Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beertjebeers schreef:@ Fargo: wat raad u aan dan voor supplument te geven?
Andere dierenarts vragen voor advies?
Ik wil natuurlijk ook niet dat hij ineens op een dag niet meer kan lopen door accuut hoefbevangenheid!
Vriendin van mij haar paard had ook nergens last van,maar ineens uit het niks hoefbevangen en helaas niet meer genezen!
Melody21 schreef:Hoi allemaal, ik ben me gek aan het Googlen maar wil jullie ook graag vragen om tips.
Hebben jullie misschien ervaring met een paard met Cushing en ook een vergrootte schildklier?
Volgens mijn DA kàn het wel getest worden met een bloedonderzoek , maar kan er toch weinig aan gedaan worden. Nou zeiden ze dat in eerste instantie ook van de Cushing en daar hebben medicijnen wel degelijk veel verschil gemaakt voor mijn paard haar levenskwaliteit dus wil ik toch graag een beetje informatie hierover.
fargo schreef:beertjebeers schreef:@ Fargo: wat raad u aan dan voor supplument te geven?
Ik wil natuurlijk ook niet dat hij ineens op een dag niet meer kan lopen door accuut hoefbevangenheid!
Vriendin van mij haar paard had ook nergens last van,maar ineens uit het niks hoefbevangen en helaas niet meer genezen!
Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?
Ja hij was behoorlijk overstuur toen dierenarts in zijn stal stond ineens! Hij dreigde echt met bijten en keerde zijn achterwerk naar haar toe om te trappen! Toen ik zijn stal in ging werd hij rustig en kon ze bloed prikken,maar toen was zijn hartslag al op hol geslagen natuurlijk. Ik woon in Zoetermeer,ja ik ga Maandag meerdere dierenartsen bellen om te kijken wat die zeggen en advies geven.
Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?
IMJ schreef:Heeft hij dat gedrag altijd al vertoond of wordt dat erger?
Lijkt mij geen enorme stress, ik denk dan eerder aan een verhuizing etc..
Moeilijk hè, al die verschillende mensen met verschillende meningen
fargo schreef:beertjebeers schreef:@ Fargo: wat raad u aan dan voor supplument te geven?
Ik zou denk ik een andere DA het resultaat voorleggen of evt nog een test vragen.
Van de Groene Os heb je het midde Provarium Breeding dat soortgelijke werking heeft als het geneesmiddel Prascend. Voor beginnende gevallen wordt dit vaak gebruikt voor paarden die nog niet op medicatie gaan, maar het wordt ook als supplement voor cushingpaarden veel gebruikt naast het geneesmiddel.
Waar woon je? Woon je in de buurt van bijvoorbeeld Bodegraven of is er een andere DA die je kunt bellen om te overleggen?
Was je paard erg onrustig en gestressd door het feit dat de DA al in zijn stal stond e.d. en dus daarna bloed werd afgenomen?
Setteli schreef:@ Elisa
Ze krijgt nu Sixteen Plus Mix van Dodson en Horrel, Agrobs Luzerne+ en Ultimate Balancer (vitaminen en mineralenkorrel) van Dodson en Horrel.
Ik stap met de andere paarden nu ook over op Dodson en Horrel, bevalt me goed
Fijn dat je paardje weer kan lopen, niet fijn om ze zo met pijn te zien