[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:25

Tot de winter deken opgaat := of tot wanneer het structureel onder de 10a15 graden is doen sommige ook volgens mij. Bij mij is het altijd van eczeem naar winter en andersom :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:54

Die vliegjs zijn echt pas weg als het onder de 5 graden is en blijft.
Dus inderdaad tot de winterdeken op kan :j
Hier pony zonder deken vanwege de regen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:04

He balen... vind de blote billen periode altijd het fijnst!
Ik merk dat ze vliegendeken(Rambo) en de snuggy heel snel opdrogen, het stikt hier nog van de vliegjes dus laat ze met dit weer toch maar om.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:47

Ik heb gisteravond de deken afgedaan ik doe hem morgen weer om hij ziet er goed uit en geen jeuk is voor hem ook weer lekker heerlijk in de frisse lucht
Afbeelding

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 20:59

Hier vanochtend ook de deken en kap afgedaan maar wel eind van de middag de deken weer omgedaan. De eczeemdeken houd ik altijd wel op tot november, ligt ook een beetje aan het weer en de temperaturen. Dus er zijn helaas maar een paar maanden dat hij 'bloot' kan staan, heel jammer... Maar zonder deken schuurt hij zichzelf tot bloedens toe open, dus het is voor zijn eigen bestwil.
Ik ben nu al bang dat hij zijn hoofd weer open gaat schuren omdat hij nu geen kap op heeft. Morgen maar weer kijken hoe warm het is en of het regent en of er mugjes door de lucht vliegen. Het blijft een gedoe zo'n eczemer :(
Moet wel zeggen dat hij dit jaar tot nu toe goed is doorgekomen, hier en daar wel wat kale plekjes maar in tegenstelling tot voorgaande jaren bijna geen wondjes gehad!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:39

Ik heb net 2,5 dag de snuggy en m’n paard heeft m finaal door midden gescheurd!! Na 8 dekens gepast eindelijk een die past en dan dit.
En dat voor zo een dure deken...
Ben er een beetje klaar mee, ben heel het seizoen bezig geweest en n hoop geld lichter maar helaas.. dan maar geen eczeem deken -O- ;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:55

Met zomereczeem moet je wel hoor.
dan zou ik toch verder zoeken.
Is maar 1 ding wat helpt en dat is het tegenhouden van het prikken van die vliegjs..en dat doet een deken.
Kun je de deken niet naaien laten?
Kijk ook op marktplaats,staan een hoop goede 2e hands dekens op.
Daar heb ik ook al mijn dekens vandaan.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:16

Ik haal ook al mijn dekens 2dehands. En maak ze altijd. Ik heb er geen 1 die niet gerepareerd is :=
En ik heb er altijd 1op liggen en 2 reserve. Zodat ik altijd door kan.
Heb er nu zelfs 4 reserve :+ begin dit jaar wat dekens goedkoop kunnen scoren omdat ze wat kapot waren. Zelf gemaakt en nu goede dekens aan :))

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:21

Bij deze even een paar vergelijk foto's.
Onderstaande foto's zijn van het koppie van Vinquaro. De foto met de eczeemdeken is van 23-8-2017
Die zonder deken is van een paar dagen terug namelijk van 23-8-2018

Het enige wat ik veranderd heb is dat ik vorig najaar bij allemaal ben begonnen met vit. C poeder wat ze nog steeds krijgen plus de Hennepzaad sinds januari j.l.
Hij schuurt geen manen en staart meer en staat overdag zonder deken en hoofdkap maar begon toch nog weer aan zijn hoofd in juni j.l.
Weliswaar minder dan voorgaande jaren maar toch :(
Dus is hij 6 weken terug ook nog op de CBD olie gegaan. 2x3 druppels daags.
Zie het verschil :D

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:26

Werkt cbd olie ook echt tegen die plekjes op t hoofd? Dan wil ik me daar toch eens in verdiepen. Geef je dat het hele jaar rond? En waar koop ik t? En hoe duur is t? Mag ook allemaal via pb. Kayenne gaat redelijk maar houd wat jeuk en blijft plekken op hoofd houden. Ook onder haar buik altijd nog jeuk..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:30

