[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:55

Wat doen jullie op dit moment met de regen en de eczeemdeken? :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:58

Ik ben nog niet bij Wisse geweest maar ik laat hem gewoon zo staan met eczeemdeken hoor, moet ie maar in de schuilstal gaan staan als ie niet nat wil worden!
Het is hier de hele ochtend al droog, dus als ik hem af zou hebben gehaald was ie allang weer geprikt inmiddels!
Enige wat ik zou kunnen doen is de regendeken er overheen doen. Zolang ze niet aangeven het koud te hebben zou ik er niets mee doen hoor. Maar ja, ik ben ook niet zo van de dekens...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:03

Oké, thanks. :) Floor kan wel schuilen bij de bomen dus dat zal ze dan ook wel doen.. En anders toch haar regendeken maar even op als ik merk dat ze wat verkouden wordt ofzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:10

Ik heb in al mn eczeem-jaren nog maar 1x gemerkt dat een pony het koud was, dat was vorig jaar mei toen het na een prachtige april-maand ineens een paar dagen knetterhard regende. MAAR Darren was toen geschoren dus hij had het logischerwijs koud met een nat pak om zich heen ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:12

O ja, dan is het ook logisch natuurlijk. Floor is ook geschoren maar die zit nu weer normaal in het haar dus 't zal allemaal wel wat meevallen dan. :)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:51

ik heb Shathu eergisteren de deken afgehaald. Het waait als een gek bij ons in het land en nu met die bakken regen erbij. Zag nauwelijks vliegjes en zie hem ook niet schuren. Dacht ik doe 'm maar gewoon even af.
Sowieso is hij niet schuurderig momenteel...zullen de spulletjes wat ik hem nu geef dan toch helpen?!? Ik juich nog niet te hard, wacht rustig de rest van de zomer maar even af! (want geloof niet dat ie helemaal jeukjevrij zal zijn hoor hahaa)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:15

Rianne_ schreef:
Wat doen jullie op dit moment met de regen en de eczeemdeken? :o

Ik laat hem gewoon op. Is zulke dunne stof dat ie snel genoeg droogt. Daarnaast komen ze nu ook nog 's avonds op stal en dan gaat ie gewoon helemaal af en op het dekenrek zodat ie overnacht kan drogen.
Als ze 24/7 buiten staan blijft ie ook gewoon 24/7 op.

Heb trouwens besloten om maar een reserve-deken te kopen. Heb ik 'm in ieder geval vast in huis mocht die andere nu een keer echt onherstelbaar kapot gaan. En het is een goed excuus om dan even bij mijn zus te buurten die hoogzwanger thuis zit :(:)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:42

Ik heb een Ivanhoe hals, die is nu gewoon om, samen met de regendeken. Ik heb het idee dat ze die natte hals juist wel lekker vind, jeukstillend ofzo?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:21

Jeetje, mijn opmerking wordt weer lekker anders geïnterpreteerd dan de bedoeling was.
Mensen die commentaar op me hebben, mogen me daar via pb op aanspreken, dit topic is daar niet voor.

Zoals anderen al aangeven was het een reactie op.
Ik weet dondersgoed wat een jeukend paard inhoudt.
Ik zit al 15 jaar in het schuitje waarin jullie zitten.
En mijn pony is van zwaar eczemer naar een eczemer gegaan die niet meer schuurt, en geen jeuk meer heeft.

Dus zoals ik al zei, commentaar mag via pb, hier houden we het leuk ;)

Wat een weer zeg! Lekker koud, geen vlieg te zien hierzo, heerlijk!
Eczeemdeken droogt snel tussen buien door.
Alleen als het echt de hele dag door aan 1 stuk regent kan je wel een regendeken op doen.
Want dan kan de deken niet drogen namelijk.

Klasien: hoe bevalt die hals?
Heb hem zelf ook gehad, maar vond hem erg strak zitten.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:33

_CS_ schreef:
Klasien: hoe bevalt die hals?
Heb hem zelf ook gehad, maar vond hem erg strak zitten.

Ik vind hem ook erg strak. En hij draait telkens. Ook vind ik rond de hals/keel niet fijn, daar zit weinig elastisch in.

Ik ga over op de Rambo Sweet Itch Hoody, maar deze hals hou ik voor dit soort dagen (de dagen dat ze een regendeken op heeft).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:53

Dus toch ook, hoor iedereen daarover klagen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:53

Ik maakte me er eergister ook heel druk om (combi regen en eczeemdeken), maar toen ik op stal kwam, was het misschien net droog de deken was vrij vlot ook weer droog, op de vacht voelde mijn merrie wel iets koud aan. Achter haar oren en op haar neus was ze gewoon lekker warm en ze deed ook niet anders dan anders.
Toen ze echt 24/7 in het land stond, heb ik haar met deze periodes wel een ongevoerde regendeken opgedaan..

