Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 00:04

Een tabletje van 0,25 mg die ik nog een keer zou kunnen breken zou ideaal zijn. Dan kan ik haar gewoon elke dag 0,125 mg geven.
Nu al een paar dagen 0,25 per 1,5 dag. Ze begint eindelijk iets vastere mest te krijgen en haar eetlust is ook weer groter. Ik ben vandaag bij Rene Wielens geweest voor voeradvies en heb een paar dingen meegenomen. Ik had de luzerne van Hartog, maar die is voor haar nog te grof. Vandaag de Agrobs Luzerne+, Dodson en Horrel Sixteen Plus mix en Ultimate Balancer (vitaminekorrel) meegenomen. De luzerne ging er smakelijk in (ruikt ook echt lekker). De rest ging ook goed op. Vanavond nog een volle emmer geweekte SP gegeven. Ze poepte nog even voor ik weg ging en dat was een vaste, iets natte hoop. Maar zeker geen flats meer. Dus het gaat de goede kant op. *\o/*

Anoniem

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:17

Hebben jullie toevallig nog gekeken naar de online uitzendingen over HB/IR en PPID?
www.talkaboutlaminitis.co.uk

Ik weet niet goed wat ik er nu eigenlijk van denken moet...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:00

ohjajoh6 schreef:
Hebben jullie toevallig nog gekeken naar de online uitzendingen over HB/IR en PPID?
http://www.talkaboutlaminitis.co.uk

Ik weet niet goed wat ik er nu eigenlijk van denken moet...

Ik ben er nog niet aan toegekomen eerlijk gezegd, was het erg tegenstrijdig dat je niet weet wat je er over moet denken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:37

nee helemaal niet, maar ik krijg wel het idee dat PPID/IR volksziektes nr. 1 aan het worden zijn onder de paarden en dat pergolide eigenlijk het enige juiste medicijn is om ook hb te voorkomen. Vond het trouwens wel opvallend dat er niet 1x prascend werd genoemd maar alleen pergolide, maar of dit dan slimme verkapte marketing is... ik weet het niet...

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:43

Wat fijn Setteli!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:54

ohjajoh6 schreef:
nee helemaal niet, maar ik krijg wel het idee dat PPID/IR volksziektes nr. 1 aan het worden zijn onder de paarden en dat pergolide eigenlijk het enige juiste medicijn is om ook hb te voorkomen. Vond het trouwens wel opvallend dat er niet 1x prascend werd genoemd maar alleen pergolide, maar of dit dan slimme verkapte marketing is... ik weet het niet...

Wereldwijd is natuurlijk pergolide gewoon altijd al het behandelende medicijn geweest en dat is ook de stofnaam denk ik. Prascend is pas sinds kort de (merk)naam die BI het geeft.

@Setteli, fijn inderdaad dat er verbetering lijkt te komen! Nu zo verder!

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:57

geerke schreef:
ik heb toch een gezicht...een varkentje :')

:D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:46

Caballos schreef:
Wat fijn Setteli!

helaas lag er vanmorgen weer een flats in de stal. Denk toch even wennen aan het andere voer.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 12:52

Setteli schreef:
Caballos schreef:
Wat fijn Setteli!

helaas lag er vanmorgen weer een flats in de stal. Denk toch even wennen aan het andere voer.

Zou voer zo veel uitmaken? Het zit hem denk ik toch echt in de flora en fauna in haar darmen die maar niet op orde komt.. :(:) :(:)

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:23

@ Hanke- 28 jaar, mooie leeftijd hoor! Al blijft het altijd spijtig natuurlijk om ze te verliezen. Wil er nog even niet aan denken. Wel leuk van je dat je de mensen bedankt voor hun tips!

Hier vandaag de Pergolide binnen gekregen en met een stanleymes meteen kwartjes van gemaakt. Ging erg makkelijk. Heb nu voor 8 dagen en als ze niet te veel last krijgt ga ik op halve over en hoop daar nog even op te blijven steken. ik rij haar nog bijna dagelijks dus ben benieuwd of het erge inpact heeft en we even zullen moeten stoppen met rijden.

Ze krijgt nu ook senior priores en lees hier net dat extra magnesium ook geen kwaad kan dus dat gaan we ook nog even halen.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 14:02

Vandaag is Shamrock 23 geworden. Mijn ventje doet het goed. Hopelijk mag ik nog vele jaren van hem genieten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:35

wauw wat een heerlijk paard! en zo jeugdig haha!
heb recept besteld via dierenarts en dat kan ik ophalen, dus ben benieuwd of bestellen via Efarma lukt, ga volgende week de Pergolide 0,25 mg geven en dan begin ik met een half tabletje.
tip geef aan de dierenarts door dat hij/ zij op het recept schrijft dat dit herhaald mag worden anders kun je elke keer een nieuw recept aanleveren en ook recept kost geld (hier 17,50 euro)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:18

Gefeliciteerd, wat ziet Shamrock er super goed uit :D :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:18

Succes Josefien! Ben benieuwd of het je lukt, zou wel veeeeel centjes schelen :D

Ik heb nog pergolide tot januari, dan zal ik ook over moeten gaan op Prascend... :( 't scheelt dat die van mij verzekerd is, dus 75% van het totaalbedrag wordt vergoed. Doet t toch weer wat minder pijn in de portemonnee.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:10

Nou ik heb te vroeg gejuicht want dierenarts wil geen recept uitschrijven omdat het een humaan product ks. Heb nu gevraagd of er ook tabletten van 0,25 Mg te leveren zijn van prascend, wordt nog teruggebeld.
Is er op een slinkse manier nog aan te komen??

