[INFO] castreren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:43

Niks aan het handje bij winnie. Heb gister even afgespoten en erna een emmer betadine water er tegen aan gegooit. Vond meneer niet zo prettig, heeft wel geholpen want vandaag hing er een grote korst los. Het is nog steeds niet dik en meneer stoeit en bokt nog erger als voor zn casteratie :):)

Bij prince werd zn koker na 2 a 3 dagen dik, het is toen 2 dagen dik geweest en daarna weer gaan slinken. De dierenarts vertelde mij dat als het nog niet op de grond hing het niet erg was :+ Als je paardje gewoon eet en niet sloom er van wordt zal er niet zo veel aan de hand zijn, als je het echt niet vertrouwd dan zou ik voor de zekerheid toch maar even de da bellen.

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:02

Wie weet er een goede castrateur omgeving vlaardingen voor een mini shetlander? Graag een pb-tje
Groetjes,
Nienke

D_Travis

Re: Centraal topic over castreren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:32

thnx ik heb qua zijn gedrag ook geen haast hoor! Maar goed wil natuurlijk wel de vliegen voor zijn, en dalijk begint hij toch ineens volwassen te worden :+ terwijl we midden in het vliegen seizoen zitten, vandaar..

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:07

ik heb het geluk gehad dat mijn henst-maar-nu-ruin altijd al een super lief karakter had. Nu ben ik geen hengsten-expert, maar heb nog nooit zo'n goedzak gekend :D

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:21

Nou Pim gaat ook weer de goede kant op, zijn piemie was vet dik!! nouja de koker dus.. niet normaal hij wilde ook niet draven dus heb hem laten stappen 10 minuten lang, voor de rest staat ie dag en nacht buiten nu. Ik mocht het NIET afspuiten want dan blaas je de bacterien erin. Gister wilde hij wel draven en was de zwelling iets afgezakt... :)
Bubblegum kan je hem niet bij andere maatjes zetten? Een andere jaarling ofzo, vind zelf 8 maand ook jong, maar met de vliegen heb je ook gelijk. Ik ben blij dat ik het tot hier uit heb kunne houden, Pim is 20 maanden.
Ik heb t trouwens door een da gedaan, vind ik een veiliger idee dan een castreur vraag me niet waarom.. Ben benieuwd wat de rekening is :P

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:36

het probleem is dat er hier alleen maar merries op de boerderij staan.. er is geen ruin of hengst te bekennen, en alleen staan vind ik geen optie, hij staat zo gezellig in de kudde.
Ik heb wel vaker gehoord dat ze met ong 9 maand castreren en verder geen problemen gehad. Maar ik vind het nog zon ukkepuk dus ik kan de link in mijn hoofd nog niet helemaal leggen (als je snapt wat ik bedoel)
De veearts zei ook dat als de ballen verder gewoon ingedaald zijn dat het gewoon kan.
Moeilijk!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:05

Afbeelding
Zo ziet ie er nu uit, bloed en al hangt er nog omdat ik het niet schoon durf te maken tot het echt goed dicht is. (let ook niet op hoe vies pim is)

Ik snap het wel bubblegum, ik wilde het ook nooit.. zolang mogelijk wachten en nu was het tijd.. Pim heeft wel een tijd alleen gestaan, en 1 periode met een ruin erbij verder alleen.. Is ook niet alles. Tis maar net wat je belangrijker vind, met de merries of nog even langer met hormonen lopen..

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:26

jee wat is dat gezwollen zeg

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:15

Jeetje Rensju, dat ziet er niet fijn uit! Arm paard...

Ik heb de datum vaststaan dat Dani naar de kliniek gaat: 24 maart. Nog 3 weken dus. Erg spannend, ik zie er nu al tegenop...Maar het zal moeten..

