Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:00

Ik denk dat heel veel mensen dat zeggen en doorgeven aan TS..
Geen enkele arts kan natuurlijk 100% garantie geven op het stellen van de juiste diagnose. Niet bij mensen, niet bij paarden. Onmogelijk.

Begrijp heel goe dat TS even sparen moet.
Op dit moment is het vreselijk vervelend maar geen acute situatie, de leverbot moet uitgesloten (of iig behandeld) worden en dan kijkt TS verder.

Ik ben overtuigd van de zorg van TS.. wat heeft zij al niet allemaal geprobeerd..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:02

singasong: er bestaat ook nog zoiets als willen helpen.
laarakkers is zo vaak gecontacteerd geweest, is zo vaak benadert met het probleem, afspraken maken, maar het liep uit omdat ze de trailer niet op wilde-krijg je als antwoord- tja hoeft u niet meer te proberen want dan wordt u toch niet geholpen- nee laarakkers komt niet in uw regio, het is onmogelijk om bij u op stal te komen,..... enzo voorts, maar nog geen 3 weken later geeft hij een lezing van 2-3u nog geen 10km verderop. tjah waar blijft dan de WIL om voor paarden te vechten, en is het dan niet puur commercieel geworden? is het dan alleen makkelijk als ze er zijn voor een uurtje, geld binnen, antenne erover, wat "medicijnen" erin en weer weg? of WILT hij echte probleem gevallen helpen, wilt hij voor paarden gaan die nagenoeg uitbehandelt zijn?
wij hebben tot nog toe gezien, gehoord en meegemaakt dat Laarakkers commercie is en momenteel ver af staat van het enkel willen helpen van het paard. in TS haar geval dan ;)

(wilt niet zeggen dat ie dat vroeger ook was, en of hij geen goede resultaten kan behalen, moet ie alleen wel zijn grenzen kunnen en willen verleggen)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:08

Ik moet hier even gevoelsmatig op inhaken.
Ik kan geen 'kwaad 'spreken over laarakkers zelf,omdat ik hem simpelweg niet zelf te pakken kan krijgen.
Ik weet ook niet of de assistentes de telefoongesprekken bespreken met hem.Ik kan dus niets negatiefs zeggen over de man persoonlijk,wil ik ook helemaal niet,ook niet over hun dierenartsen.Wat ik wel heel jammer vind is dat er geen oplossing gevonden kan worden/of ze bereid zijn mee te denken naar een oplossing.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:23

crazyshar schreef:
singasong: er bestaat ook nog zoiets als willen helpen.
laarakkers is zo vaak gecontacteerd geweest, is zo vaak benadert met het probleem, afspraken maken, maar het liep uit omdat ze de trailer niet op wilde-krijg je als antwoord- tja hoeft u niet meer te proberen want dan wordt u toch niet geholpen- nee laarakkers komt niet in uw regio, het is onmogelijk om bij u op stal te komen,..... enzo voorts, maar nog geen 3 weken later geeft hij een lezing van 2-3u nog geen 10km verderop. tjah waar blijft dan de WIL om voor paarden te vechten, en is het dan niet puur commercieel geworden? is het dan alleen makkelijk als ze er zijn voor een uurtje, geld binnen, antenne erover, wat "medicijnen" erin en weer weg? of WILT hij echte probleem gevallen helpen, wilt hij voor paarden gaan die nagenoeg uitbehandelt zijn?
wij hebben tot nog toe gezien, gehoord en meegemaakt dat Laarakkers commercie is en momenteel ver af staat van het enkel willen helpen van het paard. in TS haar geval dan ;)

(wilt niet zeggen dat ie dat vroeger ook was, en of hij geen goede resultaten kan behalen, moet ie alleen wel zijn grenzen kunnen en willen verleggen)

Ik ben het helemaal met je eens dat Den Hoek erg commercieel is geworden. Maar als je er van toch van overtuigd bent dat je door deze kliniek geholpen kunt worden dan zou ik al die argumenten opzij zetten en kiezen voor m'n paard en proberen om er te komen.
Laarakker is tegenwoordig met hele andere dingen bezig. Hij heeft artsen in de kliniek die het werk voor hem opknappen dus hij 'hoeft' niet meer. Tis jammer maar het is niet anders. Zet die gedachte opzij ..... je hebt er niets aan om om deze reden daar niet heen te gaan.

