Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
OYYO schreef:Geerke
Ik voer sojaschroot, nu ongeveer 4 maanden, op advies van mijn dierenarts en ben er super tevreden over. In sojaschroot zit 40% eiwit. Afhankelijk van gewicht van je paard mag je 100 tot 300 gr. sojaschroot bijvoeren. Het is een hele goede eiwitbron. Ik meng het met bietenpulp. Merriebrok vind ik geen optie i.v.m. suikers en zetmeel.
dreamer1987 schreef:Het zijn inderdaad grote shetten (als je in mijn bericht op 'geplaatst' klikt krijg je mijn posts te zien in dit topic).
Beauty krijgt vooral pulp enz, hij moet echt aankomen.
Black heeft vandaag vooral lucerne gehad (en hooi uiteraard) en maar een héél klein beetje pulp, zo weinig dat meneer het er niet mee eens was en de emmer met voer weggooide
Batlow schreef:Als ik het goed begrijp, als je paard/pony dus 'te' veel prascend krijgt, merk je dat hevig? Buikpijn, niet eten etc.? Als ik dat dan goed heb gelezen is het gevolg jullie minder geven?
Ik blijf dan denk ik inderdaad op een half steken en doe over 8 weken een nieuwe test. Als de acth waarde niet is gedaald, neem ik aan dat ik door moet naar 3kwart/1.
Batlow schreef:Mijn pony zijn waarde was dus 452, veel te hoog begrijp ik. Wat voor waarde zou er dan uit moeten komen? Echt onder de 29 die periode? Ik ben begonnen met lezen vanaf pagina 450, maar nog steeds veel vragen
dookia schreef:Batlow schreef:Als ik het goed begrijp, als je paard/pony dus 'te' veel prascend krijgt, merk je dat hevig? Buikpijn, niet eten etc.? Als ik dat dan goed heb gelezen is het gevolg jullie minder geven?
Ik blijf dan denk ik inderdaad op een half steken en doe over 8 weken een nieuwe test. Als de acth waarde niet is gedaald, neem ik aan dat ik door moet naar 3kwart/1.
Had ik geweten wat ik nu weet had ik dat destijds ook gedaan maar ik ben zo dom geweest van mijn DA te geloven en meteen beginnen met 1 pil per dag. Nu durf ik niet wat af te bouwen omdat ik bang ben dat het gevolgen zou hebben. Hij staat nu goed maar misschien had hij even goed op een halve pil geweest. Mijn had geen symptomen bij start van prascend, zijn waarde was 191Batlow schreef:Mijn pony zijn waarde was dus 452, veel te hoog begrijp ik. Wat voor waarde zou er dan uit moeten komen? Echt onder de 29 die periode? Ik ben begonnen met lezen vanaf pagina 450, maar nog steeds veel vragen
Dit is het referentiekader, met 10% aan weerszijden van de ATCH waarden:
20 - 40 pg/ml Nov-Jul afgeleid van grenswaarde-------------------- > 29
37 - 57 pg/ml Aug-Oct (Seasonal rise) afgeleid van grenswaarde ---------------- > 47
Ideaal is dat je paard onder deze waarden blijft