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:06

hee rensju, flame zn onderkant ziet er net zo uit! raar gezicht he. Hoop dat het snel gaat slinken. Lijkt wel alsof zn ballen er nog steeds zitten, maar dan een stuk verder naar voren hahaha. hebben ze niet het verkeerde weggehaald :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:44

marloes heb even in je profiel gespeikt.. snap dat j er tegen op ziet!! :(:)

ow dat ziet er pijnlijk uit! Hopelijk slinkt het snel!!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:16

Ja, t ziet er niet zo geweldig uit.. Maar hij is nog iets dikker geweest zelfs!! Lijkt me idd ook pijn doen, vooral bij het lopen/draven dan slingert het zaak je erg heen en weer.. ;(
Hihi ja de ballen zijn weg hoor! Heb ze zelf op de strontbult gegooid dus weet het cker ;) Gelukkig ziet het er t zelfde uit, moet goed komen!

Marloes alvast veel succes!

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:13

op de strontbult haha, lopen er geen honden los? want dan blijven ze daar niet lang liggen :D

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:20

vandaag weer geweest en tis weer normaal! dus niet meer gezwollen!!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:43

Rensj: Hopelijk is hij snel weer de oude! maar dan als ruin :P
Jack gaat dinsdagochtend := en nu hopen dat alles goed gaat

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:47

taffy schreef:
Rensj: Hopelijk is hij snel weer de oude! maar dan als ruin :P
Jack gaat dinsdagochtend := en nu hopen dat alles goed gaat

:D nou qua karakter gaat het alweer toppie hoor! ;)

westernjo schreef:
vandaag weer geweest en tis weer normaal! dus niet meer gezwollen!!

Mooizo! Met pim gaat het ook goed, zwellig is veel minder alleen 1 wond wil niet dichtgaan :( er staat teveel spanning op omdat de snee aan de zijkant gemaakt is dus de wond gaat door de zwaartekracht zeg maar open staan...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:14

Dank jullie voor de lieve woorden :)
Het is allemaal erg spannend, ik zal blij zijn als hij weer gewoon staat en bij is. Het is toch al ruim 3 jaar geleden dat ik Smokey verloor, maar de schrik blijft. Het was toen ook zo onwerkelijk, ineens ademde hij niet meer ;(

Rensju, wat vervelend dat de wond niet dicht wil! Wel fijn dat de zwelling minder is, dat zal wel een opluchting zijn...

Westernjo, fijn dat de zwelling weg is!

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:29

die wond zal vanzelf dichtgaan denk ik, alleen duurt het zo wat langer. Als je het niet vertrouwd, gewoon even da consulteren he

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:30

heb wel es gelezen over verklevingen agv castratie end at ze daar later bij het lopen last van blijven houden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:25

hmm nou dat willen we niet!!
Hoe is het nou met jou paard westernjo? is alles dicht?
En die van Taffy?
Bij Pim is 1 wond nóg niet dicht.. heel soms komt er een drupje uit.. De da komt hier dinsdag dus dan laat ik hem er sowieso naar kijken. Dan is het alweer 2 weken geleden gebeurd.. Verder issie de oude en de zwelling is bijjjna weg.. :)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:31

Tis nu ruim een week geleden en de wonden zijn zo te zien wel dicht. Dr kleven wat korsten aan maar verder is alles droog. Z'n koker is sinds woensdag dus ook weer dicht en hij begint zichzelf ook weer de oude te voelen. Ben wel blij dat het zo snel geneest. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt rensju!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:51

De Da is geweest! Hij is getemperatuurd, helemaal goed. En de wond drupt nu niet meer en het moet alsnog vanzelf dichtgaan.. Ben weer blij :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:19

Winnie is helemaal genezen, nou ik nog. Kreeg net de rekening van het castereren en de tanden veilen, dat is een hele aanslag op mn rekening ;( Maargoed de pony's zijn wel weer helemaal in orde, kunnen weer lekker eten en over een aantal weekjes gewoon normaal langs andere paarden af lopen hoop ik :+

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:03

ik vond de rekening juist wel meevallen, had het erger verwacht, dus dat scheelt :D

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:02

Bij mij was het zo'n 300 euro, voorrijkosten, castereren en bij 2 ponys tanden vijlen. Vind het nogal een bedrag :+