En wat let jullie om mijn therapeute nog eens te bellen? Alleen natuurlijk als je er vertrouwen in hebt, anders heeft het geen zin. Ik heb 100% vertrouwen in haar 'kunnen' omdat ik haar al zo'n 5 jr. mijn dieren en mijn gezin laat behandelen. Zij heeft al zo veel 'wonderen' verricht bij mijn dieren. Problemen waar reguliere artsen geen raad mee wisten.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:00

Ook met die therapeute zijn minder goede ervaringen...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:21

laura1986 schreef:

Dat was toch een financiële kwestie van jouw kant?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 19:03

Kyana is vandaag behandeld voor leverbot.Een chemisch wit goedje wat ze heel braaf innam.
Merrie is al die medicatie via een spuit in de mond inmiddels aardig gewend.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:12

Laten we hopen dat het wat oplevert!

Opzich kan ik wel begrijpen dat Laarakker niet aan huis komt. Hoe banketstaaf ook!
Er zijn vast meer gevallen zoals Kyana. En ik denk dat ze gewoon geen uitzondering willen maken omdat het einde dan zoek is.
Dat je niet te laat mag komen door een trailer laadprobleem vind ik wel erg jammer..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 19:16

Tuurlijk,ik geloof ook echt dat laarakker ander belangrijk werk verricht.
Alleen doet het zeer als ik hier mijn twee honden uitlaat en voorbij de locatie loop waar hij wel een lezing kan geven.
Maar goed,het heeft denk ik weinig zin om hierin te blijven hangen :-)

Ik hoop dat de medicatie in elk geval het bijtgedrag laat verdwijnen en dat de waardes weer in orde komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:21

ik ga er in elk geval héél hard voor duimen dat ze vanaf nu alleen maar weer beter gaat worden.
mag ook wel eens na alle ellende.
nogmaals respect wat je allemaal voor haar over hebt,ik denk dat bij menig ander eigenaar kyana allang niet meer had geleefd.

+:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:30

Hopen dat de behandeling iets doet voor Kyana!Ik kan me ook wel indenken dat je niet erg positief meer bent over praktijk Den Hoek..Helaas gaat het allemaal via de assistentes en ja ik denk dat er erg veel eigenaren zijn die vragen of ze aan huis kunnen komen,dan wordt het lastig om te selecteren..Het is ook jammer dat je Erik zelf niet hebt gesproken..Misschien kan je inderdaad mocht ze niet opknappen een andere holistisch dierenarts laten komen..Charlotte willekens heb ik ook goede ervaring mee,maar heb geen idee of zij ook bij jou in de buurt komt..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:35

ik noem het wel laarakkers maar bedoel eerder den hoek, niet echt eric zelf.
dit om even te verduidelijken ;)

verder komen ze naar wat wij van hun hebben vernomen wel aan huis, maar lagen wij niet op een al bestaande route voor hun.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:10

Ja, dan is het idd wel wat zuur Crazyshar..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:09

singasong schreef:
laura1986 schreef:

Dat was toch een financiële kwestie van jouw kant?

De kosten waren voor mij niet erg, als het maar had geholpen was ik er tevreden mee geweest.

Uiteindelijk is het probleem op geheel andere wijze opgelost, dus eind goed al goed, maar bij deze therapeute wil ik toch even een kanttekening plaatsen. Dat er een aantal mensen heel tevreden over zijn wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn.

Verder ben ik het helemaal eens met Ellepel, en hoop dat Kyana snel weer beter wordt!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:40

laura1986 schreef:
De kosten waren voor mij niet erg, als het maar had geholpen was ik er tevreden mee geweest.
Uiteindelijk is het probleem op geheel andere wijze opgelost, dus eind goed al goed, maar bij deze therapeute wil ik toch even een kanttekening plaatsen. Dat er een aantal mensen heel tevreden over zijn wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn......

Ik reageerde omdat je dit ooit schreef in het IR topic op 17-10-2010:
laura1986 schreef:
Even wat anders: [***] is nu ook onder behandeling van ´de´ therapeute. Zou ik over kunnen stappen naar een andere therapeute (heb een klassiek homeopaat via http://www.bkhd.nl gevonden die hier in t dorp zit en ook een stuk goedkoper is)?

