Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:12

Hier ook een dikkere deken op, wind staat Persies in de schuilstal…
En die van mij mest minder nu hij niet fatsoenlijk hooi kan eten :(

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:13

Ja dat is ook heel fijn en dat zou mijn ideale oplossing ook zijn (met schuilstal), maar ik durf het niet meer aan met die wolven in de buurt. Mijn boxen hebben een luik/raam naar buiten en ik heb de muren tussen de boxen gehalveerd dus ze kunnen lekker kriebelen en hebben toch hun eigen ruime ruimte.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 17:34

Sachertorte schreef:
Ja dat is ook heel fijn en dat zou mijn ideale oplossing ook zijn (met schuilstal), maar ik durf het niet meer aan met die wolven in de buurt. Mijn boxen hebben een luik/raam naar buiten en ik heb de muren tussen de boxen gehalveerd dus ze kunnen lekker kriebelen en hebben toch hun eigen ruime ruimte.

Dat snap ik wel, jammer dat het nodig is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:07

Sachertorte schreef:
Mijn boxen hebben een luik/raam naar buiten en ik heb de muren tussen de boxen gehalveerd ...
Zou ik ook wel willen, maar buiten dat ik bang ben dat het gaat tochten komt waarschijnlijk ook het dak naar beneden :)
Nu hebben ze sowieso hun beste tijd gehad, maar zonder wil ik ook nog niet :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:09

@ Sachtertore, ik heb de liners onder horseware, bucas, tempest liggen.
@ Hagelslag, zo'n leuk bont gezelschap zo bij elkaar!

Alle oudjes ingepakt <3 Hier ook dikker dekentje op. Hopelijk is het genoeg. Denk dat ik ze morgen nog 1tje dikker zet.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 19:28

Hier ook per vandaag 200 grams opgelegd, ik vond hem onder de fleecegevoerde regendeken niet meer warm genoeg en de wind is toch echt wel koud. Nu voelt hij weer wat meer behaaglijk.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:10

In jouw omgeving geen wolven Marleen?

Heb jij ze binnen in nacht nu DubbelFun?

Mooi dat die liners (bijna) overal onder passen Tancreda! Fijn.

Binck ook een dikkere deken opgedaan. De wind is inderdaad koud. Heel benieuwd hoe het morgen is want het schijnt nog kouder te gaan worden. Volgens mij is de voorspelling voor aankomende nacht vorst en morgen ook nog windkracht 4 uit het oosten. Op kerstdag hebben we wel een zonnetje zag ik.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 20:19

Nee, die zijn niet in Haarlem/ Velserbroek.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:58

Sachertorte schreef:
Goedemorgen!

Oh ik ben weer degene met de dikste dekens :oo 350/400 grams.

Nou,Kelly haar vacht zelf is al 200 gram,dus met een deken er bij kom ik daar ook wel op :')

Dubbelfun, lekker warme kruik op je rug.
Echt rot als je er doorheen gaat, ik heb dat ook helaas te vaak.
Netten vullen of dingen tillen kan dan inderdaad wel een uitdaging worden.
:(:)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:26

Dan zit ik op 400+ denk ik.
Gefeliciteerd met je verjaardag Ellepel!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 21:32

Gefeliciteerd Ellepel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 07:15

Nog van harte gefeliciteerd Ellepel! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:11

Sachertorte schreef:
Heb jij ze binnen in nacht nu DubbelFun?
Ja, helaas, dankzij de wolf ;(
In principe als het zand droog was had ik ze buiten en ook de bovendeuren zijn nu volledig voorzien van tralies en het kijkgaatje door de onderdeur van Jasmijn is dicht gezet met een dik stuk plexiglas ;(

Dit beeld mis ik nog elke morgen ;(
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:12

Ach jeetje wat vervelend dat je die aanpassingen voor de wolf hebt moeten doen... En dat koppie van die kleine door de deur heen *smelt* <3 Jammer dat dan nu niet meer kan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:22

Nu is het dit voor beide

Afbeelding

en extra voor Jasmijn

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:25

Sonde.. ik snap dat je het gemis hebt van de koppies lekker naar buiten kunnen steken.. Maar veiligheid is belangrijker, al is het jammer dat het op deze manier moet :(

Mijn oudje was denk ik wel blij met zijn dikkere deken, hij heeft bijna de hele nacht buiten in de wind gestaan. :oo
Vannacht weer normaal gemest, geef hem nu veel meer pap en minder hooi, enkel een half zakje in de nacht om van te knabbelen. Vannacht heeft hij wel wat hooi geknabbeld en hij had nog een kwart bakje pap over dus iniedergeval niet zonder eten gestaan

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 09:31

Ach Dubbelfun, wat staat ze schattig met haar hoofd naar buiten. Echt waardeloos dat het nodig is.

