Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:52

Hanke_k heel veel sterkte gewenst! ik moet er zelf even niet aan denken.. Maar je paard heeft een mooi leven gehad en 28 is een geweldige leeftijd!
@Nammie dank voor de tip, ik heb geen buren en heb ook geen gordijnen want geen inkijk haha, dus niemand ziet me bezig.
@ohjajoh6 ik ga eens kijken.
Ze liep vanmorgen eigenlijk weer prima mee, heb haar tijdens het eten behandeld en foto gemaakt, kijk straks of ik die kan uploaden want app op de iphone deed het níet.

Josefien

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:57

Heb even gebeld met Efarma, als je een recept van de dierenarts hebt (eerste keer opsturen) dan kun je het bij hun bestellen. Mijn dierenarts levert alleen de 1 Mg dus als het nodig mocht zijn dan ga ik het zo doen, bedankt voor de tip!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:03

Josefien schreef:
Heb even gebeld met Efarma, als je een recept van de dierenarts hebt (eerste keer opsturen) dan kun je het bij hun bestellen. Mijn dierenarts levert alleen de 1 Mg dus als het nodig mocht zijn dan ga ik het zo doen, bedankt voor de tip!

Tip: doe even een belrondje. Ik heb afgelopen jaar 3 verschillende da's gehad bij mijn paard (door verhuizing naar andere regio) en er zaten best nog hele grote prijsverschillen onderling in.
Voor 60 tabletten heb ik 115, 110 en nu 102 euro betaald. Er zijn ook verpakkingen van 160 tabletten verkrijgbaar en dan wordt de prijs per pil nóg goedkoper!
PraScend wordt overigens alleen maar in 1 mg tabletten geproduceerd.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:39

Imago01 schreef:
Josefien schreef:

Tip: doe even een belrondje. Ik heb afgelopen jaar 3 verschillende da's gehad bij mijn paard (door verhuizing naar andere regio) en er zaten best nog hele grote prijsverschillen onderling in.
Voor 60 tabletten heb ik 115, 110 en nu 102 euro betaald. Er zijn ook verpakkingen van 160 tabletten verkrijgbaar en dan wordt de prijs per pil nóg goedkoper!
PraScend wordt overigens alleen maar in 1 mg tabletten geproduceerd.

Ik heb voor 300 pillen pergolide van 1 mg slechts 124, 30 euro betaald hoor. (ik heb het net even nagekeken op de rekening), ook bij Efarma dus.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:43

Josefien schreef:
Maar mijn shetje weegt maar 100 kilo dan kan ik die toch geen half tabletje geven, veel te veel!

De vuistregel op basis van gewicht is gewicht x 0,002 = dosering die mag, niet moet
da's dus 100 x 0,002 = 0,2 mg dus een kwartje is voor hem ruim voldoende, nog verder delen van de 1 mg tablet geeft steeds variërende dosis lijkt mij. Ik weet niet of er van prascend ook meerdere pillen in omloop zijn met verschillende dosis per tablet - was er vroeger bij pergolide wel, dan had je ook tablet van 0,25 mg die evt weer door midden kon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:48

Josefien schreef:

PraScend wordt overigens alleen maar in 1 mg tabletten geproduceerd.[/quote]

Ik heb voor 300 pillen pergolide van 1 mg slechts 124, 30 euro betaald hoor. (ik heb het net even nagekeken op de rekening), ook bij Efarma dus.[/quote]

dat waren nog eens tijden :7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:49

@ Hanke - Lees net je verdrietige bericht over Fanny pas. Wat een verlies, maar wat een mooie leeftijd ook. Fijn dat je veel aan de tips uit dit topic hebt gehad! Heel veel sterkte voor nu meis!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:55

10tje2 schreef:
Ik heb voor 300 pillen pergolide van 1 mg slechts 124, 30 euro betaald hoor. (ik heb het net even nagekeken op de rekening), ook bij Efarma dus.

Pergolide is niet meer te verkrijgen voor paarden dus logischerwijs heb ik het over PraScend van BI en niet over pergolide.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:11

Fargo , probeer het maar eens met een paramolletje , en verdeel die in 12 gelijke porties.
Het lukt echt makkelijk zo , denk dat de drugsgebruikers ook niet teveel willen betalen voor een ''lijntje'' ;)

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:28

tantesam schreef:
Ben benieuwd. Geef nu senior priores. Maar dat gedoe met weken pff

Ik geef dat nu ook. Het nadeel met dat weken vind ik dat ik overal en altijd rekening mee moet houden. Ik sleep het mee naar mijn werk,
moet er soms 's nacht voor opstaan etcetc.
10 tot 15 minuten is dan echt ideaal.

Overigens kwam ik er onlangs achter dat SP voor een cushinger minder geslaagd is, ivm de (hoeveelheid) melasse.
SpeediBeet zou een goede vervanger kunnen zijn!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:47

Sterkte Hanke! Maar 28 is een mooie leeftijd!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:50

Jemawi schreef:
tantesam schreef:
Ben benieuwd. Geef nu senior priores. Maar dat gedoe met weken pff

Ik geef dat nu ook. Het nadeel met dat weken vind ik dat ik overal en altijd rekening mee moet houden. Ik sleep het mee naar mijn werk,
moet er soms 's nacht voor opstaan etcetc.
10 tot 15 minuten is dan echt ideaal.

Overigens kwam ik er onlangs achter dat SP voor een cushinger minder geslaagd is, ivm de (hoeveelheid) melasse.
SpeediBeet zou een goede vervanger kunnen zijn!