@flettie: Idd, een reserve deken is echt heel handig hoor, dan kun je die andere ook eens met een gerust hart wassen, en staat je paardje fijn al onder een schone deken :).

Ik heb de losse hals van Ivanhoe ook, en hij zit wel "snug" ja, maar echt last heb ik daar niet van.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:56

Hier regent het al de hele dag! En koud!! Ik heb toch maar de eczeemdeken uitgedaan. Ik heb zicht op de paarden dus eens de beestjes terug zijn doe ik de deken wel terug op. Voorlopig geen probleem!! Hier waaien die verdomde beestjes momenteel toch weg. ~~}>

Ik heb ook reservedekens (twee denk ik). Is zeer handig nu, merrie heeft beetje plattere mest (weet niet hoe het komt) maar dan is die deken VIES!!! Bah!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:58

Even een vraagje over de Rambo: is deze sterk? Kan ie wat hebben (bijten van andere paarden?) :o Het lijkt me namelijk een hele fijne deken, als ie maar sterk genoeg is. De deken die ik nu op heb liggen (van Epplejack) heeft namelijk al een aantal gaten doordat m'n haf steeds wordt gebeten.. := En die stof scheurt erg gemakkelijk verder natuurlijk.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:59

Rianne, de Rambo is qua stof sowieso sterker dan andere eczeemdekens (is mijn ervaring toch). Of die "bijt-proof" is weet ik niet. Hij zal in ieder geval langer weerstand bieden dan bv een Pagony.

Ik weet wel niet of je paard een buikflap nodig heeft want dit heeft de Rambo spijtig genoeg niet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:31

hier helaas de eczeemdeken noodgedwongen ook weer op... ik dacht haar met dat hete weer even te verwennen met de tuinslang... gewoon op de deken gezet toen ze hem om had. daarna was ze gewoon nog kurkdroog onder de deken! had niet zoveel nut dus ;)

gister na (eigenlijk tijdens) de regen ook gevoeld: gewoon nog droog! deze deken is wel heel erg waterdicht volgens mij...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:34

welke deken heb je dan indi?
Is die nog nieuw? (In de zin van is ie al een keer gewassen?)

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:34

ellepel schreef:
heb je wel goed gelezen waar het over ging?
CS antwoorde namelijk op mijn uitspraak over het gebruik van azijn..dat kan prikken.
denk dat CS prima snapt wat jeuk inhoud, en zij heeft haar pony ook altijd met de beste zorg behandeld.

maar goed...dat was offtopic!
gaan we nu weer verder.
:D

oke

sorry voor de reactie dan CS
ik dacht dat het over het algemeen ging ;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:45

Ik ben er nu na 3 jaar van overtuigd dat Shanti naast ZE ook een allergie heeft voor " gras " Het is prima gegaan tot het moment dat ze naar buiten ging, dezelfde avond nog begon de jeuk en het schuren. Heb haar afgelopen zaterdag naar een stal verhuisd waar ze s'avonds naar binnen gaat en overdag beperkt weidegang krijgt (wel paddock) Het is helaas niet anders. Kan wel weer met corticosteriode beginnen, maar dat wil ik eigenlijk niet.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:29

Ik heb de deken er ook gewoon op met deze regen. Ze staat 24/7 in de wei en heeft nooit dekens op gehad. Ik ga er dus ook geen regendeken ofzo overdoen. Ik heb het idee dat de deken snel droogt. En inderdaad, als ze niet nat wil worden kan ze in dr schuilstal gaan staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:36

de deken droogt ook snel, heb zelf maar es een natte broek van de regen..die is ook zo droog.
alleen die delen die niet op het lichaam aan sluiten drogen wat minder,maar dat is niet erg

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:54

ellepel schreef:
de deken droogt ook snel, heb zelf maar es een natte broek van de regen..die is ook zo droog.
alleen die delen die niet op het lichaam aan sluiten drogen wat minder,maar dat is niet erg

Klopt ja! ik vond dat de buikflap en dr hals aan de onderkant langer nat bleven dan de rest!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:10

ik heb zo`n blauwe bij agradi gekocht...

en is idd nieuw en dus nog niet gewassen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:14

Essie73 schreef:
Ik ben er nu na 3 jaar van overtuigd dat Shanti naast ZE ook een allergie heeft voor " gras " Het is prima gegaan tot het moment dat ze naar buiten ging, dezelfde avond nog begon de jeuk en het schuren. Heb haar afgelopen zaterdag naar een stal verhuisd waar ze s'avonds naar binnen gaat en overdag beperkt weidegang krijgt (wel paddock) Het is helaas niet anders. Kan wel weer met corticosteriode beginnen, maar dat wil ik eigenlijk niet.

ondanks de ZE deken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:19

Ja maar dat komt weer door verkeerde voeding en is weer wat anders dan ZE he?
Soort pollenallergie als het ware, dan heeft een deken geen zin maar vermijden van verkeerde voeding weer wel.