Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:40

@setteli wat fijn zeg!! Probiotica werkt ook goed voor de darmflora want door de diarree en medicijnen zijn die ontregeld.
@joycelba dat is een hele vervelende ervaring geweest en zo snel, snap dat je je paard mist!
Hier een kleine update: Muis heeft vanaf vrijdag Metacam (katjingggggggg kassa -:(- !) maar liep vanmorgen een stuk beter pffff, ze eet ook beter, heeft prima mest, is en blijft vrolijk en tegen je aan kletsen. Dus ik hoop dat we de goede kant op gaan.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:29

Citaat:
Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?

Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?

provarium breeding wordt toch meestal gebruikt voor merries die zo last hebben van hengstigheid??[/quote]
De Puur Natuur Hormoonbalans heeft hetzelfde ingrediënt (monnikspeper) maar is wat goedkoper en zit meer in, werkt dus op Hormoonbalans en kan dus ook een gunstige invloed hebben met te veel aan cortisolaanmaak. Ik geef het ook aan Muis op aanraden van dierenarts, samen met de Prascend

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:32

Josefien schreef:
@setteli wat fijn zeg!! Probiotica werkt ook goed voor de darmflora want door de diarree en medicijnen zijn die ontregeld.
@joycelba dat is een hele vervelende ervaring geweest en zo snel, snap dat je je paard mist!
Hier een kleine update: Muis heeft vanaf vrijdag Metacam (katjingggggggg kassa -:(- !) maar liep vanmorgen een stuk beter pffff, ze eet ook beter, heeft prima mest, is en blijft vrolijk en tegen je aan kletsen. Dus ik hoop dat we de goede kant op gaan.

Gewoon volgende keer Rheumacam vragen, of een andere meloxicam versie. Kan aanzienlijk schelen in de portemonnee :$ :$
Sterkte, fijn dat ze weer beter loopt.

beertjebeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:27

Josefien schreef:
Citaat:
Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?

Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?

provarium breeding wordt toch meestal gebruikt voor merries die zo last hebben van hengstigheid??

De Puur Natuur Hormoonbalans heeft hetzelfde ingrediënt (monnikspeper) maar is wat goedkoper en zit meer in, werkt dus op Hormoonbalans en kan dus ook een gunstige invloed hebben met te veel aan cortisolaanmaak. Ik geef het ook aan Muis op aanraden van dierenarts, samen met de Prascend[/quote]

Bedankt voor de tip!

Elisa2

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:59

Goed nieuws Josefien!

Hier ook goed nieuws,fjord loopt super op de hoefschoenen en is heel opgewekt,ondeugend en aardig weer z'n ouwe ik aan het worden lijkt het. Morgen komt de hoefsmid om de druk van de zool te halen en ga ik overleggen over de plan van aanpak.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:10

Fijn @Elisa2! Muis was vanmiddag ook te porren voor de speelbal met wat grasbrokjes er in :D
@Focussed ik ga dat onthouden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:58

Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat iedereen maar de Provarium Breeding en Puur Natuur Hormoonbalans blijven aanprijzen, terwijl je voor 3x de helft minder euro's, 2x zoveel aan pure monnikspeper bij gekruid.nl kan bestellen...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:34

Lees gelukkig weer wat positiever nieuws over de paardjes hier! Fijn om te lezen
@Joyce, bij jou helaas niet dus, gats, wat een gemis dan!

Mijn poow'n loopt ook weer stuk beter, kreeg filmpje van haar verzorgster, ze heeft gisteravond laatste buut gehad, dus was even afwachten van hoe en wat ze zou lopen. Je ziet het nog wel, maar ze liep echt een heel stuk soepeler al weer! blijblij!

Jullie hebben het hier veel over hormonen ed. Is dat Prascend of Pergolide ook een soort hormoon? Of hebben jullie het over hele andere medicijnen?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:57

Ohjajoh6 ik ga kijken, wist ik niet, heb niet alle 515 pagina's doorgespit :+ goeie tip!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:03

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:18

die ziet er goed uit hoor!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:59

Ja idd glimt ook!!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:59

Dankjewel Geerke & Josefien +:)+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:05

<<quote="beertjebeers"]
Josefien schreef:
Citaat:

provarium breeding wordt toch meestal gebruikt voor merries die zo last hebben van hengstigheid??

