Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:37

Batlow schreef:
Ik moet nu gewoon 1 tablet gaan geven. Het is net een d-pony, zo'n 300 kg. Het is geloof ik half welsh half New forest..

Dat is best veel, heeft hij nu erge klachten?
Want op basis van gewicht zou hij 300 x 0,002 = 0,6 als richtlijn advies hebben..
Deze DA probeert via een soort van kickstart resultaten te behalen, je hebt een pony, ik zou eerder kiezen voor 0,5 mg en daar naar toe opbouwen. Tenzij je nu hele heftige problemen of symptomen hebt..

Batlow

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:43

Hij is nu bevangen, in ieder geval, vanaf vrijdag. Zit nu vanaf maandag aan de pijnstillers en loopt gelukkig nu weer goed, hij liep heel slecht. Misschien vanwege zijn bevangenheid?

beertjebeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:45

Nammie schreef:
Beertjebeers , wat moeilijk als je dierenarts zo reageert...

Maar...zit het hem toevallig niet in de pg/ml?
Ik zie wel elke keer 67 staan , maar niet precies de ''maat''.

Tja dat is een hele goede! geen idee dus!!
Test zal ongeveer 7 dagen duren en als ik na 10 dagen nog niks had gehoord moest ik zelf bellen.Heb ik dus gedaan en uitslag konden ze niet vinden en ging het uitzoeken en binnen 10 minuten werd ik terug gebeld.Zal me eigenlijk niks verbazen als de uitslag zoek is geraakt en zomaar wat tegen mij zegt??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:47

Batlow schreef:
Hij is nu bevangen, in ieder geval, vanaf vrijdag. Zit nu vanaf maandag aan de pijnstillers en loopt gelukkig nu weer goed, hij liep heel slecht. Misschien vanwege zijn bevangenheid?

Dat zou kunnen inderdaad. Misschien nog wel overweging om bijvoorbeeld iets van opbouw te doen, vandaag een halve morgen halve of hele.. Of heb je al tablet gegeven vandaag?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:48

Batlow schreef:
Ik moet nu gewoon 1 tablet gaan geven. Het is net een d-pony, zo'n 300 kg. Het is geloof ik half welsh half New forest..

Oei dat zou ik eerlijk gezegd niet doen. Mijn pony van grofweg 450kg werd mij aangeraden een halve te geven. Wat zijn waarde was/is weet ik niet. Hij deed het niet fijn op de halve en na ongeveer twee maand ben ik overgegaan op een kwart wat geweldig gaat, pony heeft nog nooit zo goed in z'n vel gezeten. En zeker bij zo'n klein pony'tje zou ik niet meteen met een hele beginnen, hoe hoog de waarde ook.
Mijn pony had de 'bekendste' symptomen als mager, weinig bespiering, depressief-achtig, sloom en een verschrikkelijk lelijke vacht, hij is nooit hoefbevangen geweest.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:49

Nee vandaag is pas de uitslag bekend, da heeft mij gemaild. Ik moet de medicijnen dus nog ophalen of hij komt ze brengen. Ik verwacht straks mail terug en hoop ze morgen te hebben zodat ik vrijdag begin met geven in de ochtend. Dus zal ik zelf beginnen met eerst halve en daarna hele geven?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:50

Piekosjj schreef:
Batlow schreef:

Oei dat zou ik eerlijk gezegd niet doen. Mijn pony van grofweg 450kg werd mij aangeraden een halve te geven. Wat zijn waarde was/is weet ik niet. Hij deed het niet fijn op de halve en na ongeveer twee maand ben ik overgegaan op een kwart wat geweldig gaat, pony heeft nog nooit zo goed in z'n vel gezeten. En zeker bij zo'n klein pony'tje zou ik niet meteen met een hele beginnen, hoe hoog de waarde ook.
Mijn pony had de 'bekendste' symptomen als mager, weinig bespiering, depressief-achtig, sloom en een verschrikkelijk lelijke vacht, hij is nooit hoefbevangen geweest.

