Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:59

Ook hier maar even een oproepje.
Ik ben met enige spoed op zoek naar een graasmasker van Imperial Riding (alleen dit merk anders past de pony hem niet ivm brede kaken) maat M!
Mag gebruikt zijn maar natuurlijk nog wel goed bruikbaar. :Y)

DonDon

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:12

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:40

Kasmir schreef:
Vankje de mijne vrat inderdaad ook haar tanden kapot aan de GG, ben overgestapt naar zo'n bloempot van IR. Daar slijt het rubber gewoon harder dan haar tanden (soepeler rubber) dus dan is dat probleem weg. Die van mij heeft nog geen wondje gehad van de bloempot (wel van de GG) maar heb ook een vrij ruime momenteel, heb de XL en daar heeft ze echt alle ruimte in hihi.

Thanks, had jij nou ook "luchtgaten" bij de neus erin geknipt? Vraag me af of ze dan niet kunnen rommelen ermee en stiekem door het grote gat bij de neus kunnen eten :+ Mijn merrie is nogal geobsedeerd door gras, dus zou me zomaar kunnen voorstellen dat ze op een slinkse manier toch veel eten binnen krijgt :')

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:43

Akshay schreef:
Hier staat pony op kort gras. (wei is vorige week gehooid) gaat hem goed af.

Wel heeft hij zijn korf opgevreten.. Gat is 2,5 keer zo groot geworden..

Greenguard dus geen optie, dat zou hem zijn tanden kosten.. Hij heeft de korf binnen 2 weken op...

onze merrie had ook binnen no-time een groot gat in de graaskorf toen heb ik deze voor haar besteld:

http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

omdat ook haar tanden iets gingen slijten, heb ik sinds een paar weken een natuurruberen inlegbodem erin gedaan, dit werkt prima. Ze keeft de korf nu voor het tweede ajar om en hij is nog in goede staat en ze is er super slank door, ondanks 24 uur op het gras.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:51

ik kom uit op een verzamelpagina, klopt dat? :)
als ik het goed zie is dat een hardplastic korf?
Ik ben wel echt heel huiverig voor zijn tanden.. (en online bestellen en dan ook nog in het buitenland.. )

Ga vanmiddag even kijken voor een gewoon korfmodel, misschien dat hij, nu hij eraan gewend is, zuiniger is?

Afbeelding
De korf..

Afbeelding
En het slagveld wat hij van zijn neus heeft gemaakt :=

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:54

ja is overzich van alle korven, de bodem is van hard plastic de korf zelf van leer en je kan er losse inlegbodems van leer of rubber in bestellenm die je er zo inschuift. Service is prima van dit bedrijf ook met verzenden naar NL.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:51

Die van ons hebben ze 4 uurtjes om en gaan daarna zonder op de zandpaddock.

Ik wil luchtgaten knippen bij de neus, maar gaat het niet rafelen dan?

De shet eet er goed mee en gat is gewoon. De d-pony die de problemen ook heeft en hem het hardst nodig heeft, heeft wel het gat beschadigd en ook wat kleine wondjes. Ik kan hem niet veel losser doen bij hem, want dan doet hij hem af. Strakker kan ook niet, zit er geen ruimte genoeg tussen.

Ik vind die op de Duitse site wel mooi, maar best pittige prijzen.

En die inlegvellen hebben andere gaten of past dat precies in zo een korf?Lijken me lastige gleuven om uit te eten als het hier al niet met een gat lukte.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:52

Hoe doen jullie dat met de pony's die 24 uur buiten staan? Mijn shetlander staat 24uur buiten, maar het lijkt me niet dat ik dat arme ding 24uur met het masker kan laten opzitten..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:54

ElineS schreef:
Hoe doen jullie dat met de pony's die 24 uur buiten staan? Mijn shetlander staat 24uur buiten, maar het lijkt me niet dat ik dat arme ding 24uur met het masker kan laten opzitten..

