[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:49

Ik nu wel, ik had het besteld omdat ik wel nieuwsgierig was.
Het is wle hele dikke creme,lijkt wel vasseline :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:49

Ik heb met zowel de original als de clear ervaring. Ik vond in ons geval dat de original een stuk beter zijn werk deed dan de clear. Wat wel fijn is, is dat de clear een stuk minder aanwezig is qua geur en kleur, maar goed. De werking staat bij ons wel voorop en dat won de original met glans! :j

Slmt9

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:10

Ik heb ook nooit anders dan de original gehad. Als iets erg goed werkt, geen reden om iets anders te proberen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:14

Ik vond de origenele wel fijner dan de clear. Weet niet zo goed waarom maar die werkte toch wat beter..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:45

Ik gebruik altijd de clear en met de andere geen ervaring. Werkt goed. :j

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:47

Bedankt voor jullie ervaringen! Ik heb net de original opgesmeerd. Stinkt goed zeg. Ondanks de handschoen stinkt mijn hand nu nog.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:50

Dat heb ik helaas met dubbele handschoen nog :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:51

Ik gebruik zelf huishoudhandschoenen aan beide handen, wel de wat dikkere nemen. Het werkt net even wat onhandiger, maar je krijgt er vanzelf meer handigheid in en het scheelt je enorm qua stank aan je handen :-)
Bij Blokker of marskramer verkopen ze verschillende soorten qua dikte. Zo zou je kunnen kijken met welke dikte je het fijnste kunt werken.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:25

Bedankt voor de tip. Ik ga ze halen!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 02:48

Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu een vraag. Ik zou graag een spray maken met derfen, dat lijkt me handiger qua gebruik in dit geval. Heeft een van jullie dat wel eens geprobeerd? En waarmee zou ik dan het beste kunnen mengen?

Paard heeft de derfen wel echt nodig. Ik gebruik de original, dat gaat dus goed. Echter is paard met wittemanenkam dus zou ik liever de doorzichtige variant gebruiken, maar het schijnt dat deze minder goed werkt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:27

Maar kom je met een spray wel goed op de huid dan,lijkt me eigenlijk niet toch?

Ik vind dat met de kleur wel meevallen.
Heb laatst de derfen original bij mijn merrie in de manen gebruikt, omdat er steeds een ander paard in zit te vreten.
Spul stinkt zo dat ze er af blijven.
Maar zij heeft ook wat witte manen,maar ik vond die verkleuring niet storend.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:05

Een spray lijkt me inderdaad super handig. Ik krijg mijn listerine mengsel er ook makkelijker in dan Derfen, zit steeds met die rot fles te klooien. Misschien gewoon overgieten in een spuitfles? Daarmee krijg ik het juist goed op de huid, gewoon een scheiding maken op een paar plekken en dan loopt het meestal beide kanten wel op :)

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:18

Ik zit met mijn handen in het haar,

Een paar weken terug ondekte ik voor het eerst de achterbenen van mijn pony helemaal onder het bloed.. dit niet omdat daar wonden zitten maar omdat hij zijn koker helemaal kapot bijt, nu gaat het van kwaad tot erger en weten we niet meer wat we (da, instructeur en ik) kunnen doen

Vandaag wéér héél erg, zijn staart meer rood dan wit, zijn neus onder het bloed en overal spetters op de grond

Iemand dè goude tip?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:25

Oh wat sneu zeg....en voor jou ook! :(:)
Eerst morgen even contact zoeken met de veearts,misschien is er een onderliggende reden dat hij daar zo bijt.
Verder weet ik niet zo goed want je kunt doen.

Ja insmeren met een dikke laag sudocreme.
dat gebruiken momenteel veel mensen op het paardenhoofd tegen de vliegen en dat word met succes gebruikt.
Wel van te voren even goed schoon wassen en drogen

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:57

ellepel schreef:
Oh wat sneu zeg....en voor jou ook! :(:)
Eerst morgen even contact zoeken met de veearts,misschien is er een onderliggende reden dat hij daar zo bijt.
Verder weet ik niet zo goed want je kunt doen.

