Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
micatje schreef:Sorry ik kom ook even binnenvallen. Ik lees hier in het topic veel symptomen die ook bij mijn paard passen. Stijfheid, wisselend kreupel, harde spieren. Hij bleek echter (of in ieder geval ook) de ziekte van Lyme te hebben. Misschien nog een idee voor sommigen die ook vage klachten ervaren, om eens een bloedtest te laten doen om Lyme uit te sluiten?
Mac schreef:![]()
Rot is een understatement. Ik heb het echt bij tijden zenuwslopend gevonden om zulke zorgenkindjes te hebben. Maar ja, zij kunnen er ook niks aan doen, dus blijf je zoeken naar manieren om ze zo goed mogelijk in hun vel te laten zitten.
Hoe oud is je paard ook alweer Nouvel?
Het is met PSSM2 wel bekend dat ze door de jaren heen symptomatischer worden.
jillaroo schreef:Twee vragen: hebben jullie PSSM2 paarden ook wel eens een check-ligament blessure gehad (pees)? Ik zie opeens spoken en vroeg me af of iemand dit herkent...
Ook vroeg ik me af of er hier iemand meeleest die verstand heeft van PSSM2 in Gelders/tuigbloed. Gaat om een paard van een kennis dus afstamming zet ik liever niet openbaar, paard is nog niet getest.
ukkiepuk schreef:Ik geef mijn pony (PSSM1 negatief
PSSM2 nog niet getest, wel hoge verdenking door dierenarts) per dag een halve eetlepel zout met zijn ochtendvoer. Met rijden zweet hij nogal. Is het dan beter om de zout juist na het rijden te geven of kunnen we het gewoon in het ochtendvoer laten? Hij krijgt na het rijden al zijn eiwitten, magnesium en vitamine E door zijn slobber.