Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josefien schreef:Heb even gebeld met Efarma, als je een recept van de dierenarts hebt (eerste keer opsturen) dan kun je het bij hun bestellen. Mijn dierenarts levert alleen de 1 Mg dus als het nodig mocht zijn dan ga ik het zo doen, bedankt voor de tip!
Imago01 schreef:Josefien schreef:Heb even gebeld met Efarma, als je een recept van de dierenarts hebt (eerste keer opsturen) dan kun je het bij hun bestellen. Mijn dierenarts levert alleen de 1 Mg dus als het nodig mocht zijn dan ga ik het zo doen, bedankt voor de tip!
Tip: doe even een belrondje. Ik heb afgelopen jaar 3 verschillende da's gehad bij mijn paard (door verhuizing naar andere regio) en er zaten best nog hele grote prijsverschillen onderling in.
Voor 60 tabletten heb ik 115, 110 en nu 102 euro betaald. Er zijn ook verpakkingen van 160 tabletten verkrijgbaar en dan wordt de prijs per pil nóg goedkoper!
PraScend wordt overigens alleen maar in 1 mg tabletten geproduceerd.
Josefien schreef:Maar mijn shetje weegt maar 100 kilo dan kan ik die toch geen half tabletje geven, veel te veel!
Josefien schreef:Heb even gebeld met Efarma, als je een recept van de dierenarts hebt (eerste keer opsturen) dan kun je het bij hun bestellen. Mijn dierenarts levert alleen de 1 Mg dus als het nodig mocht zijn dan ga ik het zo doen, bedankt voor de tip!
tantesam schreef:Ben benieuwd. Geef nu senior priores. Maar dat gedoe met weken pff
Jemawi schreef:tantesam schreef:Ben benieuwd. Geef nu senior priores. Maar dat gedoe met weken pff
Ik geef dat nu ook. Het nadeel met dat weken vind ik dat ik overal en altijd rekening mee moet houden. Ik sleep het mee naar mijn werk,
moet er soms 's nacht voor opstaan etcetc.
10 tot 15 minuten is dan echt ideaal.
Overigens kwam ik er onlangs achter dat SP voor een cushinger minder geslaagd is, ivm de (hoeveelheid) melasse.
SpeediBeet zou een goede vervanger kunnen zijn!
Keet schreef:Komt ie:
Paard heeft behoefte aan 0,015(basis)/0,030(werkend) gram magnesium per kilo lichaamsgewicht. Zie http://www.voervergelijk.nl/kennisbank/ ... -mineralen
Dan kan je uitrekenen hoeveel hij per dag zou moeten krijgen.
De magnesium van de Welkoop bevat 54,5% magnesium.
Mijn pony's wegen ongeveer 200 kilo per stuk -> 200 x 0,030 = 6 gram magnesium per dag. Dat betekent dus dat ik plusminus 14 gram moet voeren per dag om aan die behoefte te komen.
Voor jouw paard:
550kg x 0,03 = 16,5 gram magnesium per dag. Betekend dat je ongeveer het dubbele daarvan zou moeten voeren om aan de behoefte te voldoen. Tussen de 30 en 35 gram dus5 x 6 a 7 gram = 30 tot 35 gram.
Imago01 schreef:10tje2 schreef:Ik heb voor 300 pillen pergolide van 1 mg slechts 124, 30 euro betaald hoor. (ik heb het net even nagekeken op de rekening), ook bij Efarma dus.
Pergolide is niet meer te verkrijgen voor paarden dus logischerwijs heb ik het over PraScend van BI en niet over pergolide.
Josefien schreef:Op de site van Efarma staat pergolide van 0,25 gr 100 St. 17,75..
.
10tje2 schreef:Josefien schreef:Op de site van Efarma staat pergolide van 0,25 gr 100 St. 17,75..
.
Bij mij op de site van efarma staat het voor 17,77. Je kunt dus ook andere gewichten krijgen en uiteraard is dan de 1 mg verhoudingsgewijs goedkoper. Vraag anders hoe duur de 0.5 mg is. Ik zie het op de site niet zo snel. Hun klantenservice is heel goed overigens.
Een Nederlandse DA zal waarschijnlijk geen recept voor 1 mg geven voor Efarma, dan is hij in overtreding. Maar met een recept voor 0.5 of 0.25 mg kun je waarschijnlijk BI omzeilen.
Zelfs als de die 0.25 omrekent naar 1 mg, is het nog stukken goedkoper dan BI.
ohjajoh6 schreef:Was jij het 10tje, die mij die link gaf? Nogmaals dank daarvoor, want ik ga het zeker wel proberen voor shetty, zodra zij er aan moet gaan geloven...