[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pirelli_girl

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:31

ik ga dat eerste middeltje bestellen!! Ik probbeer het gewoon want kwaad kan het niet als die beschrijving er bij staat! Beetje reiniging kan sowieso geen kwaad denk ik. Bedankt voor alle tips!
Trouwens toen je dat 2e middeltje gaf he? stond hij toen ergens nieuw? Dat zou kunnen verklaren dat hij minder shakte , dat had de mijne ook Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:01

nee die ribes nigrum gaf ik vorig jaar, ik ben toen begonnen aan het begin van de zomer, hij heeft toen geschud tot begin juni en toen was t over....
vanaf april tot begin juni,dus dat was maar 1 maand, hij stond toen nog op zijn oude stalling waar hij al 2 jaar stond.. Knipoog

maar ik moet zeggen alle shakers hebben er dit jaar veel meer last van, dat hoor ik van iedereen, ook mijn vriend heeft dit jaar echt heel veel hooikoorts probelemn dan anders..
ik ben zelf nu bezig om ribes compositum ergens te bestellen, zit een iets andere samenstelling in dan de drainage compositum, maar als dat niet lukt bestel ik ook weer de drainage compositum..

wel even informeren of t wel mag bij je antibiotica kuur, je weet maar nooit toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:37

Ik vind toch een leverprobleem niet samen gaan met een antibioticakuur??!! Waarom heeft hij die antibioticakuur Pirelli_girl? Voor het slijm misschien of heeft hij ergens een ontsteking/ infectie?Die 'troep' die antibiotica zit slaat hij ook weer op in z'n lever!

Ik loop er al heel lang over te denken om Niek zo'n inwendige kuur te geven met 'groene leem' dat schijnt het lichaam, dus ook de lever te reiningen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:54

volgens mij kan het idd ook niet samen met een antibiotica kuur, wel als je die al gestopt hebt..
dan kun t erna wel geven geloof ik

groene leem ga ik niet gebruiken, ap is gechipt en vind het dan een beetje een eng idee..

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:32

Van dit
Afbeelding

naar dit
viewtopic.php?f=10&t=621703&hilit=

Haha!
Al had ik hem erna op stal gezet en gevoerd, en hij liet zijn voer liggen (heel raar voor hem) en stond in het hoekje te schudden en te trappen naar zijn hoofd Verdrietig Hopelijk was het maar even, op de wei viel het nogal mee..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:56

ellepel schreef:
volgens mij kan het idd ook niet samen met een antibiotica kuur, wel als je die al gestopt hebt..

groene leem ga ik niet gebruiken, ap is gechipt en vind het dan een beetje een eng idee..

O ja, dat kan ik me helemaal voorstellen dat je dat dan niet wilt geven! Niek is DNA bepaald dus daar zou ik dan geen last van hebben!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:58

Dookie schreef:
Van dit

naar dit

Haha!
Al had ik hem erna op stal gezet en gevoerd, en hij liet zijn voer liggen (heel raar voor hem) en stond in het hoekje te schudden en te trappen naar zijn hoofd Verdrietig Hopelijk was het maar even, op de wei viel het nogal mee..

Zo....dat is een verschil! Fijn voor jullie dat het beter gaat!

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:03

ellepel schreef:
nee die ribes nigrum gaf ik vorig jaar, ik ben toen begonnen aan het begin van de zomer, hij heeft toen geschud tot begin juni en toen was t over....
vanaf april tot begin juni,dus dat was maar 1 maand, hij stond toen nog op zijn oude stalling waar hij al 2 jaar stond.. Knipoog

maar ik moet zeggen alle shakers hebben er dit jaar veel meer last van, dat hoor ik van iedereen, ook mijn vriend heeft dit jaar echt heel veel hooikoorts probelemn dan anders..
ik ben zelf nu bezig om ribes compositum ergens te bestellen, zit een iets andere samenstelling in dan de drainage compositum, maar als dat niet lukt bestel ik ook weer de drainage compositum..

wel even informeren of t wel mag bij je antibiotica kuur, je weet maar nooit toch?

Ik bedoel de dainage compositum ! Denk je dat dit niet gaat?
De omschrijving zegt dat het de overige medicijnen juist bevorderd.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:06

ellepel schreef:

Dat groene leem word dan toch hard van binnen? Alleen het idee al :S
Die antibiotica kuur duurt nog 8 dagen.
Daarna is het toch vroeg genoeg om mee te beginnen?

