Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:30

net stuk Margaretha! Petje af.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:03

Miirthe schreef:
Ja, heb het artikel ook gelezen! Goed man !
En die Leen Taal wist er weinig op te zeggen, nouja.. dat was z'n avontuurtje dus maar weer he...

Ik vrees het niet, dit soort mensen vervalt telkens weer in dezelfde fouten en blijven in zichzelf geloven. De enige die het kan stoppen is zijn directe omgeving, maar die profiteert van al dat geld dus vindt het prima.

Daarom mijn oproep: blijf alert voor wat hij nu gaat doen met name zijn interesse in de humane geneeskunde in het bijzonder geestelijke stoornissen bij kinderen. Daar is hij zich al op oriënteren

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:43

Ik heb mail gestuurd aan secretaris van Wi?// ruiters, waar vandaag LT komt. Kreeg als reactie terug dat zij hem niet hadden uitgenodigd! maar dat alles tgv Brookes hospitaal was. Bovendien hield ze niet van stemmingmakerij en wilde eerst zelf ervaring opdoen....... Heb aangegeven dat er objectief onderzoek is gedaan en dat feiten zijn geverifieerd en vals bevonden, zo ook door Paardnatuurlijk.nl. Weet niet wat ze ermee doet, maar vrees van weinig

henny_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:47

sarabande schreef:

Daarom mijn oproep: blijf alert voor wat hij nu gaat doen met name zijn interesse in de humane geneeskunde in het bijzonder geestelijke stoornissen bij kinderen. Daar is hij zich al op oriënteren

Alle info van bovenstaand gebied is welkom.
De inspectiedienst van de Volksgezondheid is nl. ook op de hoogte gesteld.
Mag ook via een pb naar mij toe.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:02

trisca schreef:
net stuk Margaretha! Petje af.

Dank je, en jij bedankt voor je bijdrage wat betreft de werking van de kruiden uit het EczitSeme patent!! Jammer dat ze dat in beide artikelen niet vermeld hebben.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:44

pantarhei schreef:
Ik heb mail gestuurd aan secretaris van Wi?// ruiters, waar vandaag LT komt. Kreeg als reactie terug dat zij hem niet hadden uitgenodigd! maar dat alles tgv Brookes hospitaal was. Bovendien hield ze niet van stemmingmakerij en wilde eerst zelf ervaring opdoen....... Heb aangegeven dat er objectief onderzoek is gedaan en dat feiten zijn geverifieerd en vals bevonden, zo ook door Paardnatuurlijk.nl. Weet niet wat ze ermee doet, maar vrees van weinig

Gisteravond hoorde ik van een medewerker van één van de stands dat LT van het programma gegaan of gehaald was...... ´t Zou verstandig zijn maar vanmiddag krijgen we dat pas bevestigd. Ik overwoog om erheen te rijden om deze man eens live mee te maken maar heb het risico niet genomen. LT moet wel een gewéldige plaat voor zijn kop hebben als hij op dit moment zijn verhaaltje af gaat draaien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:55

sarabande schreef:
Miirthe schreef:
Ja, heb het artikel ook gelezen! Goed man !
En die Leen Taal wist er weinig op te zeggen, nouja.. dat was z'n avontuurtje dus maar weer he...

Ik vrees het niet, dit soort mensen vervalt telkens weer in dezelfde fouten en blijven in zichzelf geloven. De enige die het kan stoppen is zijn directe omgeving, maar die profiteert van al dat geld dus vindt het prima.

Poeh, meen je dat nou ?

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:10

Hier een lid van de wironruiters.... die hele dag is vandaag afgelast dus neem aan dat Leen Taal ook niet is geweest.
Voor zover ik weet was het gister nog de bedoeling dat hij wel gewoon zou komen. Weet niet precies wie dat organiseerde kan idd ook best bij dat brook hospital horen....
Vind het wel goed hoe jullie bezig zijn trouwens!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:03

Ik heb het hele artikel uit de paardenkrant geplaatst op http://www.kruiskruidforum.nl/forum/vie ... &start=240
Is makkelijk te downloaden ik heb er een pdf van gemaakt.
Aaanvullend is daar ook de discussie over het "geneesmiddel" tegen kruiskruidvergiftiging van Leen Taal.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:05

pantarhei schreef:

Op zich geen ongezonde houding om eerst beide partijen aan te horen. Dus waarom is het verkeerd dat ze gaan luisteren? Ze hebben de info ook kunnen lezen in de paardenkrant en Bit, dus laat ze maar luisteren en ze kunnen dan zo kritische vragen stellen. Vind het een goede instiling van de vereniging.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:47

Falka schreef:
Ik heb het hele artikel uit de paardenkrant geplaatst op http://www.kruiskruidforum.nl/forum/vie ... &start=240
Is makkelijk te downloaden ik heb er een pdf van gemaakt.
Aaanvullend is daar ook de discussie over het "geneesmiddel" tegen kruiskruidvergiftiging van Leen Taal.