De Puur Natuur Hormoonbalans heeft hetzelfde ingrediënt (monnikspeper) maar is wat goedkoper en zit meer in, werkt dus op Hormoonbalans en kan dus ook een gunstige invloed hebben met te veel aan cortisolaanmaak. Ik geef het ook aan Muis op aanraden van dierenarts, samen met de Prascend[/quote]

Bedankt voor de tip![/quote>>

En wat bedoel je dan met er zit meer in, want het gaat juist om de monnikspeper, of bedoel je dat de pot groter is??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:07

ohjajoh6 schreef:
Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat iedereen maar de Provarium Breeding en Puur Natuur Hormoonbalans blijven aanprijzen, terwijl je voor 3x de helft minder euro's, 2x zoveel aan pure monnikspeper bij gekruid.nl kan bestellen...

Omdat Provarium Breeding voor paarden gemaakt is en dat vind ik toch altijd wel fijn als ik iets geef, ik weet niet wat een ander bedrijf of kruidenwinkeltje er evt extra bij in doet of hoe die het heeft bewerkt of verwerkt...
Laatst bijgewerkt door fargo op 27-10-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:12

beertjebeers schreef:
fargo">>
[quote="beertjebeers schreef:
@ Fargo: wat raad u aan dan voor supplument te geven?
Andere dierenarts vragen voor advies?
Ik wil natuurlijk ook niet dat hij ineens op een dag niet meer kan lopen door accuut hoefbevangenheid!
Vriendin van mij haar paard had ook nergens last van,maar ineens uit het niks hoefbevangen en helaas niet meer genezen!

Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?[/quote>>>>

Het kruid dat de basis is van provarium breeding wordt idd ook gebruikt voor merries maar ook hengsten met hormonale problemen. Dat kruid wordt ook al eeuwenlang door vrouwen gebruikt voor overgangsproblemen en ooit door monniken om celebaat te kunnen blijven ;-) (vandaar monnikskruid) maar dit kruid is ook de natuurlijke bron die de hormonen die bij cushings van slag zijn bij te sturen (cushings is immers eigenlijk ook een soort van ouderdoms dan wel "overgangs" ;-) probleem waarbij de hormonen ernstig van slag zijn.
Veel paarden met beginnende cushings hebben veel baat bij dit kruid omdat de hormonen weer op orde worden gebracht en het wordt ook wereldwijd naast de medicijnen voor cushings gebruikt als supplement.

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:39

DameBlanche schreef:
@ Hanke- 28 jaar, mooie leeftijd hoor! Al blijft het altijd spijtig natuurlijk om ze te verliezen. Wil er nog even niet aan denken. Wel leuk van je dat je de mensen bedankt voor hun tips!

Hier vandaag de Pergolide binnen gekregen en met een stanleymes meteen kwartjes van gemaakt. Ging erg makkelijk. Heb nu voor 8 dagen en als ze niet te veel last krijgt ga ik op halve over en hoop daar nog even op te blijven steken. ik rij haar nog bijna dagelijks dus ben benieuwd of het erge inpact heeft en we even zullen moeten stoppen met rijden.

Ze krijgt nu ook senior priores en lees hier net dat extra magnesium ook geen kwaad kan dus dat gaan we ook nog even halen.

Hallo ,bestellen jullie het via de apotheek of iets dergelijk en lukt dat zonder recept? ik heb ook een shet te staan van bijna 20 jaar en hij heeft ook de ziekte van cushing en nu ben ik ook van plan hem medicatie te geven maar via de dierenarts ben ik in a klap 12o euro kwijt wel voor 4 maand pilletjes , maar had minder en 1keer willen kopen dan is het niet zo'n grote uitgave

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:55

fargo schreef:
ohjajoh6 schreef:

Omdat Provarium Breeding voor paarden gemaakt is en dat vind ik toch altijd wel fijn als ik iets geef, ik weet niet wat een ander bedrijf of kruidenwinkeltje er evt extra bij in doet of hoe die het heeft bewerkt of verwerkt...

Sorry fargo, maar ik denk toch echt dat het eerder andersom van toepassing zal zijn; het enige ingredient van Provarium
Breeding = monnikspeper en kan mij toch echt niet voorstellen dat als je een puur kruid koopt (bij bv gekruid.nl) wat dus voornamelijk voor menselijke consumptie is, dat daarmee word gerotzooid, terwijl ik daar dus een fabrikant wel heel gemakkelijk van verdenk...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:44

essie23 schreef:
DameBlanche schreef:
@ Hanke- 28 jaar, mooie leeftijd hoor! Al blijft het altijd spijtig natuurlijk om ze te verliezen. Wil er nog even niet aan denken. Wel leuk van je dat je de mensen bedankt voor hun tips!