Ik vond dat ook echt een nadeel en ik vond het heel erg zurig ruiken. Ik heb er gewoon geen tijd voor om zolang met eten bezig te zijn en ook niet meerdere keren per dag. Toen wij willy nog hadden, hadden we 4 paarden. Dan werkt SP echt niet. En voor Whizz (geen cushingpaard) heb ik gewoon slobber van PAVO en ook een tijd de Havens slobber mash gehad, de PAVO is direct klaar en de Havens moet even kwartiertje staan ofzo - ook een hele fijne om paarden aan te laten sterken en voller te laten worden!!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:52

Wat vind je dan van de dieet mix van Subli?
Die ben ik gaan geven , zit geen graan in , en geen melasse.
Alleen kan ik nergens het suikergehalte vinden , ook niet op de verpakking...
er zit wel appelpulp in en johannesbroodpit stukje , en zover als ik weet bevatten beide nogal wat suiker...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:32

Hanke heel erg veel sterkte.

Ik moet vaker even hier kijken zie ik. Want nu moest ik veel bij lezen. Ik zou het wel heel erg fijn vinden als er een nieuw topic straks word geopend en daar in de openingspost al veel doorverwijzingen staan. Als nieuwkomer moet ik nog wel eens terug lezen en dat is soms een heel werk met 500 pagina's hihi.

Ik geef mijn c pony 20 gr magnesium en dat doe ik omdat ik dit in het magnesium topic had gelezen. Mijn pony weegt zo'n 350 kilo.Is dat dan niet goed omdat ik een aantal reacties las van mensen die het erg veel vonden. Waarvoor helpt de magnesium zo goed voor cusing paarden?

Keet schreef:
Komt ie:
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.

De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.

Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus :) 5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:00

Imago01 schreef:
10tje2 schreef:

Pergolide is niet meer te verkrijgen voor paarden dus logischerwijs heb ik het over PraScend van BI en niet over pergolide.

Deze prijs heb ik afgelopen juli betaald, pergolide is nog wel verkrijgbaar bij Efarma. Aangezien BI alleen maar 1 mg pillen levert zou ik proberen om via de DA een recept te krijgen voor 0.25 mg (of 0.5 mg) (in het geval van Josefien en haar shet). En bij Efarma dus bestellen. Lijkt me het proberen waard om via deze sluipweg aan goedkopere pergolide te komen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:04

Op de site van Efarma staat pergolide van 0,25 gr 100 St. 17,75..
Ik heb de dieetmix van Subli ook wel eens, volgens mij ook prima voer. Kan idd ook niks vinden op de site over de ingredienten. De natural balance van havens is ook erg basic.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:11

Sterkte Hanke, het blijft verdrietig als je je maatje moet laten gaan. Wel een mooie leeftijd!

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:40

Josefien schreef:
.

Bij mij op de site van efarma staat het voor 17,77. Je kunt dus ook andere gewichten krijgen en uiteraard is dan de 1 mg verhoudingsgewijs goedkoper. Vraag anders hoe duur de 0.5 mg is. Ik zie het op de site niet zo snel. Hun klantenservice is heel goed overigens.
Een Nederlandse DA zal waarschijnlijk geen recept voor 1 mg geven voor Efarma, dan is hij in overtreding. Maar met een recept voor 0.5 of 0.25 mg kun je waarschijnlijk BI omzeilen.

Zelfs als de die 0.25 omrekent naar 1 mg, is het nog stukken goedkoper dan BI.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:14

10tje2 schreef:
Josefien schreef:
.

Bij mij op de site van efarma staat het voor 17,77. Je kunt dus ook andere gewichten krijgen en uiteraard is dan de 1 mg verhoudingsgewijs goedkoper. Vraag anders hoe duur de 0.5 mg is. Ik zie het op de site niet zo snel. Hun klantenservice is heel goed overigens.
Een Nederlandse DA zal waarschijnlijk geen recept voor 1 mg geven voor Efarma, dan is hij in overtreding. Maar met een recept voor 0.5 of 0.25 mg kun je waarschijnlijk BI omzeilen.

Zelfs als de die 0.25 omrekent naar 1 mg, is het nog stukken goedkoper dan BI.

dat is slim...zou het werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:20

Was jij het 10tje, die mij die link gaf? Nogmaals dank daarvoor, want ik ga het zeker wel proberen voor shetty, zodra zij er aan moet gaan geloven...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:20

oh mijn dierenarts is Duits, dat scheelt ook misschien? Ik ga het volgende week proberen als het nodig is althans, ik moet zeggen dat ze er vandaag goed bij stond.
Haar hoeven groeien erg hard, de 21e komt hoefsmid weer, die is er om de 2 weken zo'n beetje en heeft haar meer op de achterkant gezet waardoor ze van die wiphoefjes krijgt :+
Afbeelding met dekentje aan de bioresonantie (apparaat effe geparkeerd op d'r kont)

Afbeelding zonder dekentje, ze is nog niet echt dun :o

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 20:48

ohjajoh6 schreef:
Was jij het 10tje, die mij die link gaf? Nogmaals dank daarvoor, want ik ga het zeker wel proberen voor shetty, zodra zij er aan moet gaan geloven...

Ik heb ooit de link van Efarma doorgegeven, ik was er zelf ook erg blij mee. Ik had ook de link weer van iemand op dit forum, weet echt niet meer wie.......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:43

van mij denk ik?

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:06

geerke schreef:
van mij denk ik?

Zou best kunnen, maar dan moet ik heel ver terugzoeken :)). Ik ben niet zo best in namen (zonder gezichten) te onthouden.......

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:07

ik heb toch een gezicht...een varkentje :')