Dankjewel! Da's inderdaad letterlijk dezelfde tekst. Kinderachtig zeg, doen ze dat vaker? 't Maakt de tekst op zich niet slechter natuurlijk

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:14

Eleonoor schreef:
pantarhei schreef:

Op zich geen ongezonde houding om eerst beide partijen aan te horen. Dus waarom is het verkeerd dat ze gaan luisteren? Ze hebben de info ook kunnen lezen in de paardenkrant en Bit, dus laat ze maar luisteren en ze kunnen dan zo kritische vragen stellen. Vind het een goede instiling van de vereniging.

Eens, maar weet iedereen dat die gegevens beschikbaar zijn (de andere kant) die daar het verhaal van LT komt aanhoren? Derhalve denk ik dat het goed is dat de organisatie weet dat zijn praktijken op basis van feitenonderzoek discutabel zijn.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:33

Eleonoor schreef:
Hou wel met een ding rekening. Er zijn farmaceuten in Nederland die vergunningen hebben om verboden middelen te importeren en te verwerken. Er is een verbod op vrije handel van deze middelen, maar het wil nog niet zeggen dat het een verbod is op producten die samengesteld zijn uit deze producten. Het is bij de chinese kruiden een bekend fenomeen dat 'verboden' producten bij de ene leverancier niet en bij de andere wel kan worden verkregen. De andere heeft dus een vergunning daarvoor. Pas dus op met aanklagen voor gebruik van KavaKava, omdat je niet precies weet wie en hoe het product in het spul van Taal komt. Mijn advies zou zijn, gebruik alle andere gegevens die jullie hebben en kom niet aan de inhoudelijke discussie van de samenstelling, mits je werkelijk alles vanaf weet.

Je hebt helemaal gelijk!
Helaas eigenlijk, want er zijn gewoon kruiden die hoe dan ook slecht zijn, ook in kleine hoeveelheden, en zodra deze in verkeerde handen terecht komen is de ramp compleet. En zie hier zo'n persoon. De hoeveelheid Kavakava die er in zijn product zit is echt niet goed. Ik had graag gezien dat hier een wettelijke regel tegen was.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:44

Sherwood, zover ik heb kunnen vinden kan KavaKava op lange termijn gebruik schadelijk zijn. Daarom is het belangrijk dat als het wordt voorgeschreven, dan door iemand die daar verstand van heeft. En wie zegt hoeveel schadelijk is? Kijk maar in je eigen kastje, staan genoeg dingen in die op korte of lange termijn schadelijk zijn voor je eigen gezondheid. Zo zijn ook medicijnen die exact dezelfde negatieve bijwerking hebben, maar nog wel voor hun goede werking op korte termijn worden gebruikt. Met kruiden die een goede werking hebben, uiteraard mits goed gebruikt, moet dus alleen worden omgegaan door deskundige mensen. Vandaar dat gebruik van deze kruiden aan vergunningen zijn verbonden. Deze discussie is precies waarom ik waarschuwde, jullie weten niet alles maar denken dat wel te weten.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:49

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:55

Rosita schreef:
pantarhei schreef:

Gisteravond hoorde ik van een medewerker van één van de stands dat LT van het programma gegaan of gehaald was...... ´t Zou verstandig zijn maar vanmiddag krijgen we dat pas bevestigd. Ik overwoog om erheen te rijden om deze man eens live mee te maken maar heb het risico niet genomen. LT moet wel een gewéldige plaat voor zijn kop hebben als hij op dit moment zijn verhaaltje af gaat draaien.

Hij zal zijn verhaaltje aanpassen en inspelen op roddels, zwartmakerij, onwetendheid, broodneid, etc. Jullie hebben je best gedaan, nu aan de mensen om zelf een objectief oordeel te vormen en geld uit de zak te laten kloppen of niet. Als je zo een ziek dier hebt, ben je radeloos en gooi je vaak nog wel een honderdje of 2 er tegen, mits die eigenaren goed duidelijk zijn geworden dat er een verboden, mogelijk zelfs schadelijk middel in zit, dat het dier hiervanversuft, dus minder gaat schuren en daardoor een verkeerd beeld ontstaat.

Vraag mij trouwens af of zijn voedingsmiddelen die als medicijnen verkocht worden door de dierziektekostenverzekeringen worden vergoed.

isioma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:03

is er inmiddels eigenlijk bekend wat er in de Subli Semit zit ?
Dat Subli voer voor schuurders met een "speciaal ingredient" ?