Maar die van mij is dus wel bevangen, op dit punt zal ik natuurlijk eerder naar mijn dierenarts luisteren die ik in levende lijven spreek dan mensen die praten vanachter een computer en maar vertrouw op een paar pixels, wat hopelijk begrijpelijk is.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:52

Batlow schreef:
Foutje, heb mail niet goed gelezen... Het is 6 weken lang 1 tablet, dan na de 6 weken de dosis aanpassen, dus verhogen of verlagen, gezien de resultaten. Al zal bij verhogen (2 tabletten) de boel wel erg duur worden, maar het is een pony dus ik hoop dat hij op 1 blijft steken. En dan dus na 3 maanden nieuwe bloedtest om te kijken wat de waardes doen..

edit: wat kosten de tabletten bij jullie?

Bij de dierenarts die hem getest heeft kosten de tabletten:
60 stuks 98.85 (= 1.65 per tablet)
160 stuks 249.10 (= 1.56 per tablet)

Maar ik heb gehoord dat het erg veel kan schelen bij de ene of de andere dierenarts dus ik ga morgen is een rondje bellen in de buurt. Wat betalen jullie?
Laatst bijgewerkt door koenlover op 30-10-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:55

Batlow@deze mensen vanachter hun computer hebben soms al jaren ervaring met cushing....vergis je niet in dit topic.
Ik haal hier kennis vandaan waarvan mijn dierenarts niet op de hoogte was.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:55

Ik ga inderdaad morgen ook even wat andere dierenartsen bellen uit de buurt om te vergelijken..

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:56

Batlow schreef:
Maar die van mij is dus wel bevangen, op dit punt zal ik natuurlijk eerder naar mijn dierenarts luisteren die ik in levende lijven spreek dan mensen die praten vanachter een computer en maar vertrouw op een paar pixels, wat hopelijk begrijpelijk is.

Ik denk dat een aantal mensen hier meer ervaring met Cushing's hebben dan een random DA, tbh :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:57

geerke schreef:
Batlow@deze mensen vanachter hun computer hebben soms al jaren ervaring met cushing....vergis je niet in dit topic.

Dat snap ik, maar toch kan ik dit niet 100% vertrouwen, maar ook mijn dierenarts niet. Dit kan jij ook uit je mouw schudden dat mensen hier 'oh zo veel weten'. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ook niet dat het waar is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:58

Piekosjj schreef:
Batlow schreef:

Ik denk dat een aantal mensen hier meer ervaring met Cushing's hebben dan een random DA, tbh :o

Tja, dat weet ik niet. Ze kunnen meer ervaring hebben uiteraard, maar of ze meer weten. Elke pony is anders dus ik ga nu met mijn DA dit aanpakken en mocht dit dus niet baten of niet goed gaan of geen verbetering, kan ik altijd hier naar toe voor een second opinion, maar jullie begrijpen hopelijk toch wel dat ik als leek voor mijn DA kies en niet voor mensen achter een laptop die ik niet ken

beertjebeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:59

En hoe zit dat met magnesium geven?
Ik heb namelijk magnesium op stal voor een nerveus arabiertje,zij krijgt dagelijks een half schepje door haar voer heen.
Zij heeft GEEN Cushing! mag mijn pony dan een half schepje voor zijn "twijfel Cushing" om het maar zo even te noemen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

Batlow schreef:
geerke schreef:

Dat snap ik, maar toch kan ik dit niet 100% vertrouwen, maar ook mijn dierenarts niet. Dit kan jij ook uit je mouw schudden dat mensen hier 'oh zo veel weten'. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ook niet dat het waar is.

ja...ik schud het allemaal uit mijn mouw := Ik vind je vreemd reageren.Het zal wel aan mij liggen.
Doe maar wat je dierenarts je aanbeveelt.Maar dan niet straks huilie,huilie doen dat je pony niet meer eet,en angstaanvallen heeft.Iets wat grotendeels te voorkomen is bij het langzaam opbouwen van de dosering.
En ook dit schud ik uit mijn mouw.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:02

Jeetje geerke, beetje jammer dat je zo bot reageert. 'huilie huilie'? Ik neem aan dat een DA wat moet weten en toch ook wel een beetje weet wat hij doet.

