is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:21

Zullen we ondertussen gewoon maar hopen dat TS inderdaad een keer een filmpje maakt en wil plaatsen, waarop we dan hopelijk inderdaad een paardje zien dat er best wel tevreden bij loopt...? :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-06-13 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:22

Geerke je had het eerder over vergroeide wervels, zeg je dat na het zien van die foto's nog nu je overal een kleine ruimte er tussen ziet?

Wervels die tegen elkaar komen is pijn.
Vraag het eens aan mensen die wervels of andere gewrichten tegen elkaar hebben zitten hoe het voelt.
Deed het geen pijn hoefde er ook geen nieuwe heupen en knieeen geplaatst te worden en ook geen wervels vast gezet te worden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:28

WAAR in dit topic heb ik gezegd dat het dier pijnstillers moet krijgen ? WAAR heb ik gezegd dat het helse pijnen moet lijden ? Ik vind jullie ook heel sterk in het mij in de mond leggen van dingen. Een mooi voorbeeld van de pot en de ketel.
Ik zie mijn paarden net zo goed in de winter tevreden staan wezen, net zoals ze in de zomer soms helemaal gek staan te worden van de kriebelbeesten en dazen. Dus vind ik het dikke onzin om de zomer te gaan romantiseren. De meeste MENSEN vinden de zomer aangenamer. Maar om die gevoelens nu meteen ook een dier te gaan toedichten vind ik persoonlijk te ver gaan.
@ geerke : wat doet jou weten waar ik ervaring mee heb en waar niet ? Kennen wij elkaar ?
Want ja, ik heb heel wat ervaring. En heel wat afwijkingen en ziektes meegemaakt. Ik heb in mijn leven al ongeveer een vijftigtal paarden op mijn erf gehad, zowel van mij als van anderen. Rechte en kromme, oude en jonge, zieke en gezonde. Mijn eigen DA, tevens een vriend van de familie, heeft de foto's en rx-en ook gezien, en is perfect dezelfde mening toegedaan als ikzelf.
Maar weet je wat ik ook vind ? Dat de TS afschilderen als dierenbeul omdat ze geen geld en energie meer wil stoppen in een hopeloos geval, of omgekeerd als heilige, omdat ze zich nog steeds aan elke strohalm vastklampt, ook verkeerd is. Elkeen moet voor zichzelf beslissen wat hij in zo'n geval zou doen, en ik heb nergens geschreven wat ik vind dat TS moet doen. Ik kan enkel zeggen wat ikzelf zou doen. Ik kan enkel voor mezelf spreken, niet voor een ander. Ik wil ook anderen niet mijn mening doen krijgen, we leven in een vrije wereld.
Wil ze dit paard houden als grasmaaier ? Geen probleem voor mij. Wil ze het laten gaan ? Heb ik ook geen probleem mee. Ik heb alleen een probleem met mensen die een ander valse hoop willen aanpraten. En dit syndroom komt heus wel vaker voor, alleen worden de meeste paarden er niet zo oud mee, omdat de eigenaars c.q. fokkers, al heel wat vroeger de knoop doorhakken, en zo'n paarden over het algemeen al niet in de handel komen.
Willen jullie mij zien als zichzelf superieur voelend, dierenbeulig en geldwolvig ? Jullie doen maar. Ik dacht dat een forum bestond om mensen met verschillende meningen samen te brengen. Maar als ik lees dat jullie schrijven dat ik mezelf dan ook maar moet laten afmaken omdat ik een hernia heb, dan kan ik daar enkel eens zeer hartelijk om lachen.
En nu houd ik het hier voor bekeken. Ik heb twee merries laten hengstig spuiten en moet dringend gaan zien of ze al staan te dromen over de bloemetjes en de bijtjes. Ze kunnen maar beter nog wat genieten van het leven, want eens ze kinderen hebben beginnen de zorgen ! :D

little_king

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:33

Ts hoeft geen bergen geld uit te geven aan de da.
Dat is inderdaad zinloos. Ook geen geld aan osteopaten en supplementen, daar veranderd die binnenkant niet mee.
Maar ik ben wel iemand die zegt zet dat dier op pijnstillers en zie of hij wel aankomt, wel door die vacht komt. En of hij vaker bokt.
De da kan mij vertellen dat het dier geen pijn heeft, ik zou als eigenaar bewijs willen.
Een jong paard wordt niet zomaar dof in de vacht. En ook niet zo mager.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:40

