[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:13

IK heb eigenlijk geen idee wanneer er welke pollen zijn en op welke tijdstippen.
Zelf ben ik met homeopathie bezig via www.horsebodybalance.com
Er zit verbetering in het schudden.
Ook is de pony door een osteopaat behandeld, zie mijn post hierboven.

Volgens mij staat er op de vorige pagina een site met info over wanneer er welke pollen zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:38

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:57

mltex schreef:
Hallo,
Ik heb een algemeen vraagje, mijn ene paard is zo goed als zeker een headshaker (pollen, misschien zon) maar ze staat dag en nacht buiten (hebben geen stal) praktisch in het bos/duinen op gras. Dus zo'n beetje alle pollen in haar buurt. Nu wil een een plek met box (als ik me kan veroorloven, heb er 2) maar is het dan beter om je paard op bepaalde tijden binnen te zetten? weet iemand of de ene pol een ergere reactie kan oproepen dan een andere pol soort? ik ga gemakshalve ff van uit dat ze voor alles allergisch is. Heb vandaag netje van de paardendrogist gebruikt maar het is regenachtig hier dus alles ging prima, alleen nu moet ze voor het eerst een neusriem om......dat levert voor nu het meeste verzet op. Ook iemand suggesties voor homeopatisch middel?
alvast bedankt!

Ik heb 2 schudders, 1 heeft vrijwel zeker last van pollen, stof en schimmels, de andere lijkt het voornamelijk op zonlicht en vliegen/muggen te doen. Ik laat ze sinds het zo warm is overdag binnen staan en 'snachts buiten, dit werkt erg goed. Zij schudden allebei op stal niet en nadat de zon weg is hebben ze buiten ook allebei minder last. Doordat alles nu wat tot rust is gekomen is het schudden overdag ook weer een stuk minder geworden waardoor ik weer rustig kan gaan rijden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:33

mltex schreef:
Hallo,
Ik heb een algemeen vraagje, mijn ene paard is zo goed als zeker een headshaker (pollen, misschien zon) maar ze staat dag en nacht buiten (hebben geen stal) praktisch in het bos/duinen op gras. Dus zo'n beetje alle pollen in haar buurt. Nu wil een een plek met box (als ik me kan veroorloven, heb er 2) maar is het dan beter om je paard op bepaalde tijden binnen te zetten? weet iemand of de ene pol een ergere reactie kan oproepen dan een andere pol soort? ik ga gemakshalve ff van uit dat ze voor alles allergisch is. Heb vandaag netje van de paardendrogist gebruikt maar het is regenachtig hier dus alles ging prima, alleen nu moet ze voor het eerst een neusriem om......dat levert voor nu het meeste verzet op. Ook iemand suggesties voor homeopatisch middel?
alvast bedankt!

Je hoeft de neusriem toch niet strak te doen! Doe hem dusdanig los dat hij alleen dienst doet om het netje aan vast te maken of rijd met je halster onder je hoofdstel en maak het netje aan je halster vast!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:24

die neusriemzit niet strak maar ik geloof dat ik een paar dingen moet oplossen, ze heeft een hekel aan dingen op dr neus (halster niet) en een supergevoelige mond, rijd met een happymouth bit, ik heb ook nog niet de tijd gehad om haar knap door te rijden en ik had gisteren een vraag gezet dat ze haar linkerachterhoef scheef belast en ben op een intressante link gewezen, over scheef gaan en headshaking, dus vrij veel om te verwerken/verbeteren nu nog tijd. Het kan dus onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en daarnaast zowieso nog pollen. Ik geloof www.hoefkatrol.com

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:37

Jep! dat is de site. Ik heb ontzettend goede ervaringen met Antoine de Bodt (heb/had ook een headshaker). Als je meer info wilt, pb me maar!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:58

mltex schreef:
die neusriemzit niet strak maar ik geloof dat ik een paar dingen moet oplossen, ze heeft een hekel aan dingen op dr neus (halster niet) en een supergevoelige mond, rijd met een happymouth bit, ik heb ook nog niet de tijd gehad om haar knap door te rijden en ik had gisteren een vraag gezet dat ze haar linkerachterhoef scheef belast en ben op een intressante link gewezen, over scheef gaan en headshaking, dus vrij veel om te verwerken/verbeteren nu nog tijd. Het kan dus onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en daarnaast zowieso nog pollen. Ik geloof www.hoefkatrol.com

Ik neem aan dat je er een paardentandarts al naar hebt laten kijken??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:08

Natuurlijk kan ze ook de tandarts laten kijken, maar als ze zegt dat haar paard scheef is én een headshaker is zou ik het eerder in de rijtechnische richting zoeken. Maar het kan geen kwaad andere zaken uit te sluiten.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:23

hallo,

sorry dat ik zomaar binnen kom vallen. Heb pagina 1 gelezen maar heb helaas geen tijd om alle pagina's te lezen.

