[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:09

Wat ben je toch een mazzelpik he Batlow; heeft ze het speciaal voor je opgezocht! _/-\o_

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:11

Elkaar een beetje helpen toch? :D
Zoekfunctie hier rechtsonder op filmpje, eerste post!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:13

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:14

Oh haha! Nog beter!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:16

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:20

Inderdaad Essie, alleen mogen de DA hier ( in belgie althans ) geen prascend op een europees voorschrift voorschrijven omdat het middel ook in ons land verkrijgbaar is...bescherming van de eigen markt he :D Dus hij wil ook dat '' attest '' niet invullen wat er bij de meeste engelse of ierse verkoopssites vereist is... :( Staan strenge boetes op vertelde de man mij...So bad luck for me.. :(

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:22

Denk dat het met het omrekenen naar euro's, zal wel per creditcard moeten en verzendkosten wel uiteindelijk duurder zijn.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:24

ga even rekenen Moonlight

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:26

Als jullie DA het wel mag/wil doen, kunnen jullie die dan ook eens hier op visite laten komen ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:31

en bij mij, bij mij!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:33

Onze dierenarts wil nog wel is wat doen, maar we zijn pas het 3de geval in de regio die ppid heeft. Gaan maandag kijken naar de medicijnen, eerst even wat onderzoek doen. Anders wil ik best wel als het lukt een stel voor jullie bestellen ;) Moet wel eerst waarschijnlijk een creditcard bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:36

Pfff, daar begin ik iig nooit meer aan, een creditcard... Wel helemaal top dat je ook aan ons denkt Moonlight17 <3

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:38

ohjajoh6 schreef:
Pfff, daar begin ik iig nooit meer aan, een creditcard... Wel helemaal top dat je ook aan ons denkt Moonlight17 <3

Zou niet anders weten hoe ik het in de UK wil bestellen. Moet wel onze dierenarts zo gek zijn en het de moeite waard zijn om het daar te bestellen. (moet m'n ouders die betalen ook nog zo gek krijgen :o )

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:40

Verzenden binnen europa kost:

onder de 50 pond = 6,50
50-100 pond = 3,25
boven de 50 pond= gratis

per doosje van 60 tabletten is 64,80

dus incl. verzendkosten komt het op 1,14 per pil, dat is bij gebruik van 1 pil per dag ongeveer 34 euro p/m

Scheelt dit met de kosten die jullie nu hebben?

Ik heb van mijn DA nog geen prijs gehoord, dit moest hij even navragen en dat hoor ik dan maandag. Weet wel dat hij voor Equest Pramox bij hem 46,- euro mocht neerleggen en bij een andere DA kon ik hem ophalen voor 24,- euro. Verwacht dus zomaar dat mijn huidige DA duur is qua prascend. (maar dan wijk ik gewoon uit naar een ander)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:43

Moonlight17 schreef:
Onze dierenarts wil nog wel is wat doen, maar we zijn pas het 3de geval in de regio die ppid heeft. Gaan maandag kijken naar de medicijnen, eerst even wat onderzoek doen. Anders wil ik best wel als het lukt een stel voor jullie bestellen ;) Moet wel eerst waarschijnlijk een creditcard bestellen.

<3 wat lief!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:43

Ik moet het ook nog bekijken bij mijn dierenarts, al is deze meestal in de medicijnen vrij goedkoop. Wil toch wel eerder beginnen met het opbouwen van het medicijn dan dat die bestelling uit de UK aankomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:44

Zo dan, Hoeveel!@? voor de Pramox? voor 1 tube? Asociaal!
Als ik trouwens mijn ontwormers in ierland bestel heb ik geen creditcard nodig hoor, werkt dat voor UK anders?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:46

ohjajoh6 schreef:
Als ik trouwens mijn ontwormers in ierland bestel heb ik geen creditcard nodig hoor, werkt dat voor UK anders?

