Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:11

Succes met longeren, hier is de wind ook heel guur en het wordt helaas nog erger :( Ik hoop dat je niet bevriest :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:14

Nap van 30 heeft nu een 200 gram regendeken,zou een 300 gram te veel zijn? Hij staat wel 24/7 buiten. Wel een stal, maar daar gaat hij bijna nooit in staan. Hij is gezond met een dikke vacht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:18

Britta31 schreef:
Nap van 30 heeft nu een 200 gram regendeken,zou een 300 gram te veel zijn? Hij staat wel 24/7 buiten. Wel een stal, maar daar gaat hij bijna nooit in staan. Hij is gezond met een dikke vacht.

Die van mij (27 met tandpijn) heb ik gisteren ook op een 200 grams gezet. Hij voelt er prima onder dus ik denk dat ik het wel aandurf om hem hier ook vannacht onder te laten staan. Hiervoor stond hij onder een 50 grams. Hij staat ook 24/7 buiten, ja kan wel de stal in maar de wind staat ook in de stal, hij kan alleen als hij in een hoekje gaat staan redelijk uit de wind staan

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:20

Danke Somebith! Jij ook succes met de buitenklusjes als dat nog gebeuren moet maar ik gok zomaar van wel.

O jee Britta, mij niet vragen want ik ben zo'n muts die waarschijnlijk snel te dikke dekens er op gooit. Misschien even checken en voelen hoe warm/koud hij is?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:32

Ja ik mag nog een aantal keer op en neer om pap te geven en mest te ruimen := Hij staat nu lekker op de weide :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:41

Heerlijk dat jullie paarden nu nog op de wei kunnen staan.
Ik weet niet of Jasmijn er goed tegen kan, maar Boon zeker niet, alleen als er een veulen naast loopt gaat dat goed. Helaas ook door ondervinden wijzer geworden.
Dus het gehuurde weiland heb ik ook maar weer opgezegd toentertijd; teveel werk aan onderhoud met die paar uurtjes per dag/paar maanden per jaar dat ze er veilig op kon staan.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:31

Somebitch schreef:
Ja ik mag nog een aantal keer op en neer om pap te geven en mest te ruimen := Hij staat nu lekker op de weide :)

Je hebt ze ook bij huis toch? Niet dat het nou per se aangenamer is want de kou blijft hetzelfde. Hier zat meer ijs buiten in de bakken dan ik verwacht had.

DubbelFun: hoe staan ze bij jou nu buiten? Op de paddock?

Inderdaad: ik ben nog steeds niet aan het longeren maar heb wel de stal gedaan. Uitstelgedrag. :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:49

Nee stonden ze maar aan huis, dan was het een stuk gemakkelijker... Maar goed ik mag niet klagen het is 5 minuten rijden met de auto :P

Vriest het bij jullie dan al Sachertorte? Hier is het nu 2 graden met een gevoelstemperatuur van -7.... :brr:

Ik heb mijn pony nog niet zien staan op de camera in stal of paddock dus ik denk dat hij nog gras staat te eten, beetje jammer dat de camera de wei niet kan zien :P

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:54

Dat is ook nog te doen Somebitch. Al is het wel weer een extra handeling. Ja het is vooral de gevoelstemperatuur die het buiten onaangenaam maakt. Maar ik had dus vanochtend meer ijs op de bakken buiten dan ik verwacht had, ga straks eens kijken op het weerstation hoeveel het gevroren heeft afgelopen nacht.

Kan je niet nog een extra camera plaatsen die op de weide gericht is? Kan je de hele dag gluren. :D

Goed. Ik ga me toch eens klaarmaken om te gaan longeren. :brr:

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:00

Nah.. ik merk dat ik nu vanwege de situatie al veel te veel op de camera kijk... En zodra hij even zn lippen staat af te likken of 15 minuten niet beweegt en gewoon staat te chillen dan wordt ik al onrustig. := Net als nu, hij heeft lekkere SP staan in zijn stal, hij kwam vanochtend kijken, snoof eraan en ging de wei weer op. Dan ben ik al weer gelijk in de stress waarom hij zijn SP niet wil ondanks dat hij vanochtend wel 0,75 kilo heeft opgegeten.

Ik wordt eigenlijk gewoon gek van mezelf

Nogmaals succes met longeren ;)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:10

Zoekplaatje _O-

Afbeelding
De 2 jonkies hebben een nieuwe slaapplek gevonden

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:21

Ik moest even goed kijken haha. Ik zie er 1 links en die andere was even zoeken maar volgens mij ligt die ver weg helemaal aan de rechterkant :P Heerlijk zo in het zonnetje!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:39

Somebitch schreef:
Nah.. ik merk dat ik nu vanwege de situatie al veel te veel op de camera kijk... En zodra hij even zn lippen staat af te likken of 15 minuten niet beweegt en gewoon staat te chillen dan wordt ik al onrustig. := Net als nu, hij heeft lekkere SP staan in zijn stal, hij kwam vanochtend kijken, snoof eraan en ging de wei weer op. Dan ben ik al weer gelijk in de stress waarom hij zijn SP niet wil ondanks dat hij vanochtend wel 0,75 kilo heeft opgegeten.