Zucht, het hangt allemaal van de misverstanden en langs elkaar heen praten aan elkaar :P

Tussen de regels door zijn we het in grote lijnen allemaal volgens mij wel aardig met elkaar eens :)

- het is heel sneu voor paard en TS
- deze rug gaat nooit echt goed komen
- het mager en dof zijn moet "snel" opknappen bij goed voerbeleid
- paard pijn laten lijden is niet fair
- pijnloos grasmaaier laten zijn kan een goede optie zijn
- het is aan TS om te beslissen over het lot van het paard

En nu ga ik gewoon verder duimen dat het diertje gewoon een fijn leventje zal hebben voor zo lang als het duurt :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:45

pmarena schreef:
Zucht, het hangt allemaal van de misverstanden en langs elkaar heen praten aan elkaar :P

Tussen de regels door zijn we het in grote lijnen allemaal volgens mij wel aardig met elkaar eens :)

- het is heel sneu voor paard en TS Zeker
- deze rug gaat nooit echt goed komen
- het mager en dof zijn moet "snel" opknappen bij goed voerbeleid we zijn al weken verder dus het dof moet nu al weg zijn
- paard pijn laten lijden is niet fair eens, daarom een test om dit uit te sluiten
- pijnloos grasmaaier laten zijn kan een goede optie zijn ja hoor zo lang het gaat, waarom niet
- het is aan TS om te beslissen over het lot van het paard zeker, maar er moet wel realistisch gekeken worden niet vanuit emotie en dat is erg moeilijk bij je eigen dier

En nu ga ik gewoon verder duimen dat het diertje gewoon een fijn leventje zal hebben voor zo lang als het duurt :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:54

Waarom lijkt het zo te zijn dat sommige mensen hier zo zwaar beledigd lijken te zijn als hun (ongetwijfeld goedbedoelde) adviezen niet onmiddellijk ter harte worden genomen?
Waarom voelen ze zich kennelijk persoonlijk aangevallen en reageren ze met overmatige agressie naar TS en anderen?

Is het zo moeilijk om geen gelijk te krijgen? Zijn ze zo onzeker dat ze dan maar doordrammen en niet eens lezen wat er geschreven wordt?

Ik erger me voor de zoveelste keer aan de kortzichtigheid en ik-heb-gelijk-en-de-rest-is-achterlijk-mentaliteit hier op Bokt.

Het lijkt echt alsof mensen alleen maar reageren om vervelend te doen of 'punten te scoren'.

Zonde, dat het zoveelste interessante topic ontaardt in een ordinair welles-nietesspelletje. Een beetje volwassener gedrag zou echt enorm fijn zijn.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:56

Hevonen schreef:
Waarom lijkt het zo te zijn dat sommige mensen hier zo zwaar beledigd lijken te zijn als hun (ongetwijfeld goedbedoelde) adviezen niet onmiddellijk ter harte worden genomen?
Waarom voelen ze zich kennelijk persoonlijk aangevallen en reageren ze met overmatige agressie naar TS en anderen?

Is het zo moeilijk om geen gelijk te krijgen? Zijn ze zo onzeker dat ze dan maar doordrammen en niet eens lezen wat er geschreven wordt?

Ik erger me voor de zoveelste keer aan de kortzichtigheid en ik-heb-gelijk-en-de-rest-is-achterlijk-mentaliteit hier op Bokt.

Het lijkt echt alsof mensen alleen maar reageren om vervelend te doen of 'punten te scoren'.

Zonde, dat het zoveelste interessante topic ontaardt in een ordinair welles-nietesspelletje. Een beetje volwassener gedrag zou echt enorm fijn zijn.

