Humpiedumpie schreef:Ik heb zojuist een paardje met zomereczeem overgenomen.
Het paardje heeft al een hoop meegemaakt in zijn korte leventje en ik denk dat om die reden de eczeem ook vooral tot uiting komt.
Hij gaat hier krijgen; onverpakt kwalitatief goed hooi met weinig suikers, fibra anti itch, weinig gras. En ik heb een eczeemdeken voor hem aangeschaft. Ook heb ik al de anti itch creme van fibra in huis. Wanneer kan je best beginnen met de deken opdoen? Er is trouwens ook een schuilstal aanwezig om de vliegjes te ontlopen..
Omdat je zegt dat hij vanalles heeft mee gemaakt, ga ik er even vanuit dat zijn conditie / weerstand momenteel niet zo goed is? Dan zou ik zeker optijd beginnen met de deken! Direct als je hem voor de eerste keer ziet schuren of je kan uitgaan van andere uit dit topic
als hij nu een winterdeken op heeft, zou je nu ook een hals er bij om kunnen doen.
Ik heb een 'echte' stal om het zo even te noemen met een gewone deur opening naar de paddock en daar blijven de vliegjes uit. Vaak zie je wel dat bij stallen die een één zijde volledig open is, de vliegjes het juist leuk vinden daar.