Dan snap ik het!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Batlow schreef:Ik heb toch het artikel gelezen? Om hoeveelheid magnesium te bepalen moet je eerst kijken welke soort je hebt en tov calcium ratio van 2:1, zelf heeft hij 9,9 gram nodig (10). Daar gaat het artikel nou over of kan ik nou echt geen Engels? Heb het vluchtig gelezen omdat ik op mijn tel zit. Ik probeer ook alleen maar het juiste te doen, maar schijnbaar snap ik het niet dus laat het dan maar zitten?
rumay schreef:Gister was er op de universiteit van Utrecht een dag met allerlei lezingen en in de hal stond natuurlijk ook BI met info over PPID
Even een gesprekje aangeknoopt met de dame ervan en eens gevraagd over de startdodis van de prascend enz. maar wat een stug persoon zeg, nee hoor zoals hun het aanbevelen is echt goed en onzin om met minder te starten blah blah.
Heb ze toch eens gevraagd om eens hier te lezen om de ervaring van gebruikers eens te horen.
egnie schreef:Ik geef sinds een paar dgn ook magnesium. Ik doe het ook door een klein schepje musli. Op advies van mijn DA ook bij de welkoop geweest. Ik ben voor een heel jaar klaar voor nog geen 20 euro! Zij gaven aan dat het van de welkoop net zo goed is als de middeltjes waar een paard op staat. Zij verkopen de welkoop variant in kleine hoeveelheden als je dat wil. Heb dus maar een grote zak gehaald. Ik heb een koffieschep gepakt en daar krijgt hij 1 schepje van. Was een goede maatschep voor hem aldus de DA. Ik heb een klein paard.
fargo schreef:Batlow schreef:Pony van mijn formaat heeft 9,9 nodig (330 X 0,03) daarvoor moet ik van mijn supplement 20-25 gram geven om daar aan te komen
Je weet verder toch niet wat er in zijn eten al zit, dus zo precies is dat nooit helemaal te meten, maar ik vind het allemaal prima
fargo schreef:Uiteindelijk denk ik dat je met een koffieschepje uiteindelijk niet zo ver weg bent van een goede dosis voor ongeveer elk paard want je weet toch niet precies hoeveel magnesium er nu precies in je voer zit etc etc. Dus om nou te denken dat je het op de gram kan bepalen, lijkt mij een beetje te idealistisch en vergezocht.