[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:13

Nathalie84 schreef:
CarolShadow schreef:
Wat geven jullie als beloning?
Ik zoek me al suf een jaar lang naar iets, wat ik als beloning kan geven, maar waarin net als haar rantsoen geen eiwitten, suikers, zetmeel en koolhydraten zitten.

Jaja, vind dan maar eens wat. Zelfs een biscuitje zit er vol mee

Iemand weet raad? Hoor het graag!

ik weet het niet zeker, maar wiesencobs van agrobs?

ik weet ook niet wat het is..
maar ik gebruik voor beloning gewoon pavo basic brok.. en soms muesli nature's best..
helemaal suiker vrij krijg je het nooit.. in de zomer doe ik trouwens meer met groenten enz vooral brocoli zijn maar weinig paarden die het lusten en schijnt ook nog goed te zijn voor de eczeem..

EquiPhoto

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:19

Kan je me wat meer vertellen over alle groenten die je voert?
Met wat voor nut, waar het goed voor is ect?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:26

Mischa4ever schreef:
Kan je me wat meer vertellen over alle groenten die je voert?
Met wat voor nut, waar het goed voor is ect?

Vervelende is ik had ooit een website waarop nog meer groenten stonden die je kon voeren ter bevordering van eczeem..
ben dat kwijt geraakt :( enige wat ik nog wist was brocoli en er zijn gewoon echt weinig paarden die dat lusten sophie die kan zich er klem in eten, als ze het al ziet word ze gek hihi zo lekker als ze het vind..

dus kan niet zo goed meer vertellen waar precies goed voor is.. maar ik vind dat sophie er deze zomer absoluud op vooruit is gegaan..
overigens heb ik boekje over zomer eczeem en daarin staat dat rode bieten in de winter voeren ook goed is..
in dat boekje staat trouwens ook dat wortelen wel goed zijn, sja soms weet ik niet meer wat ik moet geloven

p,s ik ga poging doen om die website weer op te zoeken

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:37

Als je die site zou kunnen vinden zou dat toppie zijn!
Welk boekje heb je?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:41

Mischa4ever schreef:
Als je die site zou kunnen vinden zou dat toppie zijn!
Welk boekje heb je?

heb boekje zomer eczeem bij paarden..
nog niet veel in gelezen :o door drukte op school enz,

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:48

Wie heeft er wel is cojosol gebruikt ?? dit schijnt heel goed te helpen na 1,5 jaar ga je zien dat echt gaat werken
maar het is zoo onwijs duur spul en vind nogal groot risico als het niet helpt ? heb namelijk nu iets wat wel helpt straks ben ik weer bij af.. ?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:52

Na 1.5 jaar pas?
Dan mogen ze van mij wel wetenschappelijk bewijs hebben dat het bij 100% van de gevallen werkt als ht zo duur is..

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:57

Mischa4ever schreef:
Na 1.5 jaar pas?
Dan mogen ze van mij wel wetenschappelijk bewijs hebben dat het bij 100% van de gevallen werkt als ht zo duur is..

ja ik vond dat wel lang.. maar ik vind dat zoo ongelovelijk duur.. ik vind prima om wat te kopen maar volgens mij schroeven ze soms behoorlijk wat bij de prijzen op..

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:07

Zouden jullie het aandurven om in het buitenland een eczeem deken te kopen ??

ik ben nu opzoek naar een boett in het buitenland omdat de boett prijzen hier wel 3 keer over de kop gaan.
Ben nu aan kijken want de dekens worden in zweden gemaakt of ik daar een of misschien 2 kan kopen:) voor minder geld..

heb een boett gevonden voor 30 euro minder in duitsland :) gaat even overleggen met haar ouders..
ga ook nog opzoek naar zweden en andere landen;) en dan kijken naar de verzendkosten..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:37

Het zou wel kunnen hoor in het buitenland. Moet je alleen wel zeker zijn van je zaak. De maten enzo, want omruilen kost een hoop tijd (en geld).
Verder zal ik uitkijken met betalingen, zoek een betrouwbaar adres.

Mijn pony is geen groenten beest! Vind ze verschrikkelijk!