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:19

Falka schreef:
Kava kava is bij minsterieel besluit verboden.
http://www.minaz.nl/data/1045235999.pdf

Klopt, maar er zijn farmaceuten die een vergunning hebben om het toch te importeren en in gelimiteerde wijze te gebruiken. Het verbod zoals het nu staat is om vrij verhandelen van kavakava te verbieden.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:28

Eleonoor schreef:

Klopt, maar er zijn farmaceuten die een vergunning hebben om het toch te importeren en in gelimiteerde wijze te gebruiken. Het verbod zoals het nu staat is om vrij verhandelen van kavakava te verbieden.

Hoe zit dat dan? Het gaat hier toch niet om een geneesmiddel maar een kruidenpreparaat of voedingsupplement. Ik denk dat farmacie iets anders is. En er ook een goed obderzochte claim aan zal hangen.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:33

Kijk, farmacie is een hele slimme en sluwe wereld waar giga veel geld in omgaat. Het is ook een wereld waar bokt zich al helemaal niet mee moet bemoeien. Daarom waarschuw ik ook om die discussie van KavaKava links te laten liggen.
Ja, farmacie heeft wel degelijk belang bij kruidenpreparaten. Vele medicijnen zijn ook gemaakt op basis van kruiden! En er zijn farmaceuten die kruidenpreparaten maken. Alleen worden deze alleen op recept gemaakt en niet op een plank vrij in de verkoop gezet. Ze hebben er vergunningen voor, dus een claim gaat je echt niet lukken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:34

fjordenfan schreef:
is er inmiddels eigenlijk bekend wat er in de Subli Semit zit ?
Dat Subli voer voor schuurders met een "speciaal ingredient" ?

Kavakava?? Dat moet toch eenvoudig in een laboratorium te onderzoeken zijn? Dan zit Subli denk ik wel heel fout.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:41

Eleonoor schreef:
Kijk, farmacie is een hele slimme en sluwe wereld waar giga veel geld in omgaat. Het is ook een wereld waar bokt zich al helemaal niet mee moet bemoeien. Daarom waarschuw ik ook om die discussie van KavaKava links te laten liggen.
Ja, farmacie heeft wel degelijk belang bij kruidenpreparaten. Vele medicijnen zijn ook gemaakt op basis van kruiden! En er zijn farmaceuten die kruidenpreparaten maken. Alleen worden deze alleen op recept gemaakt en niet op een plank vrij in de verkoop gezet. Ze hebben er vergunningen voor, dus een claim gaat je echt niet lukken.

Ik denk idd dat als leken in de farmacie we ons er niet eens mee hoeven te bemoeien, dat doet de AID al. Zij hebben er deskundigen opgezet. Taal is hier van op de hoogte. Medicijnen moeten geregistreerd zijn. Dat zijn ze dus niet. Ze zijn niet geregistreerd als diergeneesmiddel. Farmacie zal wel met geregistreerde medicijnen werken, waar ook een wetenschappelijke basis aan ten grondslag ligt.
Ik denk dat daar het grote verschil ligt.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:14

ik baal wel dat het niet door ging, was zo benieuwd... Helemaal na de artikelen

Weet iemand waar hij nu als 1e komt?

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:36

De kneep zit hem denk ik niet in de verkoop van die kavakava, dat zul je zo te lezen niet kunnen tegen houden. Nee ik denk dat het hem meer zit in de handen waar het in terecht komt. Dit product zit dus in grote hoeveelheden in het spul van leen taal. Dat spul voeren wij onze paarden ZELF. En wij hebben geen verstand van dat soort dingen, weten officieel niet eens dat het er in zit. Stel je hebt 3 kuren besteld, voor het geval de eerste niet aan slaat ofzo. Niemand die jou tegen houd die andere 2 kuren ook te voeren. En niemand die jou tegen houd als jij de dosis gaat verhogen oid. Niet iedereen zal dat zo maar doen, maar er zijn mensen die denken, ach als ik hoofdpijn heb en 1 asprine werkt niet, dan werkt de 2e wel, en geven hun paard vervolgens de zelfde behandeling. Een dierenarts zal zo iets niet doen, die weet er mee om te gaan.
Ik denk dat dat het gevaar is, dat we het zelf aan het voeren zijn zodner te weten wat het doet. Ik geloof best dat het in de juiste handen niet schadelijk is, maar onze handen zijn niet de juiste!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:05

Eleonoor schreef:

Hieruit moet ik concluderen dat deze mensen de preparaten voor LT mogen samenstellen? Als ze dan ook nog een dosering vermelden, is alles klaar??