Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daphne_xxx schreef:Vanochtend de tanden eruit van mijn bijrijdpaard. Gelukkig gaat het super goed en stond hij vanmiddag al heerlijk te eten en te drinken.
Hij blijft nog even vanwege de eventuele nabloedingen maar super blij dat het goed is gegaan!!!
JessicaChico schreef:[ [url=m/FKpr4n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom hier ook even volgen.
Bij mijn paard zijn gister 5 tanden eruit gehaald.
Ze staat tot donderdag op de kliniek maar wie heeft tips voor als ze straks weer thuis is? Ik heb wel wat vragen.
Moet ze (voorlopig) op seniorenvoer?
Mag ze gewoon haar ruwvoer krijgen? Kan ze als ze hersteld is weer eten uit de 3cm mazige slowfeeder?
Rijd er iemand nog met bit of kan ik nu het beste overgaan op bitloos?
Bedankt alvast.
Dabiscui schreef:Bij mij is het morgen een week geleden dat de 2 voorste snijtanden eruit gingen. We waren naar de kliniek gegaan maar het bloedverlies viel mij reuze mee eigenlijk. Had erger verwacht.
Sinds gisteren begint het echt te stinken. Ze is ook sinds gisteren v/d pijnstilling af dus hoop dat het qua pijn mee valt voor haar maar het ruikt in ieder geval niet lekker. Gelukkig waren we gewaarschuwd door de tandarts. Baal er van dat ze het niet toelaat dat ik de hooi plukken uit de wond haal maar fijn om te horen dat de wond zonder alsnog mooi kan genezen.
Klopt het dat die van jullie ook geen antibiotica kregen? Ik moet enkel bellen als ze sloom wordt/koorts heeft, dan moet er wel antibiotica gegeven worden. Tot nu toe geen verhoging gelukkig.
Slmt9 schreef:Dabiscui schreef:Bij mij is het morgen een week geleden dat de 2 voorste snijtanden eruit gingen. We waren naar de kliniek gegaan maar het bloedverlies viel mij reuze mee eigenlijk. Had erger verwacht.
Sinds gisteren begint het echt te stinken. Ze is ook sinds gisteren v/d pijnstilling af dus hoop dat het qua pijn mee valt voor haar maar het ruikt in ieder geval niet lekker. Gelukkig waren we gewaarschuwd door de tandarts. Baal er van dat ze het niet toelaat dat ik de hooi plukken uit de wond haal maar fijn om te horen dat de wond zonder alsnog mooi kan genezen.
Klopt het dat die van jullie ook geen antibiotica kregen? Ik moet enkel bellen als ze sloom wordt/koorts heeft, dan moet er wel antibiotica gegeven worden. Tot nu toe geen verhoging gelukkig.
Als er geen bacteriële ontsteking is heeft antibiotica nog geen zin toch?
En zo lang er geen verhoging is, is er meestal ook geen ontsteking.
daphne_xxx schreef:Blijft die vieze lucht lang hangen? Want poeh wat stinkt dat dier zeg hahaha
Wat versta je onder snel?
elisatamara schreef:Mijn paard haar snijtanden worden morgen allemaal getrokken door EORTH. Ik ben heel benieuwd hoe ze daarna zal zijn. Ze is nu 22 jaar. Heeft iemand tips voor het behandelen na de operatie? En kunnen paarden nog gewoon uit een hooinet/automatisch waterbakje drinken?
Josephine234 schreef:Mijn 31 jarige IJslander is vandaag terug gekomen uit de kliniek. Gister zijn al zijn snijtanden getrokken onder narcose. Hij is sinds 17:00 thuis en hij wilt niks eten. Hooi kan hij niet eten vanwege zijn kiezen, wel bied ik hem dit aan. Daarnaast heb ik seniores priores gegeven en fibre beet, normaal gesproken at hij dit zo op alleen nu wilt die niks meer eten.. Wel at hij een beetje van zelfgemaakte appelmoes. Da is gebeld en adviseert om tot morgenochtend het aan te kijken.
Is dit bij jullie behandelde paardjes ook voorgekomen?
Queelens schreef:Elisa, succes alvast!
Josephine, dat klinkt inderdaad niet heel erg best.. moest ze om een speciale reden onder narcose? Dat is zeker voor een oudje best heftig dus wellicht daar nog last van? Ik zou eens andere slobber proberen, een standaard van subli of pavo. Zitten denk ik wel wat meer suikers in maar daarom eten ze het meestal maar al te graag..
Slmt9 schreef:Josephine234 schreef:Mijn 31 jarige IJslander is vandaag terug gekomen uit de kliniek. Gister zijn al zijn snijtanden getrokken onder narcose. Hij is sinds 17:00 thuis en hij wilt niks eten. Hooi kan hij niet eten vanwege zijn kiezen, wel bied ik hem dit aan. Daarnaast heb ik seniores priores gegeven en fibre beet, normaal gesproken at hij dit zo op alleen nu wilt die niks meer eten.. Wel at hij een beetje van zelfgemaakte appelmoes. Da is gebeld en adviseert om tot morgenochtend het aan te kijken.
Is dit bij jullie behandelde paardjes ook voorgekomen?
Oei, wat vervelend dat hij eet. Heeft hij op de kliniek ook niet gegeten?
Rottig om zo de nacht in te gaan. Ik zou proberen ander ruwvoer aan te bieden zoals bijv grasmix. Of even een echt lekkere brok en daar slobber van maken. Dat er in elk geval maar wat in gaat.
Josephine234 schreef:Na de operatie wel toen ik ging kijken.. Daarna niet veel meer, wel had hij daar goed gemest. Vandaar dat hij naar huis mocht.. Ik heb nog een vezel mix wat ik zo ga proberen bij hem en ik zal ook nog een andere slobber halen. Dankjewel!
Ootie schreef:Vervelend Josephine. Ik herken dit ook niet bij mijn paard.
Het zou inderdaad door de narcose kunnen komen.
Eet je paard inmiddels al wat?