Ik heb ook een headshaker. Het is een ruin van ongeveer 9 jaar en we denk en kruizing kwpn'er x Oldenburger. Hij shaked al 2 jaar en doet het echt alleen vanaf ongveer april tot ongeveer eind september/oktober.
Zijn kleur is heel raar. 'S winters is hij namelijk gitzwart en zomers bijna geel/bruin. Veel mensen denken dat ik 2 paarden heb. Ik link dit niet met zijn headshake klachten, maar het is wel opvallend.
Dit zijn zijn symptomen:

-Symptoms start in March/April and end in September/October
- Scratches his nose on his foreleg or an object.
- Buries his nose in the tail of the horse in front of him.
- Constant sneezing/snorting while working.
- Riding into the wind increases symptoms.
- Suddenly jerks his head up almost hitting the rider.
- Loves having his nose scratched.
- Less energy/lethargic
- droops head with loose reins.
- Shakes violently enough to lift front legs off of the ground.
- Holds his nose under water up to his eyes.
- Stares blankly off into the distance as if he sees something.
- Jerks suddenly like a bee just stung his nose.
- Sticks his nose in a bush. - Symptoms worsen around Rape Seed fields.
- Stands under a tree in the shade while pasture mates are eating grass.
- Shakes in enclosed places - woods, surrounded by bushes, etc.
- Coughs a lot. - Kicking one or the other foreleg towards their head.
- Squints in bright sunlight.
- Reacts to the varying flashes of light when being ridden in the woods.
- Pupils dilated.
-Symptoms worsen when in between hedgerows.
- Bags under the eyes.
- Excessively aggravated by flies.
- Curls up muzzle: phlegming action

Hij shaked tijdens het rijden in het bos, over de weg en tijdens het rijden in de wei. (heb geen bak). In de wei zelf zie ik hem nooit shaken. Wel staat hij heel vaak als enige aan de andere kant van de wei in het niets te staren (in de schaduw). Ik noem het altijd filosoferen, maar eigenlijk is het wel merkwaardig gedrag..

Hij is extreemgevoelig voor vliegen en andere ellendige beestjes en schuurt het liefst z'n hele lichaam door de bosjes als je aan het rijden bent.
Ook met wind word het veel erger.

Ik was in het voorjaar 5 weken in Burgh-haamstede (zie foto's op m'n profiel) en daar deed hij het veeel minder, terwijl ik daar alleen maar in het bos en op het strand reed. Veel zon dus.. Nou zon kan ik dus afstrepen want hij had daar echt geen last van. Dan zou je moeten overstappen op de pollen. Hoe kan het nou dat hij er in het bos daar geen last van had?
Ik snap er echt geen klap meer van. Ook viel het mij op dat hij, als ik met hem ging zwemmen, hij het liefst zijn halve hoofd onderwater dompelde..

Nu denken jullie misschien, wat is er zo bijzonder aan dit verhaal?
Nou, sinds een week of 3 geleden (eigenlijk vanaf de dag dat ik thuis was) begon hij heel gek te lopen en werd hij mager. Hij zag er erg ingevallen uit en als ik ging rijden, deinde hij (naast het normale headshaken), met zijn hoofd en nek mee op zijn eigen gangen. Heel maf. Hierdoor leek het net of hij kreupel liep, maar niemand kon iets zien en ik voelde ook niets als ik niet naar hem keek. Hij liep dus niet kreupel maar er was iets met zijn nek.
K'heb eerst nog de hoefsmid laten bekappen, misschien had hij gevoelige hoeven, maar die zij juist dat hij nog nooit zo netjes had gestaan.
Heel vreemd. Toen toch maar de veearts laten komen. Zij heeft bloed afgenomen en nou hoorde ik gisteren dat het iets met zijn lever is.
Zijn lever werkt slecht, waardoor afvalstoffen in zijn bloed terecht komen en hij zichzelf als het ware aan het vergiftigen is..
Ik ga vanavond een antibiotica poeder kuur bij haar halen en hoor dan neem ik aan meer details. Nu vraag ik me af of het een foute conclusie is, om dit lever probleem aan het headshaken te linken. Is er iemand met ervaring in deze combinatie of in een van beide?

