Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
c_alsemgeest schreef:Van mij wat minder goed nieuws helaas
Hoe wat en waarom staat in de IM:
[IM] Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡
c_alsemgeest schreef:Van mij wat minder goed nieuws helaas
Hoe wat en waarom staat in de IM:
[IM] Het voelt zo oneerlijk, dag lieve Jam♡
Caritas schreef:Heel veel sterkte, c_alsemgeest.
Ik las van de week een artikel (Engelstalig) dat uit onderzoek is gebleken dat paarden met headshaking vaak headshaken omdat ze een overschot aan Kalium hebben. Bij sommige proefpaarden begon het al super heftig te worden een uur na het voeren van luzerne. Mijn head shaker krijgt sinds vrijdag geen luzerne meer (luzernebrok dus kalium in de luzerne en in de melasse) en ondanks de heldere zon vandaag heeft hij niet geschud. Niet geflicked, niets. Wat voeren jullie?
Caritas schreef:Heel veel sterkte, c_alsemgeest.
Ik las van de week een artikel (Engelstalig) dat uit onderzoek is gebleken dat paarden met headshaking vaak headshaken omdat ze een overschot aan Kalium hebben. Bij sommige proefpaarden begon het al super heftig te worden een uur na het voeren van luzerne. Mijn head shaker krijgt sinds vrijdag geen luzerne meer (luzernebrok dus kalium in de luzerne en in de melasse) en ondanks de heldere zon vandaag heeft hij niet geschud. Niet geflicked, niets. Wat voeren jullie?
Linsey1998 schreef:Ik kom even binnenvallen als dat mag.
Mijn 3 jarige welsh cob schud sinds een aantal weken behoorlijk met haar hoofd. Tijdens het rijden is het, het extreemste en dan voornamelijk in het bos. Maar ze doet het ook in de weide en met longeren. Ze wilt altijd graag jeuken aan haar neus als ik haar ophaal en van de week stond ze met gezwollen ogen.
Ze schud verticaal in lange halen en soms richting de borst. Momenten dat ze niet schud loopt ze het liefst met haar neus over de grond als een stofzuiger. Ik denk om te jeuken.
Net in het bos ergste van alle keren en kon geen 5 seconden normaal rijden. Continue schudden.
Ik dacht zelf ook eerst een pollennetje aan te schaffen, mocht dat weinig doen een allergietest bij de dierenarts. Welk pollennetje is het fijnste? Hebben jullie nog andere tips?
Wat kost zo’n allergietest eigenlijk?