Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:ade andoening steatitis, een ontsteking van het vetweefsel.
Hierbij speelt vitamine E een rol en aan het eind van de winterperiode komen veel paarden wat vitamine E te kort.
Vooral paarden die weinig krachtvoer krijgen.
Vitamine E zit voldoende in gras maar in hooi en kuil kunnen de gehaltes teruglopen.
jdk schreef:Er zullen best ook verhalen zijn van mensen van wie de paarden niet zijn geholpen, maar vergeet niet het zijn gewoon erkende dierenartsen. Alleen hebben zij hun kennis uitgebreid met o.a. acupunctuur en osteopathie. Kijk helemaal beter is mijn paard niet en insulineresistentie is iets wat elk moment weer op kan spelen alleen heb ik het momenteel wel in de hand en ik hoop dat het alleen nog meer beter zal gaan.
Succes allemaal verder!
shamu schreef:mijn paard start vandaag met Metformine
zijn er mensen hier die daar ook mee bezig zijn ?
het staat nog in de kinderschoenen,maar het schijnt dat er al best goede resultaten mee geboekt zijn
wat het op langere termijn doet is natuurlijk niet bekend
maar gezien mijn merrie al een aantal jaren cushing en IR heeft heb ik niet veel meer te verliezen
zonder behandeling zal haar leven zeker niet meer van lange duur zijn
ze start nu met een dagelijkse dosering voor de komende 3 weken, daarna word er weer een bloedanalyse gedaan
of ze continu deze medicijnen nodig gaat hebben, is nog afwachten
misschien dat het met regelmatig ` kuren` ook onder controle gehouden kan worden
Auky schreef:Kunnen we daar nu over ophouden? Geloof dat Dyonne duidelijk genoeg geweest is.
Citaat:Another study from the USA looked at the effect of Psyllium on blood glucose and insulin concentrations in horses. Psyllium (seed husks) is a dietary fibre that is used in humans for controlling diabetes. The metabolic effects of feeding Psyllium daily to horses are unknown and hence this study. Sixteen normal, non-obese and unexercised horses were used in the experiment. Three levels of Psyllium (90g/day, 180g/day and 270g/day) were fed with a twice daily grain and hay ration for 60 days. Glucose levels were significantly lower at 90 and 120 minutes after feeding in horses that received Psyllium compared to the control horses. Insulin concentrations were significantly lower at 90 min and 300 min after feeding in horses fed Psyllium compared to horses that didn’t receive treatment. The results showed that all three levels of Psyllium caused a similar response. The findings suggest that Psyllium may benefit horses that have insulin resistance or are prone to developing laminitis. Further research is needed to confirm the beneficial effects in this group of horses
ellepel schreef:komt er dus op neer dat psyllium een positief effect zouden hebben op het insuline gehalte van paarden?
EstherHegt schreef:ellepel schreef:komt er dus op neer dat psyllium een positief effect zouden hebben op het insuline gehalte van paarden?
Misschien, de onderzoekers zeggen dat er meer onderzoek nodig is. Er kunnen natuurlijk allerlei factoren meespelen die in dit onderzoek niet zijn meegenomen,
Ze hebben dit onderzoek gedaan bij 16 gezonde niet dikke ongetrainde paarden, het kan dus best zijn dat het bij dikke IR paarden niet opgaat, maar misschien wel weer bij dunne IR paarden. Misschien maakt het niet uit als het wel getrainde paarden zijn, er zijn dus nog veel vragen waarom de onderzoekers zeggen dat ze meer willen onderzoeken.
jdk schreef:Sorry dat ik me in een discussie heb gemengd die blijkbaar ergens anders over ging. Ik heb mijn verhaal verteld en doe ermee wat je wilt. Ik weet hoe moeilijk het is om een ziek paard te hebben, waarvoor je alles over hebt om hem beter te maken. Alleen ligt het zo eenvoudig niet. Ik ben nieuw op dit forum en zal me verder op de achtergrond houden en wens iedereen oprecht veel succes met hun paard.
jdk schreef:Sorry dat ik me in een discussie heb gemengd die blijkbaar ergens anders over ging. Ik heb mijn verhaal verteld en doe ermee wat je wilt. Ik weet hoe moeilijk het is om een ziek paard te hebben, waarvoor je alles over hebt om hem beter te maken. Alleen ligt het zo eenvoudig niet. Ik ben nieuw op dit forum en zal me verder op de achtergrond houden en wens iedereen oprecht veel succes met hun paard.