Hanneke84 schreef:Dekens lijkt mij ook moeilijk.
Lijkt mij dat ze hun haren ook niet kunnen opzetten als er een natte deken opligt.
Mij lijkt het te warm voor een 200 gram, maarja die van mij kregen alleen een 200 gram op toen het -10 was en ik ze niet onbeperkt hooi kon voeren
Hier een beetje schilfers in de manen, klitwortel lotion opgedaan gisteren, voorderest alles rustig ondanks veel beestjes.
Wel boeiend om te lezen dat er hier ook ponys waren met een tekort die begonnen te jeuken..
Hier worden ze ook sober gevoerd toen het schuren begon met vitaminekorrels van pavo vital en nu sember cubes van st hippolyt.
Het meest irritante is nog, dat ze amper haar heeft... Echt, zelfs haar wintervacht is nauwelijks iets van 5 mm lang, en dat korte haar had ze ook toen ze 24/7 buiten stond. Ik had haar toen het zo mooi was alleen haar ongevoerde regendeken opgedaan, en binnen een week had ik een anorexia paard dat compleet haar spieren kwijt was... Ging zoooo snel, niet te bevatten. Onbeperkt hooi en meer voer en een spier sup en ze is qua gewicht nu gewoon goed, alleen spieren moeten weer terug komen. Maar daarom durf ik dus niet zo snel nu die ongevoerde op te leggen, terwijl ik idd weet dat ze het op stal nu best warm zal hebben.. Pff.. Toen het -10 /-15 was hier had ze haar 300 grams op... het is na de operatie van 3 jaar gelee echt een watje geworden.