Ja insmeren met een dikke laag sudocreme.
dat gebruiken momenteel veel mensen op het paardenhoofd tegen de vliegen en dat word met succes gebruikt.
Wel van te voren even goed schoon wassen en drogen

Helaas krijgt hij teveel van zalfjes binnen als we deze erop smeren.. zijn eczeem is op dit moment écht heel heftig en het liefst breng ik hem vandaag nog naar een plekje dicht bij zee.. heel sneu om hem zo te zien struggelen

Met de dierenarts hebben we al overlegt en zalfjes zoals hydrocortiderm (?) en vetaderm meegekregen echter hielp dit niet

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:00

Er zijn toch ook dekens met uierbescherming? Heb je zoiets al geprobeerd?
Wat vreselijk om te zien zeg...

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:03

Saskia9 schreef:
Er zijn toch ook dekens met uierbescherming? Heb je zoiets al geprobeerd?
Wat vreselijk om te zien zeg...

Die dekens met uierbescherming heb ik uiteindelijk bij mijn ruin niet gedaan.... was me ook aangeraden....

Vandaag ben ik gestart met sudocrème rond zijn koker, het "lijkt" te helpen, maar één dag... daar kan je niet vanop aangaan denk ik

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:05

Snoogy hoods heeft een deken met kokerbescherming. Zijn hele goede dekens, alleen wel bizar duur. Maar in jouw geval zou ik het geld waard vinden.

Wbt de derfen, dat stomme tuitje is echt te kort voor het dikke behang van de Tinker. En op haar oren en hoofd doe ik ook liever met een spray. Zou het onverdund werken? Wellicht proberen waard.

Hoe zijn de ervaringen met de creme? En wat is het verschil met de andere type derfen (lotion en soft) tov de original, behalve de kleur.

Sudocreme gebruik ik al weken voor plekjes op het hoofd, vandaag extra veel gesmeerd maar zodra ik de stal uit liep zaten er alweer vliegen op, hier werkt het dus niet.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:08

Caily schreef:
Snoogy hoods heeft een deken met kokerbescherming. Zijn hele goede dekens, alleen wel bizar duur. Maar in jouw geval zou ik het geld waard vinden.

.

Hier heb ik nu wel graag een voorbeeld van. Uierbescherming ken ik, maar kokerbescherming heb ik nog niet gezien. Heb je daar een foto van? Hoe plast het paard dan? Hoe blijft het "op zijn plaats"?

Zou misschien een oplossing kunnen zijn hier....

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:08

Deken met uierbescherming ook even over gehad inderdaad, echter schacht mijn pony met plassen helemaal uit (wat natuurlijk super is) en zal dit voor hem waarschijnlijk heel vervelend zijn

Sudocreme blijkt te helpen,(toch gaat hij écht niet de wei op zonder masker of deken hoor) echter blijft hij eraan zitten en komt er teveel bij hem binnen dat het niet meer gezond is..

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:09

Caily schreef:

Ik ga gelijk kijken

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:16

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 01:13

Tja, maar de bloederige bende met veel jeuk is ook niet prettig, soms moet je wat... Tinker kroelt graag met andere paarden hier, maar met deken loopt alle andere paarden weg. Dat vind ik ook sneu, maar zonder deken met jeuk is ook niks. (Gelukkig is er derfen)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:59

Wat sneu....hier ook veel geprik in de koker. Ellendige steekbeesten. Sudo is niet giftig en als de vliegen weg blijven van z'n koker scheelt dat natuurlijk in de jeuk. Wel 2 x per dag insmeren, want het trekt in, en smeert uit. Maar het werkt heel goed tegen vliegen en muggen heb ik gezien.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:12

Ik zou hem ook een graasmasker omdoen. Dan kan hij ff een paar dagen niet bijten en misschien kalmeert het dan ook wat. Ook sneu hoor maarja je moet het soms ook even doorbreken.