[***] schreef:Dat klinkt niet fijn neen.
Heb je al eens gekeken om haar op hooi te houden? Dus van het gras af?
Nu is het hier niet zo erg, hij heeft al die dingen ook wel maar niet specifiek na het grazen. Al durf ik hem toch niet goed lang op het gras te laten maar dat is ook voor de suikers. En de grootste symptomen zijn wel weg met de pillen, proesten ed doet hij niet meer.
Bij hem is het schudden ed zo wisselend dat ik het soms ook niet goed weet. Met grazen krijgt hij wel een loopneus en daar dan last van, maar die loopneus heeft hij soms in de paddock ook. Of krijgt hij tijdens het wandelen. Dus ja .. Ik wil een loopneusbestrijder
Hier bij ons in de regio is dat helaas niet mogelijk, geen stallingen met (alleen maar) paddock. De pollen zitten trouwens ook in de lucht, dus of het veel verschil zou maken weet ik niet. En als ze eenmaal last heeft, dan irriteert alles (stof e.d.)
Misschien zou jouw paardje baat kunnen hebben bij Rhino Block? https://www.kno-winkel.nl/nl/rhinoblock ... szalf.html
Ik heb het een tijdje gebruikt maar het was helaas niet afdoende.

Heel veel sterkte. De beste beslissing voor je paard, maar dat is een schrale troost
Echt proesten en briesen, heeft hij dit seizoen nog niet gedaan... Halverwege de wandeling het maar met mijn mouw weer eruit geveegd, haha.