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:07

Dookie schreef:
Van dit
Afbeelding

naar dit

Haha!

Jemig wat een verschil! Pling Waar heb je dat netje vandaan? en moet dat perse aan een neusriem vastgemaakt worden?

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:11

Narco schreef:
Ik vind toch een leverprobleem niet samen gaan met een antibioticakuur??!! Waarom heeft hij die antibioticakuur Pirelli_girl? Voor het slijm misschien of heeft hij ergens een ontsteking/ infectie?Die 'troep' die antibiotica zit slaat hij ook weer op in z'n lever!

Ik loop er al heel lang over te denken om Niek zo'n inwendige kuur te geven met 'groene leem' dat schijnt het lichaam, dus ook de lever te reiningen.

Hij heeft die kuur, om de energien van zijn lever weer op het juiste pad te krijgen, zegt de dierenarts.
Hij is zichzelf nu langzaam aan het vergiftigen,omdat z'n lever te veel afvalstoffen gewoon door laat!
Ik ben zelf ook tegen, altijd maar antibiotica, zeker omdat hij van de winter ook al een antibiotica heeft gehad!
Dus ik hoop dat het hier gewoon mee over gaat en dat hij met die druppels weer helemaal topfit wordt! Vork
Ik kende trouwens alleen maar uitwendig gebruik van groene leem, maar inwendig....?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:13

Netje is van paardendrogist en het moet aan de neusriem ja, waar zou jij het mss vasthangen? Haha!

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:16

Dookie schreef:
Netje is van paardendrogist en het moet aan de neusriem ja, waar zou jij het mss vasthangen? Haha!

Ik rijd zonder neusriem! Dus zo dom was die vraag niet hoor.
Je kan dat ding dus niet vast maken aan de bakstukken?

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:36

ellepel schreef:

Ik heb het na gevraagd bij mijn veearts! Prima plan zei ze Lachen dus voor iedereen, je kan het er gewoon bijgeven.
Ik heb trouwens ribes compositum volgens mij bij de paardendrogist gezien! Moet je even nakijken.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:18

pirelli_girl schreef:
Dookie schreef:

Ik rijd zonder neusriem! Dus zo dom was die vraag niet hoor.
Je kan dat ding dus niet vast maken aan de bakstukken?

De klitteband gaat zo dat je hem enkel rond de neusriem kunt vastmaken Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:38

pirelli_girl schreef:
Narco schreef:

Hij heeft die kuur, om de energien van zijn lever weer op het juiste pad te krijgen, zegt de dierenarts.
Hij is zichzelf nu langzaam aan het vergiftigen,omdat z'n lever te veel afvalstoffen gewoon door laat!
Ik ben zelf ook tegen, altijd maar antibiotica, zeker omdat hij van de winter ook al een antibiotica heeft gehad!
Dus ik hoop dat het hier gewoon mee over gaat en dat hij met die druppels weer helemaal topfit wordt! Vork
Ik kende trouwens alleen maar uitwendig gebruik van groene leem, maar inwendig....?

Nou ik ben dus net begonnen met groene leem te geven. Het heeft de reputatie dat het ontgift en alle lichaamsvreemde stoffen wegzuivert. (sommigen zeggen zelfs dat de chip kan verdwijnen maar dat geloof ik echt niet). Wel moet je wachten tot een dag of 10 na de antibiotica of wormkuur, anders is die te vlot weg. We zullen zien, maar ik verwacht er geen wonderen van.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:21

beantsje schreef:

Nou ik ben dus net begonnen met groene leem te geven. Het heeft de reputatie dat het ontgift en alle lichaamsvreemde stoffen wegzuivert. (sommigen zeggen zelfs dat de chip kan verdwijnen maar dat geloof ik echt niet). Wel moet je wachten tot een dag of 10 na de antibiotica of wormkuur, anders is die te vlot weg. We zullen zien, maar ik verwacht er geen wonderen van.

