Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 00:22

Maar kun je de recuptex dan wel of niet op een afgespoten paard legen? :Y)

Sjafrane

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 07:44

Geeft de Recuptex warmte?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:14

De deken werkt niet met eigen lichaamswarmte maar weerkaatst het magnetisch veld weer terug doordat het een Faraday kooi creëert. Wat het precies met de spieren doet weet ik niet, ben er nog niet zelf onder gan liggen ben ben wel erg benieuwd!

In principe kan je de deken op de nat paard leggen vanwege de stay dry voering. Zelf zou ik dat och niet zo snel doen. Voelt toch onnatuurlijk.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:02

Oké dank je wel. Ik ga er is naar kijken. Hoewel ik nu een fijne BoT gebruiker ben. Andere merken zijn altijd interessant.

Maakt iemand ook gebruik van het BoT dekje

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:37

Ja die gebruik ik. Ik ben er heel tevreden over.
Echter gebruik ik hem icm fedimax inrijddeken. En ik ben meer fan vd werking van fedimax dan BOT.
Maar de combinatie werkt bij mij in elk geval fantastisch.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:28

Ik heb van de week eindelijk de nekbeschermer van Mr Feel Warm gebruikt.

Ik heb Phoebe al een paar keer weer gelongeerd na een lange rustperiode. Elke keer was ze zo druk (niet heel verwonderlijk) en bleef maar rennen. Eergisteren de nekbeschermer onder het hoofdstel gedaan en ze was een stuk rustiger. Ze liep nog wel door en ze galoppeerde nog wel eens aan, maar wel rustig. Echt een heel groot verschil. Ik hoop dat dit zo doorzet

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:57

Er is op equitana veel outlet bij de BoT stand. Alleen niks voor mij.
Bijna fleecevest gekocht.. maar alleen nog maar xxxxl..
Geen kleine maten voor mensen bij de outlet, wel paarden maar niet naar gekeken welke maten.

Voor mensen heb ik kniebanden, rugbanden, fleecevesten en truien gezien, grote maten allemaal.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:19

Ik heb net bij agradi de Rambo Ionic Stable Sheet besteld. Was nu met 35 % korting. € 133
Ben heel benieuwd!

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:23

Ik heb jullie mening nodig. Ik heb de BoT peesbeschermers en ik twijfel of ik niet maat full moet nemen ipv de cob.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:54

Heeft iemand een idee of dit nog op te lossen is misschien...
Ik heb een BoT maasdeken overgenomen waarvan het bovenste deel van de loopsplit blijkt te zijn dicht genaaid.
Onze Fries waarvoor ik de deken heb gekocht heeft flinke schouders en past 'm daardoor dus echt niet.
De dichte gestikte split zou volgens mij wel weer open te maken moeten zijn, maar ik ben zo bang dat je dan de bestaande naden ook kapot maakt...
Iemand tips misschien?

Zo zit het nu

Afbeelding

En zo hoort het

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:02

Moossie90 schreef:
Ik heb jullie mening nodig. Ik heb de BoT peesbeschermers en ik twijfel of ik niet maat full moet nemen ipv de cob.

[ [url=m/SWG1Sn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xwqBbM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0G8seU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EYkotn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar mijn idee passen deze perfect. Waar twijfel je over dan?

Nouvel is het gewoon met naald en draad dicht genaaid? Je hebt speciale haakjes om draden door te halen.. dan zou de stof niet moeten beschadigen. Als je de juiste draden doorhaalt tenminste.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:05

Ja maar zo te zien wel met een machine en door de bestaande naadjes heen van de biezen en dat maakt echt lastig, want welk draadje moet je dan los tornen...

Peesbeschermers zien er qua maat prima uit inderdaad.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:02

Dank je voor jullie mening!