P.s. zullen we er niet verder op ingaan van het verhaal van JennyQuirini.
Ieder heeft zo zijn eigen mening, en zij heeft er niets aan. Als pa het in de kop heeft het te slachten, dan zal dat waarschijnlijk toch gebeuren. En daar komt bij, als we haar tekst nog eens "goed' nalezen, staat er nergens een vraag of wat ook in. Ze komt alleen even doodleuk vertellen dat het arme dier ernstig eczeem heeft en dus geslacht wordt. De 'enige vraag' die wordt gesteld is of ze wel eczeempaarden slachten. Dan is ze hier aan het verkeerde adres, want wij proberen juist de dieren op te peppen etc. Dus waarom maken wij ons druk? Laten wij ons maar met het eczeem van onze dieren bezig houden.

Dus bij deze: JennyQuirini: als je het wilt weten of ze wel of niet slachten (als het dan toch moet) bel dan gewoon degene die het dier moet slachten.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:40

scheelt de maten van een boett zijn gelijk omdat ze in zweden worden gemaakt..
ik heb nu ook al met zeer tevredenheid 2 jaar lang alweer een boett.. en heb wel overwogen om iets anders te nemen..
maar denk dat boett gewoon beste is voor sophie.. alleen de boett 3 van deken is prima voor haar body maar de boett 3 hoofdkap is te groot.. ga geen andere halen want hij zit prima opzich maar neus flapje is veel te lang haha.. en de oren ook.. maar hij zit gewoon lekker ruim

welke deken hebben jullie ?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:49

Ik heb nu dit jaar voor het eerst alleen een halsdeken. Zo 1 als de ivanhoe alleen dan eerst de goedkopere versie. Hopelijk gaat dit werken dan spring ik een gat in de lucht! Gelukkig heeft ze het niet giga erg kon het vorig jaar met wat middelen draagbaar houden.

Alleen wanneer moet ik daarmee beginnen ? Als ze al schuurt ben je eigenlijk te laat.

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:55

MSophie schreef:
Wie heeft er wel is cojosol gebruikt ?? dit schijnt heel goed te helpen na 1,5 jaar ga je zien dat echt gaat werken
maar het is zoo onwijs duur spul en vind nogal groot risico als het niet helpt ? heb namelijk nu iets wat wel helpt straks ben ik weer bij af.. ?

Ik heb 2 jaar cojosol gebruikt ( de creme, de shampoo en de olie om in het voeder te doen ) maar vindt niet dat het hielp bij mijn paardje. Het enige wat er was dat zijn vacht wel blinkte, maar dat was ook het enige. Dit jaar ga ik aan de slag met liberate om er aan te smeren en inwendig de puur culico druppels en de equi derma poeder. En natuurlijk nog steeds een exceemdeken !!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:58

Mijn pony probeer ik het uit te houden tot maart..

je moet beetje op weer letten, als het langzaam warmer word en soms beetje van die benauwde dagen enz
ik heb vorig jaar uit weten te houden tot eind maart maar achteraf denk ik hmm misschien was begin maart beter geweest.
sommige hebben er in februarie al last van en beginnen dan al hefig te schuren maar we hebben nu een hele koude winter gehad dus kan zomaar zijn dat je de hele maand maart nog uit kunt houden en zo in april beland, dat zou wel fijn zijn :D
en bij mij gaat de deken pas af in november ongeveer.. dan doe ik hem met de dagen soms ff af en aankijken hoe het gaat en dan op geven moment gewoon maar het risico nemen maar ik blijf dan wel doorgaan met smeren van zalfjes :o

ik ga ook een halsdeken kopen wat voor merk heb jij 2misty2

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:58

arno_en_kim schreef:
MSophie schreef:

Ik heb 2 jaar cojosol gebruikt ( de creme, de shampoo en de olie om in het voeder te doen ) maar vindt niet dat het hielp bij mijn paardje. Het enige wat er was dat zijn vacht wel blinkte, maar dat was ook het enige. Dit jaar ga ik aan de slag met liberate om er aan te smeren en inwendig de puur culico druppels en de equi derma poeder. En natuurlijk nog steeds een exceemdeken !!

ok fijn, ik ga ook culico bestellen kan ik mooi in de pavo koek druppelen.. en flink smeren dat vind mij pony overigens heerlijk dat smeren..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:03