Liefs Pireli_girl Pling

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:25

pirelli_girl schreef:
hallo,

sorry dat ik zomaar binnen kom vallen. Heb pagina 1 gelezen maar heb helaas geen tijd om alle pagina's te lezen.

Ik heb ook een headshaker. Het is een ruin van ongeveer 9 jaar en we denk en kruizing kwpn'er x Oldenburger. Hij shaked al 2 jaar en doet het echt alleen vanaf ongveer april tot ongeveer eind september/oktober.
Zijn kleur is heel raar. 'S winters is hij namelijk gitzwart en zomers bijna geel/bruin. Veel mensen denken dat ik 2 paarden heb. Ik link dit niet met zijn headshake klachten, maar het is wel opvallend. Ik rijd met een boomloos chyenne zadel een een westernhoofdstel, met westernbit, zonder neus riem.
Dit zijn zijn symptomen:

-Symptoms start in March/April and end in September/October
- Scratches his nose on his foreleg or an object.
- Buries his nose in the tail of the horse in front of him.
- Constant sneezing/snorting while working.
- Riding into the wind increases symptoms.
- Suddenly jerks his head up almost hitting the rider.
- Loves having his nose scratched.
- Less energy/lethargic
- droops head with loose reins.
- Shakes violently enough to lift front legs off of the ground.
- Holds his nose under water up to his eyes.
- Stares blankly off into the distance as if he sees something.
- Jerks suddenly like a bee just stung his nose.
- Sticks his nose in a bush. - Symptoms worsen around Rape Seed fields.
- Stands under a tree in the shade while pasture mates are eating grass.
- Shakes in enclosed places - woods, surrounded by bushes, etc.
- Coughs a lot. - Kicking one or the other foreleg towards their head.
- Squints in bright sunlight.
- Reacts to the varying flashes of light when being ridden in the woods.
- Pupils dilated.
-Symptoms worsen when in between hedgerows.
- Bags under the eyes.
- Excessively aggravated by flies.
- Curls up muzzle: phlegming action

Hij shaked tijdens het rijden in het bos, over de weg en tijdens het rijden in de wei. (heb geen bak). In de wei zelf zie ik hem nooit shaken. Wel staat hij heel vaak als enige aan de andere kant van de wei in het niets te staren (in de schaduw). Ik noem het altijd filosoferen, maar eigenlijk is het wel merkwaardig gedrag..

Hij is extreemgevoelig voor vliegen en andere ellendige beestjes en schuurt het liefst z'n hele lichaam door de bosjes als je aan het rijden bent.
Ook met wind word het veel erger.

Ik was in het voorjaar 5 weken in Burgh-haamstede (zie foto's op m'n profiel) en daar deed hij het veeel minder, terwijl ik daar alleen maar in het bos en op het strand reed. Veel zon dus.. Nou zon kan ik dus afstrepen want hij had daar echt geen last van. Dan zou je moeten overstappen op de pollen. Hoe kan het nou dat hij er in het bos daar geen last van had?
Ik snap er echt geen klap meer van. Ook viel het mij op dat hij, als ik met hem ging zwemmen, hij het liefst zijn halve hoofd onderwater dompelde..

Nu denken jullie misschien, wat is er zo bijzonder aan dit verhaal?
Nou, sinds een week of 3 geleden (eigenlijk vanaf de dag dat ik thuis was) begon hij heel gek te lopen en werd hij mager. Hij zag er erg ingevallen uit en als ik ging rijden, deinde hij (naast het normale headshaken), met zijn hoofd en nek mee op zijn eigen gangen. Heel maf. Hierdoor leek het net of hij kreupel liep, maar niemand kon iets zien en ik voelde ook niets als ik niet naar hem keek. Hij liep dus niet kreupel maar er was iets met zijn nek.
K'heb eerst nog de hoefsmid laten bekappen, misschien had hij gevoelige hoeven, maar die zij juist dat hij nog nooit zo netjes had gestaan.
Heel vreemd. Toen toch maar de veearts laten komen. Zij heeft bloed afgenomen en nou hoorde ik gisteren dat het iets met zijn lever is.
Zijn lever werkt slecht, waardoor afvalstoffen in zijn bloed terecht komen en hij zichzelf als het ware aan het vergiftigen is..
Ik ga vanavond een antibiotica poeder kuur bij haar halen en hoor dan neem ik aan meer details. Nu vraag ik me af of het een foute conclusie is, om dit lever probleem aan het headshaken te linken. Is er iemand met ervaring in deze combinatie of in een van beide?