En nog een grotere successtory :)

Rebel 23-8-2017 en precies een jaar later met een mooie gave huid.
Zij krijgt naast vit. C alleen als extra de hennepzaad.
Ze staat dag en nacht zonder deken en hoofdkap.
Ik ben superblij met het resultaat *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:37

wendy1987 schreef:
Werkt cbd olie ook echt tegen die plekjes op t hoofd? Dan wil ik me daar toch eens in verdiepen. Geef je dat het hele jaar rond? En waar koop ik t? En hoe duur is t? Mag ook allemaal via pb. Kayenne gaat redelijk maar houd wat jeuk en blijft plekken op hoofd houden. Ook onder haar buik altijd nog jeuk..

Yep, de CBD olie werkt bij Vinquaro ook super op het hoofd. Ik hoorde onlangs van iemand die de huid gewoon licht insmeerde met hennepzeep en dat zou ook fantastisch werken?
Ik heb de CBDolie besteld bij de onlinedrogist.nl en daar was het laatst in de aanbieding. Een flesje van 10ml. van Jacob Hooy 5% was 14,95.

Maar de Action heeft het ook notabene en het schijnt nog een heel zuivere te zijn ook.
Daar is de 10ml 7,95 maar is 3%. Wellicht ook prima te proberen en dan is meer te geven. Bijv. 2x daags 5 druppels.
Ik begon bij Vinquaro na 2 weken het eerste resultaat te merken op zijn hoofd. De kale plekjes die er nu nog zitten zijn mooi opgedroogd en het haar komt er weer door.

Nog even wat de foto's van Rebel betreft. Zo'n 'krenten' koppie had Quinta ook.
Ook zij heeft nu een mooi gaaf hoofd :)

Afbeelding

Quinta, 21 jaar oud en 7 jaar na de vergiftiging eindelijk weer een mooi gaaf hoofd :)
Bij onze paarden werkt de vit. C en de hennepzaad super en bij Vinquaro dus als extra ook nog de CBD olie.
Wellicht zullen er ook paarden zijn bij wie het niet werkt.
Ik wil alleen met alle geplaatste foto's aangeven, geef niet op bij je zomer eczemer.
Blijf zoeken en uitproberen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:40

Oke top. En zou ik dat continu moeten geven? Ikk ga eens bij de action kijken dan idd.. Als t werkt is t fijn!! Even kijken hoe ik het 2x daags ga geven. Het vervliegt denk ik snel? Ikk maak meestal bakjes klaar voor een week namelijk..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:30

Hier ook 3 maal daags. Ik heb ook cbd creme, een keer wond ik de huid van mijn paard wat droog aan een kant van het hoofd, heb ik dat erop gesmeerd. De dag daarna was het al nagenoeg weg. Verder heb ik de creme niet/nauwelijks nodig. Alleen onder de buik blijft paard lichte jeuk houden. Maar misschien trekt dat nog wel bij, ik gebruik het nu 2 - 3 weken denk ik, en uiteraard moeten opbouwen. Kan paardlief ook maar beperkt in de gaten houden, ze heeft als ze jeuk heeft dat tijdens zonsondergang en ik werk 4-5 avonden per week. Morgen kan ik weer eens spieken.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:43

wendy1987 schreef:
Oke top. En zou ik dat continu moeten geven? Ikk ga eens bij de action kijken dan idd.. Als t werkt is t fijn!! Even kijken hoe ik het 2x daags ga geven. Het vervliegt denk ik snel? Ikk maak meestal bakjes klaar voor een week namelijk..

Ik weet nog niet of ik de CBD olie ook in de winter ga geven. Dan hebben ze hier absoluut geen jeuk. Maar de hennepzaad ga ik wel het jaar rond doorgeven. Bevalt zo goed :)

CBD olie is zoals de naam al zegt op oliebasis. Geen idee of dat snel vervluchtigd?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:45

Voor die 8 euro van de action kan ik t wel gaan proberen :)) verder geen nadelige effecten??

