Ilse_123 schreef:Als het alleen aan het begin van het rijden is kan het niet heel veel kwaad, mocht het erger worden, of als je het echt niet vertrouwd, dan gewoon even raad vragen aan de DA
Met mijn paard gaat het erg goed sinds hij een open stal heeft, hoesten is helemaal weg.
Ofja, is, was helemaal weg. Sinds deze week zijn de polletjes erweer en zijn klieren zijn helemaal opgezet.
Aan het begin van het rijden laat ik hem gewoon even aan een lange teugel stappen, draven en galopperen, dan hoest hij wat en daarna is het ook weer over.
Na ongeveer een kwartiertje rijden zijn zijn klieren ook niet meer zo gezwollen. Ik doe er voorlopig niets aan, hij lijkt er verder niet erg veel last van te hebben, hij is alleen iets sneller buiten adem, maar ik stap nu gewoon veel tussen de oefeningen door.
Wel heeft hij zijn netje weer op in de wei en tijdens het rijden
Bedankt Ilse!
Het is ook enkel als ik vertrek, waarschijnlijk omdat ik ook eerst een halfuurtje in de frisse lucht met 'm stap. Maar hij doet het ook als hij al op de wei stond 's morgens. 's Nachts staat hij wel altijd op stal, en daar is het inderdaad wel stoffig.
En het is nog niet zo lang, misschien is het inderdaad de lente, de pollen.
Hij heeft geen last van kortademigheid.
En het zal waarschijnlijk een heel domme vraag zijn: maar waar zitten die klieren? Hoe zie je dat ze gezwollen staan?