ecco schreef:ik ben nieuw hier in dit topic maar ik ben op zoek naar mee rinformatie over de ziekte. heb wel het een en ander gelezen al maar is wel veel zo!!!maar ik heb dus een 11 jarige meriie die ontzettend veel last heeft vanhaar hormonen. nu dus gewoon hengstig is, gilt naar andere merries, ontzettend humeurig is met tijden en dit alles wordt steeds erger...verder schuurt ze de laatste tijd ontzettend, kale plekken op de huis nu en ik zag vandaag dus ineens een stuk krulvacht op haar hals. ze heeft pas ook ontstekingen in haar mond gehad(zweren)
dus ik begin aan cushing te denken...
wat denken jullie hier???denk ik goed of zal het wel meevallen??
Luna had ongeveer dezelfde symptomen als die van jou, humeurig, merrie's dekken, geen andere paarden in haar buurt waarderen.
Geen haren meer krijgen na het scheren, haaruitval, wondjes..
Jou paard is net als luna wel jong voor cushing, maar er zijn inmiddels wel jongere gevallen bekend.
Is dit het paard dat ook al een keer hoefbevangen is geweest marjolein?
Want dat was die van mij ook geweest, en het heeft allemaal met elkaar te maken.
je kan evt. je paard op cushing laten testen, maar dit is wel gevaarlijk voor paarden die bevangen zijn geweest.. die kunnen in 1 klap weer bevangen raken, met alle gevolgen van dien...
pff.. ik hoop voor je dat het niet zo is hoor..