het daar mee verward wordt?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:11

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:13

Sommigen plaatsen het ook op de website. Ik zou als stalhouder juist informatie willen verstrekken om zo te zorgen dat andere stalhouders zelf maatregelen kunnen treffen. Berg en Dal, Groesbeek, Heumen, Malden het ligt allemaal bij elkaar. Als er meer bekend wordt, zullen we dat ongetwijfeld horen :j

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:41

Afbeelding

Ik wist niet dat er zoveel maanden tussen het infecteren en het verwerpen zit. Dan heeft die besmetting in Driel al vorifg jaar plaatsgevonden.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:07

Pffff, droom er nu al van... dat het hier in de buurt massaal was uitgebroken...

Sterkte aan de eigenaren van de besmette dieren!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:17

yerevan schreef:

Kan heel goed hoor, ik heb in ieder geval nog geen antwoord van hem. Als ik het heb, laat ik het uiteraard meteen weten! Begin zelf nu toch ook wel te twijfelen hoor.....

Dat er een paard is overleden in Heumen staat inderdaaad niet op de voorpagina bevestigd. Wellicht is het een idee voor de nieuwsredactie om nog eens te bellen hoe het zit? Mijn overbuurvrouw staat op de stal NAAST de Veerkracht, en ook zei vertelde dat 1 paard inmidels is overleden. Maar omdat het niet bevestigd staat (jaja, ik lees van mijn fouten :) ) kan ik de nieuwsredactie dus aanraden om toch nog eens te bellen voor de bevestiging!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:21

In de krant stond idd ook dat er een paard is overleden in Heumen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:22

Duidelijk plaatje, goed dat er in de Gelderlander meerdere malen aandacht wordt besteed. Wist dat idd Ook niet dat er zoveel tijd tussen zat...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:25

Is het Rhinovirus in al deze gevallen de 'dodelijke' variant?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:25

Esgaroth schreef:
yerevan schreef:

Kan heel goed hoor, ik heb in ieder geval nog geen antwoord van hem. Als ik het heb, laat ik het uiteraard meteen weten! Begin zelf nu toch ook wel te twijfelen hoor.....

Dat er een paard is overleden in Heumen staat inderdaaad niet op de voorpagina bevestigd. Wellicht is het een idee voor de nieuwsredactie om nog eens te bellen hoe het zit? Mijn overbuurvrouw staat op de stal NAAST de Veerkracht, en ook zei vertelde dat 1 paard inmidels is overleden. Maar omdat het niet bevestigd staat (jaja, ik lees van mijn fouten :) ) kan ik de nieuwsredactie dus aanraden om toch nog eens te bellen voor de bevestiging!!

Dat kan maar 1 stal zijn, dus mocht een mod erachter willen..dan kan ik wel een telefoonnummer geven.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:31

yvonnepuntnl schreef:
Ik wist niet dat er zoveel maanden tussen het infecteren en het verwerpen zit. Dan heeft die besmetting in Driel al vorifg jaar plaatsgevonden.

Niet per se, er staat dat de merrie ook binnen een paar dagen kan verwerpen als de merrie plots hoge koorts krijgt...

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:48

Duidelijk plaatje in de Gelderlander vandaag :j

Pff, Heumen gaat de verkeerde kant op dus... ;( Wat vreselijk voor iedereen daar.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:57

Volgens mij wordt hier een beetje langs elkaar gepraat.

De update van het dode paard staat mi niet op de voorpagina omdat het geen nieuwe stal, besmetting is, maar het gevolg van een al bekende besmetting.
Dan hoort dat niet op die plek vermeld te worden.

En zoals ik het lees, is er niet een paard op een stal naast de veerkracht dood, maar wist iemand die op de stal naast de veerkracht staat te vertellen dat één van de paarden van de veerkracht dood is.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:03

kamsel schreef:
En zoals ik het lees, is er niet een paard op een stal naast de veerkracht dood, maar wist iemand die op de stal naast de veerkracht staat te vertellen dat één van de paarden van de veerkracht dood is.

precies, mijn paard staat naast de veerkracht en daar is tot nu toe alles gezond.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:10

Gelukkig, hopelijk blijft het zo!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:16

In Malden is geen Rhino. Malden valt onder de gemeente Heumen waar de Veerkracht zit.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:21

Vijftig paarden omg wat erg.
Leef echt mee met alle betrokkenen