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:56

Hier een lijstje met groenten die goed te doen zijn voor eczemers:
- Witlof
- Andijvie
- Bleekselderij
- Rode bietjes
- Venkel
- Winterpostelein
- Rapsteel
- Peterselie
- Knolselderij

Ik geef zelf het liefst onbespoten, dus biologisch. Heel ander smaakje dan de gebruikelijke appel/wortelsnacks, maar mijn paard vind ze echt niet minder lekker en krijgt er geen last van.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:25

2misty2 schreef:
MSophie schreef:
Mijn pony probeer ik het uit te houden tot maart..
ik ga ook een halsdeken kopen wat voor merk heb jij 2misty2

Volgens mij is die merkloos, via een bokker kwam ik deze tegen.

Afbeelding

Die haal je bij :
http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=380495&shopgrp_nr=30&p=1#shop6822270

oh super, ik ga van de week even kijken of ik die ook ga bestellen

maar heeft jou pony geen eczeem aan zijn staart dan ?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:40

Ja zeker ook indd aan de staart, alleen in veel mindere mate, dat kan ik prima behandelen met alleen tkc.
De manen daar heeft ze teveel jeuk aan, schud ze hele tijd met haar hoofd op en neer. Maar ze heeft nooit haar manenkam of staart kapot, alleen de haren een deel weggeschuurd. Haar staart kan ik dus prima onder controle houden. :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:43

arno_en_kim schreef:
MSophie schreef:

Ik heb ook Puur Culico druppels gegeven, bij ons geen effect. :n

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:44

Ik ga overstappen op ander voer en een reiniginskuur kopen.
Ik heb gemaild naar die ene link die ik een paar pagina's terug kreeg.
En die raadde me aan melasse/suikervrij voer te geven en een
reinigingskuur. En natuurlijk de deken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:46

MSophie schreef:

Ik gebruik cojosol. Helpt meteen hoor! Niet na 1,5 jaar pas. weet niet of het echt beter werkt als andere producten, want heb alleen nog maar de itch free hiervoor gebruikt en dat werkte op een bepaald moment niet meer. Ik gebruik de lotion en de shampoo. Ik ben ermee begonnen, omdat ik mijn paard op een bepaald moment ben gaan insmeren met uiercreme en de lotion is ook wat dik/vettig, maar veel minder als de uiercreme. Ik wilde voor dit jaar ook zelf eens wat maken met uiercreme en tea tree erdoor. Denk dat het hetzelfde effect heeft. Moet alleen nog een manier vinden om de creme dunner te krijgen..De shampoo is wel erg goed. Moet je wel een kwartier laten inwerken, maar het werkt heel goed! Doe dat als ik merkte dat Zam echt jeuk had met op stal zetten en dan waste ik hem. Daardoor had hij inderdaad geen jeuk meer en de schilfers laten erg goed los. Maar ik heb ook geregeld (oa het jaar daarvoor) met betadine gewassen en dat werkt ook heel goed. ik gebruik bij dagelijks 1 x smeren 2 flessen van de lotion en de shampoo gerbuik je maar heel weinig van. Doe je dus erg lang mee. ik heb de wat grotere flessen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:55

Ik heb een halsdeken gehad voor mijn paard (ivanhoe)
voordeel is dat ze geen jeuk hebben, nadeel dat de manen alsnog verdwijnen door de deken....

Ik heb sinds vorig jaar de rambo sweet itch hoody voor beide eczemers. Die deken is zijn geld dubbel en dwars waard!! Ik heb de dekens vandaag gewassen en ik heb me erover verbaasd hoe goed ze nog zijn. En onder deze deken zijn de manen ook heel gebleven. Ik blijf het zeggen: voor mij geen andere deken meer (en nee, ik heb geen aandelen :D )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:56

Is inderdaad een geweldige deken he Shera!! Wil ook echt niks anders meer. Heb wel lopen twijfelen over Ivanhoe, maar ik ga het risico niet nemen, want de Rambo is geweldig!

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:41

ik ga dit jaar voor de eerste keer voor de rambo !! Daarvoor was het van equitheme ( zelfde ongeveer als de ivanhoe ), maar de manen waren voor een groot deel afgebroken en een klei stukje weggeschuurd. Hopelijk nu een zomer een haflinger met lange manen ipv korte manen ;)