Liefs Pireli_girl Pling

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:44

ja tandarts geweest, komt elk half jaar (ook omdat ze jong is, wisselen). Ze is een american standardbred en van de baan gehaald omdat ze als een plank door de bochten gaat, nog steeds, maar ik wilde gewoon lekker met een lange teugel up tempo door bos/strand rijden maar nu blijkt gymnastiseren toch voor elk paard heel belangrijk, maar waar te beginnen met een plank (tips tips!) O, ze is fysiek gezond. Heb net met netje gereden, veel briesen maar geen gevaarlijk heftig schudden en geen karate trappen met dr voorbenen meer (spaanse pas in adhd vorm) ik heb geen bak dus altijd op gras, het lijkt te werken maar ik gelooft gezien voorgaande berichten over headshaken datik niet te vroeg mag juichen. Morgen ga ik met haar naar het bos daar heeft ze het heftig, en in hoog gras, direct briesen en met hoofd slaan. Echt schuren doet ze niet met haar neus, ze wil wel ff tegen je aanjeuken (voorheen dacht ik dat dat door neusriem kwam en die afgehaald in najaar/winter vandaar dat ik er nu achter kom). Ook geen traanogen/snotneus. Dus ik vrees rijtechnisch en pollen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:19

waarom heb ik vandaag heerlijk voor het eerst in twee maanden weer even kunnen rijden zonder dat hij ook maar 1 keer geschud heeft? Ik snap helemaal niets van die hele pollenallergie terwijl ik er inmiddels al in heb kunnen afstuderen zo erg heb ik me erin verdiept.....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:00

hee pirelli apart verhaal!
Ik heb sinds oktober een shaker, heel verhaal, leek eerst bij de oren weg te komen maar dat bleek toch niet zo te zijn. Ben tot Utrecht aan toe geweest.
Daarom ben ik het in het alternatieve circuit gaan zoeken; acupunctuur met laserlicht (ondertussen is haar gebit gedaan en haar heup rechtgezet door een chiropractor).
Ze is doorgemeten en gaf blokkades aan bij de meridianen van de lever (!). Op aanraden van de behandelaar geef ik nu een reinigingskuur met groene leem.

natuurlijk ben ik ook gaan zoeken. Het blijkt dat een slecht werkende lever overgevoelig kan maken voor licht. Dat zou dus de link kunnen zijn met headshaken.
Helaas ben ik nog te kort bezig om conclusies te trekken. Alleen lijkt mijn paard vooral op stof te reageren.

Aan iedereen: wat mij opviel, is dat Aileen de neus extreem dichtgeknepen houdt. Herkennen jullie dit?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:38

ik weet niet of ze dit ook headshaker noemen...en wie me kan helpen mijn paard schudt ook veel met het hoofd in het bos en briest erbij en heeft jeuk aan zijn neus doet hij sindsdien er vliegjes en mugjes zijn...wie herkent dit en is dit normaal

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:39

schudden en briezen tegen vliegjes is wel normaal vind ik,...dit jaar gaat alles net anders in de natuur en hebben ze overal wat meer last van.....
daar gaan rijden waar minder vliegen zijn, of op andere tijden gaan rijden?
kun je weinig aan doen vrees ik, die vliegjes blijven toch wel....

