Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Aspirine = net zoiets als Ascal maar dat zou ik niet zomaar geven, even overleggen met je DA misschien?
Ook voor de dosering.
Mensen kunnen bij langdurig gebruik flinke maagklachten krijgen die niet ongevaarlijk zijn..
Dus eerst overleggen lijkt me
Elisa2 schreef:Ben in de war met asperine..
Kan ik 1 vd 2 ook geven? vindt de buut zo'n rotzooi..
Elisa2 schreef:Ben in de war met asperine..
Elisa2 schreef:Ascal heeft hij gehad inderdaad in het begin..maar ik moet zeggen dat ik niet veel verschil zie met nu hij het niet krijgt..
Ander ideetje...paracetamol? kan ik dat ook geven? werkt ook bloedverdunnend..
Jannepauli schreef:Elisa2 schreef:Ben in de war met asperine..
Dat jij buut flauwekul vindt mag zo zijn, maar je paard heeft het wel nodig. Buut ( Phenylbutazon) is nl niet alleen pijnstillend maar in eerste instantie ontstekingsremmend. En hoefbevangenheid is een ontsteking van de hoeflamellen dus je moet het gewoon geven om het dier te helpen.
Dus: zowel buut ( bv ProDynam) als Ascal (bloedverdunnend) gaan geven en niet zelf rommelen met aspirientjes etc.
Als je in Gelderland woont moet je voor een smid van de Van Nassau groep afreizen naar Brabant of Zeeland. Je kunt ook Raymond Kramer uit Apeldoorn bellen - zeer vakkundig en bekend met HB.
IMJ schreef:Krullen komen pas als je paard al minstens 3 jaar cushing heeft.
Kan me wel iets voorstellen bij zijn verhaal over stress, maar had/heeft je paard dat nu dan?
Als je paard bevangen raakt ben je eigenlijk al laat hè, en met een beetje pech ontdek je het pas als ze bevangen raken.
In januari hertesten is iig een goed idee, dat is al over 2 maanden! Als je paard duidelijk weerstandverlaging laat zien dan weet jij iig de oorzaak.
Dat vele plassen kan ook IR zijn hè? Komt vaak samen met cushing.
Dus sober voeren kan geen kwaad!