Ben benieuwd naar het resultaat! Ik had vanmiddag m'n veearts aan de lijn en die vond het een goed idee "drainage compositum" bij te geven, dus dat wacht ik eerst maar eens even af, maar ondertussen ben ik wel benieuwd hoe jou paar vorderd. Ga morgen wel 2 weken op vakantie, dus jullie zullen een tijdje niets van mij horen Lachen
Des te meer is er om over te bokken erna Tong uitsteken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:36

[quote="beantsje
[/quote]

Hoe geef je dat precies die groene leem? Heeft dat nog effect op de spijsvertering?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:41

Groene leem is gewoon te bestellen bij de paardendrogist. het is een heel fijn poeder dat over het voer heen kan. Ik heb de totale reinigingskuur gekocht, daar zitten ook nog wat essentiele olien bij.
Omdat mijn tinker bijna geen brok krijgt, 2 x 1/4 kg, maakte ik me wel een beetje zorgen dat het alllemaal in de voerbak zou blijven liggen maar ze likt alles op. We zullen zien.
Ik heb trouwens geen idee wat het met de spijsvertering doet.

Ondertussen experimenteer ik vrolijk door. Ik heb vandaag heel eventjes gelongeerd met een nylonkous over de neusgaten. En...ze knikte niet! Ik ga dus een pollennetje bestellen.

Ja...de paardendrogist heeft een goeie aan mij Clown

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:44

nog even een aanvulling over groene leem van de huisdierendokter.nl
Citaat:
REINIGINGSKUUR VAN HET LICHAAM

Specifiek bij allergieaandoeningen kan het bijzonder zinvol zijn te starten met een reinigingskuur van het gehele lichaam. Het blijkt namelijk dat veel aandoeningen veroorzaakt of versterkt worden doordat het lichaam te veel vervuilende stoffen heeft opgenomen. Hierdoor wordt het lichaam te zwaar belast en neemt het zelfgenezende vermogen sterk af. De reinigingskuur is erop gericht zware metalen, antibiotica, antioxidanten en/of andere lichaam schadelijke stoffen te verwijderen. Goede resultaten worden gerealiseerd met de combinatie:

Groene leem en Jeneverbes olie

Voor de reinigingskuur is doelbewust gekozen voor deze krachtige combinatie, omdat vervuilende stoffen in het lichaam zeer hardnekkig kunnen zijn.

Groene leem wordt inwendig gebruikt en is direct in het lichaam actief. De vervuilende stoffen worden gebonden aan de Groene leem bestanddelen en vervolgens via de bloedsomloop afgevoerd. Weliswaar ontstaan hierdoor meer afvalstoffen in de bloedbaan, waardoor het dier lichte griep verschijnselen kan gaan vertonen, maar het is tevens een teken dat het reinigingstraject goed is ingezet. Deze verschijnselen dienen niet onderdrukt te worden, maar men mag de dosering eventueel wel iets naar beneden bijstellen.

Groene leem verwijdert ook geneesmiddelen uit het lichaam en daardoor mag Groene leem niet ingezet worden als het dier medicijnen toegediend krijgt. Indien een medicijnkuur wordt toegepast, dient u met de behandeling tot drie weken na de kuur te wachten. Dit geldt ook voor een wormkuur, enting, enz., echter niet voor een narcose.

Voor het beste resultaat is wel noodzakelijk dat, naast de Groene leem, ook de Jeneverbes olie wordt toegepast gedurende dezelfde periode. Een Groene leem kuur in combinatie met Jeneverbes olie is ook prima geschikt om versneld narcose uit het lichaam te verwijderen.
Door enthousiaste Groene leemgebruikers zijn al veel proeven uitgevoerd op hun nieuw gechipte dieren en tot nu toe is gebleken dat geen enkele chip door de Groene leem is verwijderd.

Opmerking: Deze krachtige combinatie moet u niet gebruiken bij dieren met een nieraandoening of lichaamsvreemde hulpstukken zoals een kunstheup, met uitzondering van de identificatie chip (deze wordt namelijk geheel opgenomen in het weefsel).

Dit geldt dus ook voor paarden. De complete kuur die ik van de paardendrogist heb, heeft ook een flesje jeneverbesolie.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:54

nog wat info over inwendig gebruik van groene leem;
Citaat:
Inwendig:
Op verschillende manieren kan leem inwendig ingezet worden voor dieren. B.v. in de vorm van leemwater als middel tegen (chronische) diarree, misselijkheid, dunne darmontsteking en zweren in het maag darm kanaal. Er is zelfs aangetoond dat leemwater een genezende werking kan hebben bij Parvo. Veel dieren met spijsverteringsproblemen gaan uit zichzelf leemwater drinken en met name paarden zijn er dol op!
Bij dieren die wat vermoeid zijn en wat algemene niet ernstige kwaaltjes en ongemakjes hebben is een kuur met groene leem aan te bevelen. Middels zo'n inwendige reinigingskuur worden gifstoffen en niet in het lichaam thuishorende afvalstoffen opgezocht en uitgescheiden. U kunt dit dus echt zien als een reiniging van het lichaam. Daarnaast bevat leem veel heilzame mineralen, sporenelementen en enzymen en brengt deze in het lichaam.
Een complete reinigingskuur met leem duurt twee weken voor dieren.