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:49

Nou mijn merrie was ineens een stuk minder extreem hengstig. Nu is het weer ook wel omgeslagen, maar het verschil was wel bizar groot. Nu vraag ik mij af of haar hormoonhuishouding beter op orde is of haar vruchtbaarheid/ei gewoon minder zijn. Is wel iets wat ik wil gaan uitzoeken.

Mijn voornemen is in januari en februari even te stoppen met cbd en een drainage kuurtje te geven en dan vanaf maart weer te beginnen. Naar hennepzaad (en lijnzaad vanwege de omega verhoudingen) ben ik nog aan het kijken. Wilde niet teveel tegelijk doen, dus eerst de drainage en culico opgemaakt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:52

Ik ga zo even langs de action. Ga het dan gewoon proberen in min bakjes die ik al maak.

Verder niets anders dan normaal dus als het beter gaat is het of het weer of de olie dan. Mooie case voor mij. Als jeuk op hoofd en buik/ liezen minder wordt weet ik dat t werkt :))

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:57

Afbeelding

Deze valt niet meer te maken nee...
Nou heeft hij alleen de hals om.
Ik ga hem een detox kuur geven en daarna ga ik iemand laten komen die met homeopatische middelen werkt. Hij heeft heel het jaar door jeuk en merk met eczeem deken weinig verschil, hij heeft hem al kapot voor je verschil merkt.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:20

mentjuh schreef:
[ [url=m/iHYSD3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze valt niet meer te maken nee...
Nou heeft hij alleen de hals om.
Ik ga hem een detox kuur geven en daarna ga ik iemand laten komen die met homeopatische middelen werkt. Hij heeft heel het jaar door jeuk en merk met eczeem deken weinig verschil, hij heeft hem al kapot voor je verschil merkt.

Ahh dat is flink balen inderdaad. Ik begrijp je irritatie maar ik vind dat je een pony met exceem (tenzij het uiteraard heel minimaal is) eigenlijk niet zonder deken moet zetten. Investeer dan liever in een wat duurdere/sterkere deken. En kijk hoe/waar hij hem aan kapot maakt. Een deken maakt wel degelijk verschil daar valt in mijn ogen niet over te twijfelen. Niet gestoken = geen jeuk (natuurlijk maken suikers etc ook uit maar je snapt wat ik bedoel). Als je goed optijd begint met de deken voorkom je zoo veel jeuk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:37

Jawel joh,kan zo onder de naaimachine door hoor.
zijn rechte scheuren :j
Geen handig persoon in de buurt?
Desnoods een lap er overheen,je wil niet weten wat ik al aan elkaar heb kunnen zetten :j

Wil je het eel weg doen, wat voor maat is het,anders wil ik het tegen verzendkosten wel van je overnemen als de maat overeen komt met wat ik moet hebben

Maar beter wel deken,op,vanaf 5 graden overdag moet dat ding er op en er op blijven
Wel heel goed dat je wat verder gaat kijken hoor,homeopathie kan soms best wel wat helpen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:58

Ohhh zulke scheuren maken wij hier ook hoor, zelfs nog gewoon met de hand :Y)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:04

Ik heb zelfs naald en draad op stal liggen :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:40

Wij ook _O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:48

Ik koop de eczeemdeken ook altijd tweedehands, inderdaad omdat ik ook een sloper(of nouja, een fanatieke speler) heb staan. Ik heb er nu 1 op reserve en kijk regelmatig even op marktplaats of ik er 1 zie voor een leuk prijsje. De deken die Sven nu op heeft, heeft een paar kleine scheuren op de billen en is 1 sluiting stuk getrokken. Maar dat is niet heel erg.

Ik smeer nu sinds 1,5 maand de anti itch crème van Fibra en dat werkt echt als een tierelier. Binnen no time waren de wondjes dicht en inmiddels begint zelfs zijn voorpluk weer aan te groeien(normaal gebeurd dat pas hartje winter). Ook sinds kort het anti itch van Fibra aan het voeren, maar dat heeft natuurlijk even wat langer nodig voordat dit inwendig zijn werk kan doen.

Afbeelding
Niet een hele duidelijke foto en ook alweer van een week of 2 geleden. Maar het ziet er mooi uit daar.