Als het niet zo is, kan iedereen het makkelijk bestellen, ook voor de belgen als ze iemand kennen vlak over de grens van Nederland Belgiƫ. Trouwens als ik het adres wordt, wordt het versturen of mogen jullie het komen ophalen in Noord-Limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:53

Dat word uiteraard heel netjes geregeld dan hoor. Pest is dat niet iedereen zo aan een "open" recept kan komen bij zijn DA...

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:56

ohjajoh6 schreef:

ja serieus. Van de zomer vonden we wormen op het land, 1 van de jonge paarden bleek wormen te hebben en besloten we met alle eigenaren van de kudde om de paarden z.s.m. pramox te geven. Een stalgenoot is toen naar de DA gereden en schok zich lam toen ze moest afrekenen. Maar op dat moment was deze DA de enige die er nog 8 had liggen.
Vanwege Maxx zijn diarree werd hij in eerste instantie ook verdacht van wormen, en vertelde de DA dat ik hem weer pramox moest geven. Omdat er t.o. de school van mijn zoontje ook een DAP zit, besloot ik er daar 1 te halen. schrok ook toen ik moest afrekenen, maar nu omdat het dus een verschil van 22 euro was.

Nu we het toch over kosten hebben. Hoeveel hebben jullie moeten betalen voor het bloedprikken?
Ook hier schok ik weer van, kreeg een rekening van 144,- euro. KASSA!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:00

IMJ schreef:
Nee, hij was bijna 22, had een waarde van 33..

Oh die fiets, oeps :( pfff wat zuur.. Zo'n lage waarde en nog zo jong. Twijfel er niet aan dat je er wel je best voor hebt gedaan. Bevangenheid was dus 'fataal'?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:04

Met Visa en Maestro is er te betalen, moet een recept uploaden om te kunnen kijken of je per rekening kunt betalen. :(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:06

Bedankt voor het filmpje, ga er morgenavond even naar kijken, pagina 51/52, goed onthouden. Ga zo lekker slapen. Morgen ochtend vroeg naar gelderland om veulen 'af te leveren'. Mag de opfok in... Ga 'm missen, over kleine 2 jaar komt hij pas weer terug :(

edit: 46 euro voor equest?! enkele weken geleden mijn pony en paard mee ontwormt, geloof 21 euro per stuk... Dat is dan de duurdere versie en dan heb ik die van 10 euro nou geloof ik weer...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:11

Nog niet alles bij gelezen..
Zojuist bij Fiek geweest, omdat ik thuis ineens niet meer lekker zat..

Was weer bingo.. Hele stal overhoop. Fiek drijfnat van het zweet, dicht geknepen ogen, hoge ademhaling, hoge hartslag. probeerde mij te bijten elke keer..
Ben met hem gaan lopen, wilde zijn stal niet meer terug in.. Kreeg hem nauwelijks mee met rustig wandelen..

Uiteindelijk redelijk rustig terug kunnen zetten.. Maar even afwachten wat de nacht weer brengt.
Dinsdag komt de dierenarts sowieso. Heb foto's gemaakt om te laten zien wat we aantreffen elke keer..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:17

Batlow schreef:
IMJ schreef:
Nee, hij was bijna 22, had een waarde van 33..

Oh die fiets, oeps :( pfff wat zuur.. Zo'n lage waarde en nog zo jong. Twijfel er niet aan dat je er wel je best voor hebt gedaan. Bevangenheid was dus 'fataal'?

Nee, nog voor de medicatie was ie al van de bevangenheid af, door hem direct uit het land te halen.
Hij is uiteindelijk overleden aan koliek..
Helaas in de nacht ontstaan waardoor ik geen keus meer had.
Ik had hem vanaf zijn geboorte, hij was mijn kindje.
Wat vond ik het vreselijk hem met zoveel pijn te zien (en bloed uit zijn neus, dikke ogen, onderkoeld en totaal uitgeput door de nacht heftige pijn..).
1mrt heb ik hem in laten slapen, ik mis hem nog elke dag.
Foto van afgelopen winter staat in mijn profiel.