Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Djoopie schreef:Gisteren weer iemand die me vertelde dat je een eczemer beter af kunt maken....
Een opmerking vast van iemand die totaal geen verstand heeft van eczemers.
TinkerTreas schreef:Ik heb net de derfen binnen gekregen, dus dat ga ik straks uit proberen. Hopelijk helpt dat. Gisteren draaide Sally echt haar kont naar me toe, zodat ik haar staart wortel kon kriebelen. En als ik onder haar buik kom, gaat ze helemaal wijd staan. Echt sneu.
Dinsdag komt mijn natuur genezer kijken of ze iets kan betekenen.
Hoe lang zouden jullie het aankijken voor ik een deken aan zal schaffen? Ik denk dat we morgen weer een nieuwe baal hooi aan moeten breken, dus dat wil ik even afwachten.
Dit weekend mogen ze weer een uurtje op de wei, maar daar wacht ik nog even mee. Anders weet ik helemaal niet meer wat het erger maakt en wat niet.
ellepel schreef:TinkerTreas schreef:Ik heb net de derfen binnen gekregen, dus dat ga ik straks uit proberen. Hopelijk helpt dat. Gisteren draaide Sally echt haar kont naar me toe, zodat ik haar staart wortel kon kriebelen. En als ik onder haar buik kom, gaat ze helemaal wijd staan. Echt sneu.
Dinsdag komt mijn natuur genezer kijken of ze iets kan betekenen.
Hoe lang zouden jullie het aankijken voor ik een deken aan zal schaffen? Ik denk dat we morgen weer een nieuwe baal hooi aan moeten breken, dus dat wil ik even afwachten.
Dit weekend mogen ze weer een uurtje op de wei, maar daar wacht ik nog even mee. Anders weet ik helemaal niet meer wat het erger maakt en wat niet.
Ik heb even in je profiel zitten spieken,gaat het om sally?
Wat een mooi paard!
maar ik las dat ze wat schrikkerig en nerveus was en je haar misschien magnesium wilde gaan geven.
kan best zijn dat ze schuurt door alle stress,zou denk ik nog even wachten met een eczeemdeken.
wat is er allemaal anders ten opzichte van haar vorige stal? Inclusief het soort voer?
ellepel schreef:Denk dat het al scheelt als je goed observeerd, staat ze met andere paarden en voelt ze zich op haar gemak bij hun?
groepssamenstelling kan al veel doen.
als mijn pony zich bijvoorbeeld verveeld,krijgt hij sneller jeuk.
maar ook als hij zich niet veilig voelt gaat hij acuut staan schuren.
veel binnen staan is natuurlijk minder in de vliegen,dus een alleRgie of eczeem zou kunnen.
metazoa zijn niet alle mensen teveden over geloof ik, schijnt dat de gehaltes daarin niet helemaal kloppen.
je zou ook kunnen kijken naar een "gewoon" voer.gewoon een basis brok, of een Ponybrok.
krijgt ze wel genoeg beweging,energie teveel kan ook jeuk op stal geven
er zin zoveel oorzaken voor jeuk.pff vaak een flinke speurtocht voor je precies weet waar het van komt!