DNIEZE schreef:Goedemorgen,
Ik kwam op dit topic terecht vanwege mijn zoektocht naar een recuptex deken,
Na meerdere post gelezen te hebben kwam ik ook de deken tegen van Rambo Ionic
Zou iemand mij een ervaring met deze 2 dekens kunnen geven?
Waar ik dus vooral naar op zoek ben voor mijn paard is, dat hij makkelijker kan ontspannen in zijn spieren.
Ook na een zware training zou ik graag een deken zien die een bepaalde invloed heeft dat de spierpijn zodanig minder wordt.
Is er hier iemand die mij een bepaalde deken zou aanraden?
Mijn paard heeft verder geen enkele rug problemen, alleen voor mij is het meer puur voor de extra ontspanning, paard is kort gebouwd en heeft moeite met lengte buiging omdat die zo kort is.
Ook zou ik heel graag een deken willen die hem een extra steuntje geeft voor spierpijn tegen te gaan.
Ik heb een klein maandje geleden de Recuptex gekocht. Het is een uitgave maar ik vind het meer dan waard. Mijn paard had ontstekingen in de rug en last van pijnlijke rugspieren. Gebruikte hiervoor de Fedimax fleece veel, maar deze deken trekt naar achter en was dus op zoek naar een goed alternatief. Fedimax werkte goed, maar vond de BOT te prijzig en een grote gok of de maat van de liner wel goed zou passen. Bij mijn paard zitten de Bucas dekens als gegoten en na een aantal positieve recensies toch de gok gewaagt.
Ik ben net als de Bot en Fedimax producten langzaam begonnen met opbouwen zodat ze hem snachts op kan hebben. Maar met een uurtje merkte ik al duidelijk verschil. Sochtends doe ik altijd een aantal rek en strek oefeningen en merkte dat ze gelijk een stuk soepeler was. Laatst de DA weer op bezoek gehad en deze was erg te spreken hoe los ze in het lijf zat en met veel souplesse liep.
Met de Rambo Ionic geen ervaring, maar het concept van de Recuptex sprak me meer aan omdat er specifiek bij vermeld wordt dat het een positief effect heeft op ontstekingen. De deken is zeer licht en dun, alleen het ruggedeelte is uitgerust met het magnetische deel, daardoor de stof van het ruggedeelte wat stugger is. Deken is makkelijk te wassen en trekt niet. Enig minpuntje is dat er wel haren in blijven hangen aan de binnenkant.