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:07

beantsje schreef:
hee pirelli apart verhaal!
Ik heb sinds oktober een shaker, heel verhaal, leek eerst bij de oren weg te komen maar dat bleek toch niet zo te zijn. Ben tot Utrecht aan toe geweest.
Daarom ben ik het in het alternatieve circuit gaan zoeken; acupunctuur met laserlicht (ondertussen is haar gebit gedaan en haar heup rechtgezet door een chiropractor).
Ze is doorgemeten en gaf blokkades aan bij de meridianen van de lever (!). Op aanraden van de behandelaar geef ik nu een reinigingskuur met groene leem.

natuurlijk ben ik ook gaan zoeken. Het blijkt dat een slecht werkende lever overgevoelig kan maken voor licht. Dat zou dus de link kunnen zijn met headshaken.
Helaas ben ik nog te kort bezig om conclusies te trekken. Alleen lijkt mijn paard vooral op stof te reageren.

Aan iedereen: wat mij opviel, is dat Aileen de neus extreem dichtgeknepen houdt. Herkennen jullie dit?

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:12

Vaag, had een heel verhaal erbij getypte maar dat is dus niet te zien!
Jou verhaal is ook interessant! Als we meer van de combi lever en headshaken kunnen vinden, hebben we misschien wel een nieuw symptoom gevonden. Wat denk jij?
Ik ben nu 2 dagen met die antibiotica poeder kuur bezig en gelukkig vind hij het niet vies en eet hij het dus gewoon zonder te mopperen Lachen
Ik heb het gevoel (en dat komt uiteraard niet meteen door die kuur) dat het al weer wat beter met hem gaat. De laaste keer dat ik ging rijden liep hij helemaal niet zo gek in het bos.
Wat doe jij eigenlijk met je paard als het headshaken te erg word? Pas je het rijden dan aan, rijd je helemaal niet? of in een andere omgeving?
En waar rijd je normaal? Altijd in de bak of van alles wat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:20

ga ik zoeken met de woorden hooikoorts en lever vind ik meteen al dit:

Citaat:
De benadering vanuit de acupunctuur richt zich niet direct op de slijmvliezen. De klacht wordt in een breder perspectief geplaatst. Veel hooikoortspatiënten hebben een verstoring binnen de leverenergie. De energie die o.m. tot taak heeft om alles in het lichaam goed te laten stromen gaat stagneren. Leverenergie heeft een opwaartse werking en kan daarom gemakkelijk klachten geven boven in het lichaam. De overgevoeligheidsreactie van de slijmvliezen komt vanuit deze visie niet alleen door de irritatie door de pollen. De stagnatie in en rond de slijmvliezen is een stimulans voor het lichaam om de reactie te verergeren (zoals elk lichaamsdeel de neiging heeft te gaan zwellen bij een kwetsuur

http://www.jreinders.nl/

links even lever aanklikken Knipoog

overduidelijk dat mensne in elk geval de lever al een grote rol speelt in hooikoorts....dat zal dan bij onze beestjes ook wel zo zijn Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:24

ongetwijfeld zal ap dan een lever hebben die niet goed werkt..hij heeft namelijk ook zomereczeem en daarvan zeggen ze ook dat de lever dan zijn werk niet goed doet..

alleen dan nog de volgende vraag;
wat zou het beste middel zijn om die lever te helpen?

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:26

kijk aan jou hebben we iets! bedankt! Nu is de vraag, in hoe verre geld dit ook voor paarden!?

Lever en lenteZe zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De lever heeft in de lente de neiging om zich extra te tentoonspreiden. Helaas voor de hooikoorts-patiënt valt dit samen met de stuifmeelperiode; Juist op het moment waarop de leverenergie het ten gevolge van stagnatie het niet voor elkaar krijgt om zich in alle glorie te manifesteren is er het stuifmeel dat er nog een schepje bovenop doet. Productie van slijm en vocht is niet een vastomlijnd gebeuren. De ene persoon reageert op dezelfde irritatie met veel meer slijm dan de ander.

Het vervoeren en omzetten van vocht en voedingsstoffen wordt mede bewerkstelligd door de milt-energie (beïnvloeding van hormonen, enz.). Slaagt het energiesysteem van de milt er niet in om het vervoer en omzetten van vocht binnen het lichaam goed te laten verlopen dan leidt dit tot "damp". "Damp" is binnen de Chinese geneeskunde een zeer brede problematiek die zich op veel manieren kan uiten (slijm, vocht vasthouden, enz.) Voor de hooikoortsproblematiek kan het betekenen dat een niet goed werkende spijsvertering (zwakke miltenergie) er toe leidt dat het lichaam zijn "damp" dumpt via de slijmvliezen van de neus.
"Milt-dampproblematiek" zal hooikoorts dus verergeren.
Energiesystemen beïnvloeden elkaar en controleren elkaar. Een taak van de leverenergie is, het miltsysteem te controleren. Een overladen en stagnerende leverenergie zal dit in de overtreffende trap doen; de werking van het miltsysteem zal onderdrukt worden. [De lever valt de milt aan wordt gezegd]
Kortom twee falende elementen die elkaar steunen om 'de hooikoorts tot een lentefeest te maken'.