Ik zou heel voorzichtig met een tornmesje een naadje loshalen. Vaak als je het goed strak trekt kan je wel zien welke draad waar hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:23

Bij de Hema kun je naaisetjes kopen waar een tornmesje in zit. Daarmee krijg je het zo los (en veilig). Normaalgesproken zou ik ook bang zijn voor uitscheuren, maar ik heb precies dezelfde deken gehad en dat nylon bandje halverwege de split loopt zorgt ervoor dat op de bovenste helft van de split eigenlijk nauwelijks nog kracht komt te staan, want het breedste/meest bewegende deel van de borst zit op/onder dat bandje. Ik zou het dus gewoon doen. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:52

Ik heb 'm net gewassen, ontdek ik dat ze er ook nog lijm tussen hebben gestopt... 8)7

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:03

Heeft iemand hier toevallig ervaring met einschuss en keramisch textiel?Mijn oudste paard krijgt in de winter door slechte doorbloeding vaak einschuss..Ondanks dat ze altijd naar buiten kan beweegt ze in de winter veel minder en heeft zowiezo S'morgens alijd stalbenen..Ik dacht misschien s'nachts iets om haar benen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:05

pleiada schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met einschuss en keramisch textiel?Mijn oudste paard krijgt in de winter door slechte doorbloeding vaak einschuss..Ondanks dat ze altijd naar buiten kan beweegt ze in de winter veel minder en heeft zowiezo S'morgens alijd stalbenen..Ik dacht misschien s'nachts iets om haar benen?

Is hidez dan niet wat voor je?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:10

Zo'n heel pak bedoel je?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:15

pleiada schreef:
Zo'n heel pak bedoel je?

Nee enkel voor de benen

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:18

hidez heeft ook compressiesokken voor paarden. Dus alleen voor de benen. Kijk bijvoorbeeld eens op hun facebook. Ik zou denk ik voor dit probleem ook eerder aan hidez denken als aan BoT. Alhoewel ik ook al paarden heb gezien die geen stalbenen meer hadden na 's nachts BOT-beschermers aan te hebben gehad.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:20

Thanks!Ik kijk er even naar!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:06

Ik heb een bot hals op de kop getikt op equitana :D voor 30,-! het is een hals voor een winterdeken. Ik heb geen deken waar hij aan kan (heb horseware) maar ik ga hem gebruiken in combi met de rugwarmer.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:46

Op Equitana toch gegaan voor de meshdeken en daarbij een dekje gekregen. Gister na de training de deken opgelegd en vandaag krijgt ze de deken op bij het binnenkomen op stal. Ik ben benieuwd of het wat verbetering gaat geven in dr rug en schouder.

Hoorde ook van een ander merk gister, maar ik kan even niet meer op de naam komen. Het was dacht ik iets met een S. Ik zal het nog een keer navragen, misschien kennen jullie het?
Het schijnt hetzelfde te zijn al BoT en BoT is voorheen van een andere leverancier geweest en de oude leverancier is deze lijn begonnen met dezelfde BoT kwaliteit maar tegen een betere prijs.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:34

brighteyes85 schreef:
Op Equitana toch gegaan voor de meshdeken en daarbij een dekje gekregen. Gister na de training de deken opgelegd en vandaag krijgt ze de deken op bij het binnenkomen op stal. Ik ben benieuwd of het wat verbetering gaat geven in dr rug en schouder.

Hoorde ook van een ander merk gister, maar ik kan even niet meer op de naam komen. Het was dacht ik iets met een S. Ik zal het nog een keer navragen, misschien kennen jullie het?
Het schijnt hetzelfde te zijn al BoT en BoT is voorheen van een andere leverancier geweest en de oude leverancier is deze lijn begonnen met dezelfde BoT kwaliteit maar tegen een betere prijs.

Nee zegt mij niks! Ik ken alleen bot, fedimax, happy moving en Mr feel warm. Ben wel zeer geïnteresseerd in een naam

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:52

brighteyes85 schreef:

Ceratex? Zij stonden ook op Equitana!