Dat doe ik hier dus wel.
Begonnen met 2 uur. Toen stond hij gedwee te wachten tot iemand hem kwam redden.
Toen de nachten (2x) ze kregen toen namelijk savonds een strook gras bij, dus het was logisch om hem op dat moment te ''beperken''.
En daarna ben ik de korf fulltime om gaan laten, omdat hij er dus wel mooi mee kon eten :)

Na het werken mag hij eventjes een uurtje zo de wei op :) terwijl ik alles opruim :))

Die gaten van die duitse korf, dat is wel een goede dat je dat opmerkt. Zijn wel echt kleine gleufjes. Maar wel handiger gepositioneerd dan dat gecentreerde gat denk ik?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:55

Twee van mijn paarden staan 24 uur met een korf op de wei, wel krijgen ze een vitamine/mineralen suplementje bijgevoerd.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:58

superpony schreef:
Die van ons hebben ze 4 uurtjes om en gaan daarna zonder op de zandpaddock.

Ik wil luchtgaten knippen bij de neus, maar gaat het niet rafelen dan?

De shet eet er goed mee en gat is gewoon. De d-pony die de problemen ook heeft en hem het hardst nodig heeft, heeft wel het gat beschadigd en ook wat kleine wondjes. Ik kan hem niet veel losser doen bij hem, want dan doet hij hem af. Strakker kan ook niet, zit er geen ruimte genoeg tussen.

Ik vind die op de Duitse site wel mooi, maar best pittige prijzen.

En die inlegvellen hebben andere gaten of past dat precies in zo een korf?Lijken me lastige gleuven om uit te eten als het hier al niet met een gat lukte.

Mijn ervaring met de duitse korf is dat de paarden deze makkelijker accepteren dan de zwarte "bloempot" modellen, ik denk vanwege de sleuven en de grote neusgaten. De gleuven in de platen zijn iets kleiner maar kunnen desgewenst makkelijk op maat worden gesneden, iets kleiner is gedaan voor de paarden die nog te veel binnen krijgen. Ik heb de korf nu twee jaar bij een paard en hij bevalt goed, is niet gesleten en in prima staat. Alle onderdelen zijn ook los te verkrijgen dus dat is wel fijn.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:00

Oké, dus het kan dus wel!

Ik heb het probleem dat mijn shet met mijn paard staat en die heeft meer gras nodig dan de shet.. De shet heb ik maandag van het gras gehaald en op stal gezet, ze liep heel langzaam en stijf. Ging ook liggen. Ik dacht zelf aan koliek. DA erbij.. Beetje een twijfelgeval of ze nou licht spier- of hoefbevangen is, maar goed is het niet. Door het gras dus. Ze staat nu op stal, met bute. Gelukkig waren we er vroeg bij en dus komt dat wel weer goed.. Maarja, voor de toekomst, als ik haar bij mijn paard wil laten staan, moet ze wel een masker op hebben. Of ik zet haar in de paddock etc.. Of een armzalig stukkie land. Maar dan staat zij alleen en mijn paard ook.. En daar heb ik haar niet voor aangeschaft :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:02

Heb jij er bontjes omheen gedaan Delphi? Of is het materiaal soepel genoeg?

@elineS; mijn stalhouder bood ook al aan om mijn pony halve dagen apart op een weide te zetten. Maar ik vond zelf met korf op tussen de rest dan fijner dan dat hij apart moet.
En ik denk dat hij het daar wel mee eens is. Hij is de kuddeleider namelijk, en wordt echt hysterisch als ik zijn 2 dames meeneem naar een andere wei :=

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:04

Die Duitse korf ziet er ook wel fijn uit, vooral de zachte inlegplaat die je kunt gebruiken om de tanden te beschermen spreekt me aan :j
Dat is dit ding, neem ik aan? "Kautschuk-Diätplatten": http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-p ... platt.html

Nog een vraagje; welke maat heb jij voor je merrie Delphi2?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:06

Onze andalusier merrie staat zonder bontje, onze Dartmoorpony heeft wel een bontja maar die krijgt overal plekken van ook halsters en ook van de gewone graaskorf lag zijn kin en neus open. Ik heb 1 nontje aan de bovenkant op de neus.