Acupunctuur is één van de mogelijkheden om het lichaam te harmoniseren. Als gezorgd wordt dat voor de lente de leverenergie weer harmonieus stroomt en gezorgd wordt dat het miltsysteem geen damp produceert, dan is kans op een heftige hooikoorts veel kleiner. Als er toch hooikoorts ontstaat, dan zijn er acupunctuurpunten-combinaties die er voor kunnen zorgen dat de circulatie weer op gang komt ('de neus weer gaat stromen'- ook letterlijk).

In het bovenstaande heb ik een aantal oorzaken belicht vanuit de Chinese Geneeswijze. Het is geen compleet verhaal. Zoals aangegeven, staan de energieën niet op zich. Lever kan Milt beïnvloeden. Ook de lever kan door andere organen/energieën beïnvloed worden. Elke persoon heeft zijn eigen kluwentje van energieverstoringen die tot de klacht leiden. De bovenbeschreven kenmerken komen regelmatig naar voren. Daarom kan ik mensen met hooikoorts aanbevelen in maart)* met acupunctuur te beginnen.

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:28

kijk dit is team work! Mijn paard heeft geen zomerexceem, maar wel headshaken! wat denk jij?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:33

ik weet dat maria distel heel goed is voor de lever
Afbeelding

je ziet ze vaak wel overal groeien, paarden eten ze ook zo op, ap vind ze echt lekker, en de distels heeft hij geen last van..ik heb ze in het verleden wel es voor hem geplukt, vond ie lekker!

de paardendrogist heeft ook middeltjes ervoor zoals levercompositum, moet je ff kijken op hun site
http://www.paardendrogist.nl/index.asp

ik ga zowiezo vandaag nog iets voor ap halen, want zijn eczeem is op het moment ook echt heel erg( zijn staart is echt een ramp) en gister zag ik hem toch nog weer schudden

pirelli_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:37

volgens mij weet ik wel waar die dingen groeien. Ik ga ook even bij de paardendrogist neuzen, die hebben altijd wel wat. Ik weet alleen niet of je gewoon homeopathise middelen naast een bestaande antibiotica kunt geven. Weet jij dat? leuk paardje heb je trouwens (heb even in je profile gekeken!):)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:40

ik heb echt totaal geen idee wat je naast een antibiotica kuur kunt geven Bloos
en of dat ook wel mag, misschien beter als de kuur gestopt is?
ik heb echt geen flauw idee...

Citaat:
leuk paardje heb je trouwens

Haha! Haha! Haha!
dank je!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:47

nou jaaaaa...

ga ik dus zoeken op reinigen lever kom ik hier op uit:

Citaat:
Drainage compositum 50ml.
voor de totale reiniging , met Ribes nigrum

Dit complex helpt om het lichaam van binnenuit te reinigen. Daardoor wordt het natuurlijke afweersysteem bevorderd en slaan overige geneesmiddelen eerder aan.

Van Ribes nigrum is het bekend dat de toppen van deze plant het afweer systeem kunnen versterken en is daarom, vooral bij chronische ontstekingen een zeer geschikt middel.
Deze tinctuur is op kruiden basis, Deze druppels kunnen eenvoudig worden toegediend door het vereiste aantal druppels op een stukje brood te geven.

Gebruik tijdens dracht en lactatieperiode in overleg met arts of therapeut.

ik heb ap vorig jaar aan het einde een kuurtje dainage compositum gegevn, zijn eczeem trok weg, stalbenen verdwenen en je zag duidelijk dat hij zich beter voelde...
was ook niet zo duur...

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25645

maar er is ook nog deze:
https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... 2282f43b3d
dat is ribes compositum en die hefet ap 2 jaar geleden gehad( ja ik probeer wel es wat uit)

het shaken was toen bij hem trouwens wel iets minder moet ik zeggen, maar of dat nou van die ribes kwam of gewoon toeval was dat weet ik niet