Ik zeg alleen, ik vertrouw het internet niet, mensen kunnen van alles roepen. En als ik straks iets aan neem van internet en het gaat fout, dan zou ik willen dat ik naar mijn DA had geluisterd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:03

Batlow schreef:

Ik denk dat een aantal mensen hier meer ervaring met Cushing's hebben dan een random DA, tbh :o[/quote]
Tja, dat weet ik niet. Ze kunnen meer ervaring hebben uiteraard, maar of ze meer weten. Elke pony is anders dus ik ga nu met mijn DA dit aanpakken en mocht dit dus niet baten of niet goed gaan of geen verbetering, kan ik altijd hier naar toe voor een second opinion, maar jullie begrijpen hopelijk toch wel dat ik als leek voor mijn DA kies en niet voor mensen achter een laptop die ik niet ken[/quote]

nee...dat begrijp ik niet.En ik vind het een grote belediging voor een aantal mensen in dit topic.

Vaak heeft een da niet veel kennis over cushing.

Batlow

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:03

dan begrijp je dat niet prima, maar val mij AUB niet zo aan ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:04

Ik heb ook naar dit topic geluisterd ipv mijn DA. Mijn DA raadde aan om te beginnen met 1 pil, maar naar aanleiding van dit topic begonnen met 1/4, daarna steeds opbouwen. En dat is maar goed ook geweest aangezien mijn paard een aantal bijwerkingen kreeg, zelfs al bij 1/2 tablet na het geven van enkele weken 1/4

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:05

Douraque schreef:
Ik heb ook naar dit topic geluisterd ipv mijn DA. Mijn DA raadde aan om te beginnen met 1 pil, maar naar aanleiding van dit topic begonnen met 1/4, daarna steeds opbouwen. En dat is maar goed ook geweest aangezien mijn paard een aantal bijwerkingen kreeg, zelfs al bij 1/2 tablet na het geven van enkele weken 1/4

Hier heb ik tenminste meer aan dat een botte reactie. Opbouwen ga ik ook zeker doen en ik weet denk ik zelf ook dat het beter is om sowieso dingen op te bouwen in plaats van hop in 1 keer. Ik ga dit ook voorstellen aan mijn DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:05

Prima toch Batlow, maar dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk op deze manier, want uiteindelijk vraag je hier bevestiging voor het behandelplan van je DA en die ga je denk ik niet krijgen, juist omdat zowat iedereen hier die je is voorgegaan, precies hetzelfde advies kreeg van hun DA en die zijn echt niet voor jan met de korte achternaam stuk voor stuk hun eigen plan gaan trekken wat de doseringen betreft...heel veel sterkte !

beertjebeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Zoals mijn DA dus :(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:07

ohjajoh6 schreef:
Prima toch Batlow, maar dan maak je het jezelf wel heel erg moeilijk op deze manier, want uiteindelijk vraag je hier bevestiging voor het behandelplan van je DA en die ga je denk ik niet krijgen, juist omdat zowat iedereen hier die je is voorgegaan, precies hetzelfde advies kreeg van hun DA en die zijn echt niet voor jan met de korte achternaam stuk voor stuk hun eigen plan gaan trekken wat de doseringen betreft...heel veel sterkte !

Natuurlijk wil ik meningen horen van meerdere, maar als ik zie dat dit niet werkt, kan ik het toch anders doen daarna? Voor het geld maakt het mij niet uit, maar ik ben van mening dat je dingen moet proberen en uitzoeken om het juiste evenwicht te krijgen. Ookal gaat het om een ziekte, natuurlijk verdient mijn pony het beste van het beste en daarvoor wil ik ook het goede evenwicht zoeken voor hem, op gebied van alles.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 30-10-13 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:07

Batlow schreef:
Douraque schreef:

Hier heb ik tenminste meer aan dat een botte reactie. Opbouwen ga ik ook zeker doen en ik weet denk ik zelf ook dat het beter is om sowieso dingen op te bouwen in plaats van hop in 1 keer. Ik ga dit ook voorstellen aan mijn DA

En nu ga je in ene wel opbouwen?En net nog niet?
Schiet mij maar lek,ik begrijp het niet meer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:09

Ja, maar wat betreft overige adviezen bespreek ik met mijn DA. over opbouwen, dat is begrijpelijk waarom en opbouwen zal minder schade aanrichten dan direct 1.

Maar als op een punt mijn DA 1 blijft adviseren en jullie 0,5 dan zal ik bij een heel blijven.