Klinkt goed somebitch!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:32

@Somebitch : Komende dagen moet je misschien wel uitkijken met de vorst en pap die blijft staan... die kon wel eens bevriezen!!
Wel positieve berichten mbt mest en eten :)

Ik denk wel eens dat ik me drukker maak dan nodig gezien alle paarden die 's nachts hier in de buurt nog gewoon buiten blijven, maar het zal je maar gebeuren....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:34

Heb hem nu op de wei staan met pap in de stal mocht hij de wei beu zijn... Alleen morgen zal alles wel bevroren zijn gezien het -3 met harde wind gaat worden vannacht, wel jammer want dan kan hij morgen niet op de weide denk ik... Naja maar even aankijken.

Nu ik weet dat hij dus wel gewoon stopt met eten als hij vol zit ga ik zo nog even de pavo fibrenuggets halen zodat hij dat 's nachts kan eten, ik had nu SP gegeven voor de nacht en best wel wat waardoor ik over de voergrens ben gegaan en hij dus meer heeft gehad dan hij volgens de zak nodig zou hebben maar leek me even beter gezien de trage mest toen hij nog proppen hooi at.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:35

DubbelFun schreef:
@Somebitch : Komende dagen moet je misschien wel uitkijken met de vorst en pap die blijft staan... die kon wel eens bevriezen!!
Wel positieve berichten mbt mest en eten :)

Ik denk wel eens dat ik me drukker maak dan nodig gezien alle paarden die 's nachts hier in de buurt nog gewoon buiten blijven, maar het zal je maar gebeuren....

Ja... dat vind ik dus ook vervelend met die vorst... Die pap gaat sowieso bevriezen, ik gooi er wel warm water bij als ik het geef maarja... Hij krijgt daarnaast ook wel nog dat hartog senior, misschien moet ik voor de zekerheid daar vanavond maar meer van geven zodat hij dat eventueel nog kan eten...

Ennneeuuh, beter je druk maken en actie ondernemen dan dat je te laat bent en er wel iets gebeurt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:39

Hier is vooral het water een probleem; dat moet dan met gieters uit de schuur getapt worden en je geeft altijd teveel, dus is de helft bevroren en moet dat weer naar binnen aan de verwarming zodat het kan ontdooien, want die bakken heb je weer nodig voor de komende nacht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:44

Oooooo.... Ik moet inderdaad even niet vergeten om vanavond de kraan in te pakken met dekens en handdoeken zodat de leiding niet bevriest.... Had ik nog helemaal niet aan gedacht....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:53

Hier gaat ook vanavond het water er af en laat ik de leiding leeglopen en de kraan open staan. Dan zou er theoretisch niets kunnen bevriezen/kapot gaan.
Ik moet nog even op zoek naar 'de' plank die ik altijd over de waterbak in de schuiltent leg mét een deken er op in de hoop dat het water niet bevriest...wat meestal toch wel gebeurd ;(
Die plank verdwijnt na de vorst weer voor een jaar en dan vergeet ik waar die is :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:57

Zooo jammer dat je voor de wolf alles moet afsluiten -O-

Hier is vorige jaar wel de wolf gezien in het weiland achter ons.

Voor nu hebben we de paarden wel 24/7 buiten.
Ik moet er niet aan denken ze te moeten "oplsuiten"
Ahhoewel ze het waarschijnlijk niet erg zullen vinden.....
Maar ze zijn ook erg tevreden met hun 24/7 buiten.

Ik moet in de namiddag even alle bakken met water weer vullen.
De tuinslang is nu bevroren _O-
Normaal ben ik optijd met hem helemaal leeg te laten lopen. Alleen de vorige x met opvullen niet aan gedacht _O-

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:08

DubbelFun: Wat naar is het hè dat onze dieren in hun vrijheid beperkt moeten worden door de wolf. Het gaat mij ook zo aan het hart. Dat guitige snuitje van jouw Shet is zo schattig.

Wat een gedoe met voeren en warm water jongens. Pfff arbeidsintensief is het als er vorst is.

Hagelslag: zo lang het kan en het voelt oké voor je om de paarden buiten te houden dan zeker doen. Dat is toch het allerfijnst voor ze.

Straf windje hier. :brr: Mijn slaapzakjas is weer van stal getrokken en ik ga een poging doen om te longeren (3x).