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:17

Even een vraag aan de chemie mensen hiero.
Ik wil msm geven aan mijn paard.
MSM is zwavel.
Als ik dan kijk wat boeren geven aan hun vee om ze voldoende zwavel te geven , dan krijgen die dieren magnesiumsulfaat [a 10 euro een kilo...]
Nou is magnesium ook niet verkeerd , maar is dit nu hetzelfde?
Dus is msm hetzelfde als magnesiumsulfaat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:23

Josefien schreef:
Nou ik heb te vroeg gejuicht want dierenarts wil geen recept uitschrijven omdat het een humaan product ks. Heb nu gevraagd of er ook tabletten van 0,25 Mg te leveren zijn van prascend, wordt nog teruggebeld.

Volgens mij is Prascend alleen de 1mg dosering te verkrijgen. Lijkt mij dan een legitieme reden om toch (legaal!) off label voor te schrijven wanneer je 0,25 mg dosering nodig hebt. Maaarrrr ik ben natuurlijk geen DA, dus wat ik ervan vind doet er helaas niet zoveel toe :(

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:27

Ja zo zou ik er ook in zitten maar mijn dierenarts zegt dat hij illegaal bezig is als ie een humaan middel voorschrijft..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:32

Dit is de cascade regeling. Ik vind het lastig. Als je heel strikt kijkt dan IS er inderdaad een voor dieren geregistreerd middel. Maar, wanneer het niet in jouw dosering is, dan lijkt het mij dat je een stapje verder moet kijken en dus naar middelen voor anderen dieren of voor humaan gebruik... Maar nogmaals, hoe ik denk is misschien fout.
Afbeelding

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:36

Focussed schreef:
Josefien schreef:

Volgens mij is Prascend alleen de 1mg dosering te verkrijgen. Lijkt mij dan een legitieme reden om toch (legaal!) off label voor te schrijven wanneer je 0,25 mg dosering nodig hebt. Maaarrrr ik ben natuurlijk geen DA, dus wat ik ervan vind doet er helaas niet zoveel toe :(

Waarschijnlijk zullen verschillende DA's ook nog eens verschillende meningen hebben. Ik heb dezelfde mening als Focussed: BI kan niet leveren, dus dan de humane pergolide.
Wedden dat BI binnenkort met 0.5mg en 0.25mg op de markt komt!

Andere DA om een recept vragen Josefien. mocht jouw DA weigeren?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:47

Ja andere da zat ik ook al aan te denken, mijn dierenarts is niet onwelwillend maar als het geleverd kan worden mag hij geen humaan middel voorschrijven en omdat het deelbaar is en geen capsule kan hij niks. Ik ga eens een andere vragen, die het niet kan leveren dan kan die een recept schrijven, ik probeer het gewoon!!
Edit: gebeld met een andere da en die zegt dat als je aan kunt tonen dat je 1/8 tablet zou moeten gaan geven dat je dan op humaan over moet stappen omdat dat niet kan met die 1mg tablet van Prascend.

Op de site van Boehringer staat dat een pony van 200-400 kg 0,5 Mg aanvangsdosering moet en als die er heftig op reageert met diarree etc dat je dosering dan moet halveren. En als je het langer geeft dan kan het ook gehalveerd worden voor het zelfde effect. Ik heb een shet van 100 kilo dus moet dan al aanvangen met een kwart tablet en zou dan uiteindelijk op 1/8 uit moeten komen of minder..dus ik vind eigenlijk wel dat ze dan een humaan recept voor moeten schrijven en dat heb ik dus ook zo doorgegeven. Wordt vervolgd want ik word teruggebeld..

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:15

Ben benieuwd Josefien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:26

ik ook!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:15

dookia@Wat een prachtige foto's!Hij ziet er prachtig uit!
Ben nog niet eens sponsor maar ben BI nu al zat.... :(

Dit is Pablo twee dagen geleden.Tandarts was 4 oktober geweest,daarna heeft hij ruim 10 dagen gehoest,en zijn hooi weer uitgeproest.Door een brandwond van de hete electrische vijl.
Den druk geweest met hooi weken,in een hooinet op hoogte hangen(was bang voor een slokdarmverstopping) en 4x per dag slobber geven(wat ze gewoonlijk al krijgen maar dan 2x)
Hij is gelukkig dankzij, alle moeite niet afgevallen. :D
Hij is nu weer in orde!

Afbeelding

vacht valt mee,hij is nog nooit geschoren.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben tevreden met hoe hij er uit ziet voor een 27 jarig paard met IR en cushing :j

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:39

Amai Geerke hij ziet er erg goed uit