@joycelba dat is een hele vervelende ervaring geweest en zo snel, snap dat je je paard mist!
Hier een kleine update: Muis heeft vanaf vrijdag Metacam (katjingggggggg kassa

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?
Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?
Josefien schreef:@setteli wat fijn zeg!! Probiotica werkt ook goed voor de darmflora want door de diarree en medicijnen zijn die ontregeld.
@joycelba dat is een hele vervelende ervaring geweest en zo snel, snap dat je je paard mist!
Hier een kleine update: Muis heeft vanaf vrijdag Metacam (katjingggggggg kassa!) maar liep vanmorgen een stuk beter pffff, ze eet ook beter, heeft prima mest, is en blijft vrolijk en tegen je aan kletsen. Dus ik hoop dat we de goede kant op gaan.
Josefien schreef:Citaat:Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?
Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?
provarium breeding wordt toch meestal gebruikt voor merries die zo last hebben van hengstigheid??
Josefien schreef:Citaat:Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
provarium breeding wordt toch meestal gebruikt voor merries die zo last hebben van hengstigheid??
ohjajoh6 schreef:Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat iedereen maar de Provarium Breeding en Puur Natuur Hormoonbalans blijven aanprijzen, terwijl je voor 3x de helft minder euro's, 2x zoveel aan pure monnikspeper bij gekruid.nl kan bestellen...
beertjebeers schreef:fargo">>
[quote="beertjebeers schreef:@ Fargo: wat raad u aan dan voor supplument te geven?
Andere dierenarts vragen voor advies?
Ik wil natuurlijk ook niet dat hij ineens op een dag niet meer kan lopen door accuut hoefbevangenheid!
Vriendin van mij haar paard had ook nergens last van,maar ineens uit het niks hoefbevangen en helaas niet meer genezen!
Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?[/quote>>>>
DameBlanche schreef:@ Hanke- 28 jaar, mooie leeftijd hoor! Al blijft het altijd spijtig natuurlijk om ze te verliezen. Wil er nog even niet aan denken. Wel leuk van je dat je de mensen bedankt voor hun tips!
Hier vandaag de Pergolide binnen gekregen en met een stanleymes meteen kwartjes van gemaakt. Ging erg makkelijk. Heb nu voor 8 dagen en als ze niet te veel last krijgt ga ik op halve over en hoop daar nog even op te blijven steken. ik rij haar nog bijna dagelijks dus ben benieuwd of het erge inpact heeft en we even zullen moeten stoppen met rijden.
Ze krijgt nu ook senior priores en lees hier net dat extra magnesium ook geen kwaad kan dus dat gaan we ook nog even halen.
fargo schreef:ohjajoh6 schreef:Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat iedereen maar de Provarium Breeding en Puur Natuur Hormoonbalans blijven aanprijzen, terwijl je voor 3x de helft minder euro's, 2x zoveel aan pure monnikspeper bij gekruid.nl kan bestellen...
Omdat Provarium Breeding voor paarden gemaakt is en dat vind ik toch altijd wel fijn als ik iets geef, ik weet niet wat een ander bedrijf of kruidenwinkeltje er evt extra bij in doet of hoe die het heeft bewerkt of verwerkt...
essie23 schreef:DameBlanche schreef:@ Hanke- 28 jaar, mooie leeftijd hoor! Al blijft het altijd spijtig natuurlijk om ze te verliezen. Wil er nog even niet aan denken. Wel leuk van je dat je de mensen bedankt voor hun tips!
Hier vandaag de Pergolide binnen gekregen en met een stanleymes meteen kwartjes van gemaakt. Ging erg makkelijk. Heb nu voor 8 dagen en als ze niet te veel last krijgt ga ik op halve over en hoop daar nog even op te blijven steken. ik rij haar nog bijna dagelijks dus ben benieuwd of het erge inpact heeft en we even zullen moeten stoppen met rijden.
Ze krijgt nu ook senior priores en lees hier net dat extra magnesium ook geen kwaad kan dus dat gaan we ook nog even halen.
Hallo ,bestellen jullie het via de apotheek of iets dergelijk en lukt dat zonder recept? ik heb ook een shet te staan van bijna 20 jaar en hij heeft ook de ziekte van cushing en nu ben ik ook van plan hem medicatie te geven maar via de dierenarts ben ik in a klap 12o euro kwijt wel voor 4 maand pilletjes , maar had minder en 1keer willen kopen dan is het niet zo'n grote uitgave
Elisa2 schreef:Wij hebben gewoon pergolide voorgeschreven gekregen..
Zit er in provariumbreeding alleen monnikspeper of ook nog andere kruiden? als het alleen de monnikspeper is,dan lijkt me het idd voordeliger om die rechtsstreeks als kruid te kopen.Maar dan moet het wel goed/over het voer te mengen zijn natuurlijk.