Mee eens :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:12

Niet mee eens
Bokt is een forum voor dierenliefde en ik weet zeker dat ts die heeft. Heel veel zelfs.
Maar aanmodderen valt niet onder dierenliefde.
Bedenken dat supplementen wat gaan doen aan die rug, is een roze bril.
Gaan longeren zonder begeleiding van deskundige is ook denken dat je een gewone 4 jarige hebt.
En daar struikelen andere over.
Dat is geen drammen maar bezorgt zijn over het paard omdat de ts in elke bericht duidelijk reageert uit haar emotie. Wat heel gewoon en begrijpelijk is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:39

wat ik nu ook frappant vind ; bokt een paard onder het zadel, word dit gezien als een uiting van pijn, of protest. bokt een paard in het vrije, is het vreugde. beide kan wel uiteraard.
kan het niet zo zijn, dat ie -met rugproblemen-de wervels wrijven nu eenmaal tegen elkaar, dit moet ie voelen- ook een uiting is van pijn ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:05

Als een dier mismaakt is wil nog niet zeggen dat je er niet van kan houden natuurlijk. Het is een gegeven dat waar je ook voor gaat zorgen je er van gaat houden en dat is het lastige. Vooral als je het al een tijd verzorgt. Dat heeft iedereen, ook de meest nuchtere onder ons.

Persoonlijk lijkt mij niet dat dit dier pijn zal hebben als het niks doet. Ook niet als het ouder word.
Het is gewoon een feit dat je dit paardje niet kan gebruiken om mee te werken hoe graag je dat ook zou willen zien gebeuren.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:55

spicegirl schreef:
wat ik nu ook frappant vind ; bokt een paard onder het zadel, word dit gezien als een uiting van pijn, of protest. bokt een paard in het vrije, is het vreugde. beide kan wel uiteraard.
kan het niet zo zijn, dat ie -met rugproblemen-de wervels wrijven nu eenmaal tegen elkaar, dit moet ie voelen- ook een uiting is van pijn ?

Mee eens.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 17:12

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:26

Ja, graag nog een draffilmpje! Toch best leuk om zo'n vrolijk paard te zien! Er is alleen moeilijk iets van te zeggen zo. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:03

Niets te zeggen van dit film-fragment: het valt mij op oog mee, maar ze loopt ook achter een ander paard aan te draaien, toch zie ik zo gauw wel verende bewegingen en een happy horse.

Graag wacht ik ook op verder bewegend (film)materiaal.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:24

ik krijg het filmpje aleen maar in horten en stoten te zien.

TS, wat wil je eigenlijk bereiken door het laten zien van dit filmpje?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:50

@Abacab: er is haar gevraagd om dit soort filmpjes :)

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 16:58

Ik wou een bewegingfilmpje maken waar jullie om vroegen
alleen mijn camera viel uit omdat mijn geheugen vol was

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 16:59

Jullie wouwen haar zien hoe ze was als ze vrij liep en bewoon en dit doet ze dus als ze los is
jammer van je vraag over dat bereiken

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:57

Kijk eens naar de filmpjes op youtube van holistic horse works van april battles..Het filmpje wat ruim een uur duurt gaat over lichamelijke problemen en bewegingsproblemen(die is echt super interessant)en het filmpje van ruim 9 minuten laat een paar oefeningen zien om de rug te stretchen en sterker te maken..Het geeft je misschien wat meer zicht op de rug van je paard en hoe de spieren,organen en het skelet samen werken..

Kimdestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:49

En is er al verandering opgetreden ????

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:33

140509 schreef:
Jullie wouwen haar zien hoe ze was als ze vrij liep en bewoon en dit doet ze dus als ze los is

jammer.......??
Don't even go there........
Ik vind het dieptriest dat je na allle adviezen nog niets hebt gedaan voor je paard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:14

140509 schreef:

en hier heb jij een goed punt. Ben het zeker niet altijd met je eens. Maar je hoeft je natuurlijk niet te verantwoorden omdat je een filmpje maakt wat iemand je vraagt. Had je het niet gedaan, waren anderen daar wel boos over geweest.

Kimdestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:49

Ben je nou al naar een andere kliniek geweest ? , functioneerd ie nou als grasmaaier ? Ben wel benieuwd waarom het nou allemaal zolang duurt ,?!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:59

Kom op mensen, ze IS al lang met haar paard naar een kliniek geweest en er zijn röntgenfoto's en alles. Lees even terug! Ik denk niet dat TS of wie dan ook een enorme verbetering kan laten zien in 14 dagen. Ze heeft gewoon een paard met een probleem waar niet eenvoudig verbetering in te brengen is.

Begrijp de agressieve toon van sommige mensen hier niet. Alsof ze zich persoonlijk aangevallen voelen door wat TS wel of niet doet.