Leem kan niet inwendig gebruikt worden bij een dier dat allopathische medicijnen gebruikt. Leem neutraliseert de medicatie en doet deze uit het lichaam verdwijnen. Ook dieren die stalen pinnen in het lichaam hebben kunnen geen leem gebruiken. Daar leem het lichaam ontdoet van stoffen die niet lichaamseigen zijn, dit geldt ook voor andere voorwerpen welke niet lichaamseigen zijn in het lichaam, kunnen deze dieren leem niet inwendig gebruiken. Hieruit blijkt dat Leem heel krachtig is, een prachtig middel, maar niet voor ieder dier geschikt.
Een chip is ook een niet lichaamseigen stof, maar wordt opgenomen in het weefsel.
Leemgebruik is daarom met een chip wel mogelijk, ik ken zelf nog geen situaties waarbij de chip naar buiten kwam na leemgebruik.

Leem mag niet inwendig gebruikt worden wanneer/bij:
- Wanneer uw dier allopathische (=reguliere) medicatie gebruikt
- Bij aanhoudende verstoppingen.
- Wanneer het dier iets ingeslikt heeft en er een obstakel is in de darmen.
- Indien het dier een hoge bloeddruk heeft dient u dit te melden, het dier kan
dan slechts in beperkte mate leem gebruiken.
- Niet inwendig gebruiken bij nierproblemen.
- Nooit langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken.

Bij voorkeur de leem een half uur voor de maaltijd of drie uur na de maaltijd toedienen. Door het voer mengen mag eventueel ook als het toedienen een probleem is. Het komt zelden voor dat een dier allergisch is voor leem.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:01

En speciaal voor Pirelli de toelichting van de paardendrogist w.b. overgevoeligheid voor zonlicht en de lever;
(bron: de paardendrogist)
Citaat:
Vele oorzaken
Headshaking kan onder andere worden veroorzaakt door een overgevoeligheid (allergie) voor zon of bepaalde pollen, een zenuwaandoening, een ontsteking van het neusslijmvlies of de neusholtes, een aandoening aan het gebit, een slecht passend tuig of een ander probleem in de oren. Raadpleeg voor het vaststellen van de oorzaak een ervaren paardendierenarts.

Zonne-allergie
Zonne-allergie of een overgevoeligheid voor licht, wordt vaak veroorzaakt door een vervuiling van binnenuit. Het kan zijn dat de leverfunctie niet optimaal is, maar ook bepaalde planten kunnen de huid overgevoelig maken. Voor een paard met zonne-allergie zijn er speciale maskers, zoals de field relief max, dat de ogen en de huid beschermt tegen UV stralen. Ook kunt u, ter ondersteuning van de lichamelijke afvoerprocessen, extra anti-oxidanten aan het voer toevoegen. Eventueel in combinatie met organisch zwavel. Hier kan de overgevoeligheidsreactie door verminderd worden.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:04

kijk daar hebben we wat aan Lachen Lachen Lachen

ik ga het morgen allemaal lezen ! bedankt beantse!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:59

Mark heeft net gereden en Passie heeft niet of nauwelijks geschud Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Dus ik denk dat de combi homeopathie en osteopatie toch een goede is geweest!!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:44

goedzo!
Bij mij gaat het ook goed; heb van de week een keer een nylonkous voor haar neus geprutst, en dat leek goed, bleef alleen niet zitten.
Dus nu het pollennetje gekocht van de paardendrogist en het ging goed! meteen een buitenritje gemaakt. Alleen op een boslaantje met heel veel mugjes nog wat geschud maar niet het heftige knikje wat voor haar zo kenmerkend is!
Jippie!

Je mag zeker geen wedstrijden rijden met zo'n netje? Of kan je dispensatie krijgen?