Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 14:19

Dank jullie wel!

Osteo heeft hem gisteren weer behandeld en helaas zijn we nog niet klaar, hij zit ontzettend vast in zijn lendenen, dus daar hebben we nog wel even werk aan. Echt ongelofelijk dat hij zich zo braaf gedragen heeft onder het zadel.. Maar het komst vast goed!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:46

Heb net een berichtje achtergelaten in je andere topic, maar was ook benieuwd hoe het nu met jou gaat Ts?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:18

Ik ga op zich wel goed.. Ik ben druk bezig met een andere huisarts en verwijzing naar een (groter) academisch ziekenhuis in de hoop dat ik daar beter en professioneler geholpen kan worden..
Verder ben ik erg moe, maar dat schijnt deels bij mijn aandoening te horen en deels natuurlijk nawerking van de stress.. Ik ben gewoon erg blij dat meneertje het weer goed doet, dan kan ik me even op mezelf richten. Hoop gewoon dat ik een hele fijne stressloze zomer te gemoed ga ;)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:20

Wauw, nadat je met de fotoshoot in de uitgelichte posts staat met een link daar dit topic moest ik even 'even' lezen. Heb er uiteindelijk een uur of 2 over gedaan en kan het daarom niet laten om even tegen je te zeggen dat ik echt ongelofelijk veel respect voor je heb. Zoveel tegen slagen van paardlief en voor jezelf.. en toch maar doorgaan en vechten. Ik ben zo blij dat het dan eindelijk een stuk beter gaat!! Echt super veel respect! Dat het maar snel helemaal goed mag gaan en heel erg veel geluk de komende tijd voor jou en je paardje! _/-\o_

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 18:43

dank je wel! :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:56

Super!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 14:20

Wilde als allerlaatste afsluiter jullie nog even wat foto's laten zien van gisteren. Ik ben er verbaast over hoe snel mijn ventje is bijgekomen/aangekomen. Hij is nu weer lekker aan het werk, staat onder toezicht van de osteopaat, maar als het goed is kunnen we er binnenkort weer op!
Het is op de wei ontzettend hard gegaan met hem: dus ik ben reuze positief!

Afbeelding

met mijn lieve bijrijdster!
Afbeelding

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:30

Wat glimt hij en wat is hij mooi weer uitgevuld. Super fijn! Wat een mooi nieuws en hopelijk nu over niet al te lange tijd ook weer lekker aan het rijden!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:30

Wat fijn om dit bericht te lezen!!!
Het gras doet hem goed.
Hij is mooi bijgekomen, en mag weer heerlijk aan het werk.
Ik ben blij voor jullie.

Ik hoop dat jouw gezondheid ook goed komt.
Veel succes met de onderzoeken in het andere ziekenhuis, en beterschap.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 14:32

Dank jullie wel! Ben ontzettend tevreden over hoe het met hem gaat.. had niet verwacht dat hij zo snel bij zou trekken, maar hij is weer goed gevult :D

@ Joey: dank je wel! Heb nu ook wat meer rust en kan rustig aan mijn eigen gezondheid werken.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:27

Wow, wat super! Hij ziet er echt geweldig uit, houden zo!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:08

Zo dan.. die is bijgegeten :D Geweldig! En geen problemen meer gehad?
Hoe ga je dat dan nu van de winter doen? Of heb je daar nog niet over nagedacht? vast wel

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 17:50

Ja he :D dikkertje dap is het :D
Nee geen problemen meer gehad gelukkig!
Uiteraard heb ik over de winter nagedacht.. maar omdat we nog steeds niet weten wat de daadwerkelijke oorzaak is van het verstoppen is het moeilijk in te schatten. Feit is/was: dat zijn dikke darm de problemen gaf.. de doorstroom stagneerde telkens weer maar hoe het kwam of wat er precies stuk was weet niemand.. Nu heeft Utrecht aangegeven dat er twee opties zijn: A) het was een tijdelijk probleem door overbelasting van de darm B) het is een blijvend probleem want door de overbelasting is er iets "stuk" gegaan in de darm waardoor dit probleem zal blijven..
Bij optie A) zou het technisch gezien kunnen dat als hij de hele zomer 24/7 op het gras staat de boel rustig te tijd krijgt om te verbeteren/ te herstellen en kunnen we in de winter gewoon weer terug op onbeperkt ruwvoer (uiteraard gaan we dat weken van te voren al bijvoeren).
Bij optie B ga ik kijken in hoeverre het hersteld is en wat hij wél kan. Is dit minder dan een voor mij paardwaardig bestaan laat ik hem inslapen. Nóg een winter vol kliniekbezoeken, honger, stress en pijn doe ik hem en mezelf niet aan. Maar is het goed te houden, dan doe ik er alles aan het hem gemakkelijk te maken.
In ieder geval gaat hij momenteel 5 dagen in de week aan het werk en mag na het werk op stal met een slowfeeder hooi. Hij krijgt de kans om dan gewoon lekker hooi te eten zodat zijn buik toch regelmatig in aanraking komt met ruwvoer..
Kortom wordt het gewoon afwachten wat er gaat gebeuren.. := :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:08

Okee super! Niet stil gezeten dus nu het wel goedgaat. Kan niet anders zeggen dat je mijn respect heb, zelfs als het ondanks al je proberen niet zal gaan en je m in zou moeten laten slapen. Maar daar gaan we niet van uit.. je ziet een prachtig paard... dat gaat niet mis meer ;) +:)+

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:48

Wat ziet hij erg goed uit zeg!
En ik snap wat je schrijft over de eventuele klachten die terug kunnen komen in de winter, of daarna. Maar nu kan je weer heerlijk van hem genieten, en hij geniet gelukkig zelf weer. Super hoor.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:11

Jeetje, die is echt weer goed opgeknapt zeg! Top! +:)+
Hopelijk gaat jouw eigen gezondheid ook weer snel de goede kant op. Sterkte nog daarmee!