Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ruitert schreef:Hier ook een 25 jarige fjord met eotrh. Op advies van dierenarts alle voortanden laten verwijderen. Langer wachten betekende meer vergroeiing en lastiger trekken/meer schade en pijn.
Paard had ook veel kiesproblemen (ontstoken...gebroken...mist 6 kiezen nu). Daar heeft hij meer last van gehad dan het wennen aan leven zonder voortanden. Laat de tong lekker buiten boord hangen. Paardje is happy en goed op gewicht.
Spoelen deed ik met een grote spuit zoland hij dat toe liet. Lukte niet altijd maar is prima hersteld. Dat gaat sneller dan je denkt.
Ootie schreef:Ruitert schreef:Hier ook een 25 jarige fjord met eotrh. Op advies van dierenarts alle voortanden laten verwijderen. Langer wachten betekende meer vergroeiing en lastiger trekken/meer schade en pijn.
Paard had ook veel kiesproblemen (ontstoken...gebroken...mist 6 kiezen nu). Daar heeft hij meer last van gehad dan het wennen aan leven zonder voortanden. Laat de tong lekker buiten boord hangen. Paardje is happy en goed op gewicht.
Spoelen deed ik met een grote spuit zoland hij dat toe liet. Lukte niet altijd maar is prima hersteld. Dat gaat sneller dan je denkt.
Eet jouw fjord wel weer normaal hooi?
Bij mijn fjord zijn 2 weken geleden 2 kiezen getrokken en ze maakt nog steeds flinke proppen.
Ze mist haar tanden al bijna 6 jaar. Dat herstel ging heel vlot.
daphne_xxx schreef:Hier volgende week de betreffende operatie. Ik vind het ontzettend spannend en hoop zo dat het een positieve uitkomst gaat hebben
daphne_xxx schreef:Vanochtend de tanden eruit van mijn bijrijdpaard. Gelukkig gaat het super goed en stond hij vanmiddag al heerlijk te eten en te drinken.
Hij blijft nog even vanwege de eventuele nabloedingen maar super blij dat het goed is gegaan!!!
JessicaChico schreef:[ [url=m/FKpr4n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom hier ook even volgen.
Bij mijn paard zijn gister 5 tanden eruit gehaald.
Ze staat tot donderdag op de kliniek maar wie heeft tips voor als ze straks weer thuis is? Ik heb wel wat vragen.
Moet ze (voorlopig) op seniorenvoer?
Mag ze gewoon haar ruwvoer krijgen? Kan ze als ze hersteld is weer eten uit de 3cm mazige slowfeeder?
Rijd er iemand nog met bit of kan ik nu het beste overgaan op bitloos?
Bedankt alvast.