Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:Die van mij houd de deken ook op. Ik moet wel zeggen dat ik haar rond het middaguur naar binnen haal. Ze staat wegens blessure op een postzegel stukje zand en daar is het bloed heet.
Inx, mijn merrie heeft ook maar op een deel jeuk. Het eerste stuk helemaal niks, pas net over de helft begint de jeuk tot aan haar schoft.
Yenni schreef:Hallo allemaal,
Mijn pony heeft denk ik een vorm van zomereczeem. Ik heb hem een eczeemdeken gekocht maar hij blijft schuren maar wel heel veel minder dan zonder deken. Kan ik dit nog oplossen?
Faitherr schreef:Yenni schreef:Hallo allemaal,
Mijn pony heeft denk ik een vorm van zomereczeem. Ik heb hem een eczeemdeken gekocht maar hij blijft schuren maar wel heel veel minder dan zonder deken. Kan ik dit nog oplossen?
Wanneer heb je de deken opgelegd? Als een pony eenmaal jeuk heeft blijft dat een flinke tijd aanhouden. Volgend jaar goed optijd beginnen met de deken, dan krijgen de mugjes geen kans en krijgt hij geen(of in elk geval een heeel stuk minder) jeuk.
Yenni schreef:Hallo allemaal,
Yenni schreef:Oke dankjewel, hij heeft de deken nu 2 maanden om denk ik. Heb deze pas gekocht.. heb gister ook zijn manen eraf kunnen scheren omdat deze uitvielen door de warmte onder de eczeemdeken
Ootie schreef:Yenni schreef:Hallo allemaal,
Vervelend zeg. Behandel je het verder nog? Wassen met teershampoo helpt bij mijn fjord goed tegen de jeuk. Ook smeer ik om de paar dagen derfen in haar manen en staart.
Wat voer je je pony?
mentjuh schreef:Hoi!
Ik ben op zoek naar een stevig eczeemdeken welk niet te warm is, nu het lastigste, het is voor een flink breed paard.
Ik wil natuurlijk niet dat het enorm gaat knellen als hij graast. Dat doet nu mijn amigo xl vliegendeken wel helaas.
Hebben jullie tips?
[ [url=m/ARe4yA.jpg]Afbeelding[/url] ]