Ik wordt eigenlijk gewoon gek van mezelf

Nogmaals succes met longeren ;)

Dus... hij staat nu gewoon zn pap in zn stal te eten, dat gestress van mij ook allemaal om niks :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:13

Sachertorte schreef:
....DubbelFun: hoe staan ze bij jou nu buiten? Op de paddock?

Hierstaan ze altijd op de paddock annex kleine PP. Met een kleine postzegelwei in het midden, die ook gebruikt wordt om te longeren/losgooien.

Ik had al het hooi in netten gevoerd; scheelt mij weer bukken. Was Boon het niet mee eens. Dus ik heb het van uit één net maar weer in een bak gegooid. Komt Jasmijn ook aangelopen (die al die tijd gewoon uit een ander net had staan eten) doet Boon haar oren in de nek en kijkt erg boos naar Jasmijn, dus die draait om en gaat maar weer terug naar het net.
Ze kunnen prima uit één bak eten hoor, maar nu moest Boon blijkbaar wat frustratie kwijt :D

Hier is alles klaar voor de nacht; waterbakken tot de nok gevuld en water afgesloten, plank* gevonden en samen met een oude deken alvast klaar gelegd voor de nacht.
* De plank is de plastic achterkant van een oud Keter kastje die prima over de waterbak past; niet te zwaar om mee te slepen en water heeft er geen invloed op :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:21

Haha wat een grapjas die Boon, die dacht doe jij maar lekker moeilijk uit het net eten, deze bak is voor mij :P

Fijn dat alles klaar is voor vannacht en je de plank hebt gevonden :) Hopelijk bevriest het water niet vannacht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:26

Afbeelding

Hier lekker even de deken er af, zo heerlijk in de zon :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:31

ellepel schreef:
[ Afbeelding ]

Wauw is dit degene die enkel op slobbers leeft en voordroog voor het knabbelen erbij krijgt?

Staat er bij jou geen wind? Hier is de wind nog meer aangetrokken (windkracht 5) en echt een vies windje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:39

Hij ziet er idd best uit :)

Ik heb er over gedacht om bij Boon de deken ook even af te doen, maar vond de wind ook te vies en heel veel zon staat er momenteel ook nog niet in de paddock zeker niet bij de voerplekken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:42

Ja ze doet het hartstikke goed!
5 emmers slobber met een mengsel van wiesencobs, Masters seniorenslobber brok en SP.
Totaal ongeveer 10 kilo ruwvoer vervanger.

Heb nog een foto van vanmorgen

Afbeelding

Ze heeft alleen wel weer luis en behandelen is bij haar altijd een drama want ze haat dat als er iets gewassen moet.

Oh ja wel wind,maar ze vinden het wel lekker en doe straks de deken weer op.
Laatst bijgewerkt door ellepel op 24-12-25 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:43

Somebitch schreef:
Ik moest even goed kijken haha. Ik zie er 1 links en die andere was even zoeken maar volgens mij ligt die ver weg helemaal aan de rechterkant :P Heerlijk zo in het zonnetje!

Links ligt layka en rechts iris en dahlia _O-
Die 2 hebben ineens besloten dat daar een nieuwe rustplek is :Y)

ellepel schreef:
[ Afbeelding ]

Heerlijk zonnetje hea!

@df
Hoe durft jasmijn ook te denken dat boon nu op dit moment wil delen _O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:56

Wauw ze ziet er echt super uit op de slobbers Ellepel! Wel balen van de luis en vooral ook omdat ze het wassen niet prettig vind

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:57

hagelslag schreef:
Somebitch schreef:

Links ligt layka en rechts iris en dahlia _O-
Die 2 hebben ineens besloten dat daar een nieuwe rustplek is :Y)

:= er lag er nog 1 achter de paal ja whaha niet eens gezien!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 13:57

Ellepel
Er is toch spul wat je over de rug kan doen.
Hoef je haar niet te wassen.
Dat lijkt me vreselijk met dit weer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:00

Nou mesten gaat goed hier hoor, 4x gemest vanaf 08:30 uur tot nu zo zie ik het graag :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 15:01

Monsera,ja klopt alleen wil de veearts dat niet geven.
Is niet voor paarden zegt hij..alsof byemite dat wel is :+
Ik had eerder wel spotinor,maar dat is op en dat soort middelen is verder niet meer zo te koop helaas.

Somebitch wat fijn *\o/*