Als jij iemand 1 keer laat komen voor een consult en 1x een pakketje opstuurd en daarna niets meer van je laat horen, wat verwacht je er dan van? Dan alles zo maar oplost?
Niet echt een gegronde reden om dan te zeggen 'ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij deze therapeute'.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:20

Niet echt veel meerwaarde voor dit topic toch?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:25

... en dat niet alleen - het betreft persoonlijke zaken. Singasong, jij hoeft je toch niet op te werpen als de spreekbuis voor jouw therapeute?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:08

singasong schreef:
laura1986 schreef:
Uiteindelijk is het probleem op geheel andere wijze opgelost, dus eind goed al goed, maar bij deze therapeute wil ik toch even een kanttekening plaatsen. Dat er een aantal mensen heel tevreden over zijn wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn......

Ik reageerde omdat je dit ooit schreef in het IR topic op 17-10-2010:
laura1986 schreef:
Even wat anders: [***] is nu ook onder behandeling van ´de´ therapeute. Zou ik over kunnen stappen naar een andere therapeute (heb een klassiek homeopaat via http://www.bkhd.nl gevonden die hier in t dorp zit en ook een stuk goedkoper is)?

Als jij iemand 1 keer laat komen voor een consult en 1x een pakketje opstuurd en daarna niets meer van je laat horen, wat verwacht je er dan van? Dan alles zo maar oplost?
Niet echt een gegronde reden om dan te zeggen 'ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij deze therapeute'.

Wie zegt dat het bij 1 behandeling is gebleven? Het zijn er 2 geweest en de prijs was inderdaad een reden om eens na te vragen bij de klassiek homeopaten waar dat verschil door kwam. Uiteindelijk hebben ze allebei niet kunnen helpen, maar de homeopaten waren hier in ieder geval eerlijk over en verspilden geen geld met middelen en gaven ook geen middelen tegelijk waarvan ze niet wisten wat de werking samen zou zijn...

Verder ga ik goede raad opvolgen en je posts negeren.

Maar mij zo af proberen te schilderen alsof ik niet genoeg geld voor mn pony uit zou willen of kunnen geven schiet bij mij echt verkeerd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:13

Ik begrijp dat je dit recht wil zetten Laura maar misschien kan het verder via pb?
Dit houdt dit topic niet overzichtelijk zo. :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:13

Kleine update ;)
Afbeelding
Met mobiel gemaakt,maar ik vind dat ze er goed uit ziet.Achterbenen zijn dunner/dun en ze is een stuk vrolijker.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:17

Haha! Kan precies zien waar de deken zit! :D
Ze lijkt minder 'pafferig'? (Ondanks de foto met mobiel gemaakt ;-) )
Ze is gisteren behandeld tegen de leverbot toch? Is die behandeling een kuur en moet je die nog geven?
En.. Hoelang duurt het voordat het werkt?

Loopt ze nog atactisch?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:21

ik heb de foto ook gemaakt omdat ze nu eens minder pafferig ziet :+
Behandeling is geen kuur,na 3 maanden prikken ter controle.Indien eerder klachten dan eerder.

Ze loopt nog redelijk atactisch inderdaad,zal ze zondag nog eens filmen.Wat momenteel ook niet lukt is achterwaarts gaan/lopen.Het stagneert lijkt het wel.
Verder draaft ze soms door de paddock en speelt met de shetlander of kriebelt met Timo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:27

Wel fijn dat ze speelt met de anderen.
Zegt toch dat ze nog wel levenslust heeft!

Oke, dus pas over 3 mnd weet je meer.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 18:30

Qua bloedwaardes wel.Al probeer ik natuurlijk wel eerder de hals op de foto te laten zetten.
Morgen spreek ik mijn dierenarts weer,zal eens vragen binnen welke periode eventueel de medicijnen gaan werken.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:37

Fijn dat het alweer wat beter lijkt te gaan :)
Als de behandeling tegen leverbot aanslaat (als dat het is) zal ze binnen korte tijd vrolijker zijn en meer energie hebben.
Ben benieuwd naar een bewegingsfilmpje..