Hier vandaag de Pergolide binnen gekregen en met een stanleymes meteen kwartjes van gemaakt. Ging erg makkelijk. Heb nu voor 8 dagen en als ze niet te veel last krijgt ga ik op halve over en hoop daar nog even op te blijven steken. ik rij haar nog bijna dagelijks dus ben benieuwd of het erge inpact heeft en we even zullen moeten stoppen met rijden.

Ze krijgt nu ook senior priores en lees hier net dat extra magnesium ook geen kwaad kan dus dat gaan we ook nog even halen.

Hallo ,bestellen jullie het via de apotheek of iets dergelijk en lukt dat zonder recept? ik heb ook een shet te staan van bijna 20 jaar en hij heeft ook de ziekte van cushing en nu ben ik ook van plan hem medicatie te geven maar via de dierenarts ben ik in a klap 12o euro kwijt wel voor 4 maand pilletjes , maar had minder en 1keer willen kopen dan is het niet zo'n grote uitgave

Bij mijn weten mogen dierenartsen geen Pergolide meer voorschrijven via de humane apotheek. Aangezien er nu een diergeneesmiddel voor op de markt is die indd tig keer duurder is, genaamd: Prascend. De paarden/ponies die voor het Prascend tijdperk al aan de Pergolide waren, mogen geloof ik wel op Pergolide blijven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:53

Wij hebben gewoon pergolide voorgeschreven gekregen..
Zit er in provariumbreeding alleen monnikspeper of ook nog andere kruiden? als het alleen de monnikspeper is,dan lijkt me het idd voordeliger om die rechtsstreeks als kruid te kopen.Maar dan moet het wel goed/over het voer te mengen zijn natuurlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:00

'Joepie', ik heb toch gelijk. Dennis wel cushing, en geen IR.
Dus mag nummer 2 op de Prascand.
Enige 2 pony's die hier nooit meer wat voor hun eten (Dennis is al zo lang mijn vriendje en Judith is een krijgertje, een oude fokmerrie) hoeven te doen worden zo wel erg duur :+.

Nu nog wachten op het algemene bloed onderzoek van Judith. Ze begint wel wat te mutsen met haar pillen, ze pakte ze zo mooi aan los uit de hand, gister klooien. Vanmorgen twijfel achtig toch aan genomen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:27

Elisa! Dan ben jij een bofkont!
Officieel mag het nl echt niet meer!

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:37

Zijn er ook mensen die hun paardje met cusching nog niet op medicijnen hebben? mijn DA zegt namelijk dat hij nog wel even zonder kan ,want hij zit in het beginstadium ,door het bloedonderzoek zijn wij erachter gekomen en zat op 77 .Ik dacht zelf dan begin ik alvast met De Puur Natuur Hormoonbalans en dan voor het voorjaar met de medicijnen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:45

de Hormoonbalans is 420 gram = 20 gr meer dan Provarium Breeding en ietsje goedkoper, 18,95 en er zit alleen monnikspeper in. Ik heb het dan voordeliger tegen inkoop maar dan is het nog duurder dan die van de kruidensite, zuivere monnikspeper, 1000 gr 6,99 dus dat scheelt aanzienlijk. Is gewoon zwart poeder, wel even opbouwen want de smaak is wennen (Muis stonk er de eerste dag in maar daarna ging het minder, nu weer goed)
Dennis dat wordt een dure hobby idd.. -O-
Muis stond vanmorgen helemaal aan de andere kant van de paddock *\o/* en liep op haar dooie gemak (wel nog wat moeizaam maar niet zo stijf) naar haar emmertje voer met supplementen. heb haar gisteren wel even ongevoerd regendekentje op gedaan want ze is aan de dunne kant inmiddels.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:52

Elisa2 schreef:
Wij hebben gewoon pergolide voorgeschreven gekregen..
Zit er in provariumbreeding alleen monnikspeper of ook nog andere kruiden? als het alleen de monnikspeper is,dan lijkt me het idd voordeliger om die rechtsstreeks als kruid te kopen.Maar dan moet het wel goed/over het voer te mengen zijn natuurlijk.

Dan heb je dus mazzel, want een DA mag geen pergolide (mensenmedicijn) meer voorschrijven nu er een paardenmedicijn (Prascend) is. Dus geniet ervan zolang het nog duurt..