Het leer is dik maar niet hard, en wordt in de loop van de tijd soepeler.

Voor onze Andalusier merrie heb ik maat M, ze heeft van hoofdstellen een grote Cob of kleine Ful maat de omtrek van haar neus terplaatse van de korf is 52 cm.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:07

Hmm.. Ik moet even kijken welke graaskorf ik dan neem. Ik dacht, om mee te beginnen die van Agradi. Die ziet er ook minder 'hard' uit zeg maar. Omdat er stoffen stukken inzitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:14

ElineS schreef:

Die van mij heeft een paar jaar terug gewoon 24/7 met grasmasker gestaan en dit ging super.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:18

Hoe lang duurde de levering van die Duitse? Ziet er goed uit! Welke versie heb jij?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:23

Raamzicht schreef:
Hoe lang duurde de levering van die Duitse? Ziet er goed uit! Welke versie heb jij?

Ik woon in Duitsland dus bij mij zij mijn bestellingen er tot nu toe met 1 a 2 dagen maar naar NL zal het een paar dagen langer duren met de post.

Ik heb het model Comfort M en voor mijn pony comfort S, de pony heeft een bontje om de neus.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:27

Dan ga ik vanavond even de omtrek van de neus van mijn merrie opmeten, wellicht dat ze toch een L nodig heeft.
In hoofdstel en halsters heeft ze ook een normale Full.

En die Diätplatte kun je dus gebruiken om de tanden te beschermen he?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:28

Dank! Heb je dan nog de extra rubberen of leren plaat erbij gekocht? Of gewoon de standaard? Geen last van slijtage bij de tanden?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:30

Vankje schreef:
En die Diätplatte kun je dus gebruiken om de tanden te beschermen he?

Ja, klopt je kan kiezen uit rubber of leer, ik heb rubber, hoe leer is en blijft weet ik niet.

Ik heb voor mijn merrie de extra plaat na een een jaar erbij gekocht omdat zij last van slijtage heeft, de pony staat nog zonder rubberen plaat omdat ik wilde eerst wil kijken of daar de tanden ook van slijten.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:36

Bedankt voor de informatie, ik ga me (nog maar eens :') ) beraden. Blijft toch een moeilijk iets vind ik. Dacht met de GG een geweldig middel in handen te hebben, maar toen gingen de tanden eraan. Dat wil ik nu absoluut voorkomen, maar paard moet ook niet te dik worden (nu is ze al te dik eigenlijk, wil er echt iets van af hebben := ).

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:35

Duitse lief ziet er heel fijn uit maar wel pittig in de prijs. Als de graaskorf dit seizoen bevalt en ze gaat er vooraan een dragen wil ik er ook ooit zo eentje aanschaffen. Die rubbere inlage is wel zacht? Vind vooral fijn dat er ook echt over na is gedacht dat een paard ook graag wil ademen.

Heb bij mijn IR de schaar erin gezet, dat is al fijner maar vind m nog niet 100%. De Duitse korf ziet er al veel meer uit als een ideaalbeeld dat ik in m'n hoofd heb voor een korf xD

Gaatje van IR hangt trouwens wel redelijk boven haar lippen, ze eet er heel goed mee. Alleen als je met haar aan de hand loopt met die korf om gooit ze constant met haar hoofd xD dan is het uitkijken dat ze me geen hersenschudding slaat, eenmaal op de wei gaat ze gewoon eten.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 17-06-13 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:37

ik heb ook al gegeind dat ik gewoon een eindje ductape om paardlief zijn neus heen kon draaien.. ^)

Maargoed, ik ga nog 1x om een goedkope korf. (nouja, goedkoop.. 20 euro is ook zat, voor iets wat hij in 2 weken opvreet). Als deze het ook niet redt komt er een duitse :)