ellepel schreef:Welke deken heb je er op?
Vlechten kan helpen,maar ik spray regelmatig met antiklit, of gebruik speciale gel dat de manen wat glad zijn en de deken zo minder haren af breekt
Deken van QHP
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jets schreef:Hier een deken via Marktplaats van Horsegear. Ik vind hem eigenlijk net te groot, maar toch maar proberen. Ben benieuwd of ze hier ook ergens schuurplekjes van krijgt. De rambo zorgt voor plekken op de borst, de bucas op de buik en bij zo'n bruine deken blijft er steeds een stukje hals kaal. Als dit niks is wil ik nog een Shires proberen, hoewel ik die wel heel erg op de Horsegear vind lijken. Weet iemand of dat dezelfde is? Ben ook benieuwd naar de Eczeemdeken Epplejeck Itch Free Full Neck. Als dat het allemaal niet is weet ik het ook niet meer
[ [url=m/t3A8Ef.jpg]Afbeelding[/url] ]
henny_w schreef:Assebassie, ik geef BT-biergist bij van Leiber. Ik bestel het in Duitsland bij een Grenzlandwinkel en haal het daar ook op.
De laatste keer in Nederland betaalde ik 55 euro per 25 kilo, dat is alweer een paar jaar terug. Net over de grens betaal ik voor dezelfde zak nog steeds 30 euro.
assebassie schreef:Dat is goedkoop Henny!, ik heb het van horsefitshop en vond het ook niet duur maar nog steeds veel duurder dan die van jou!
En wat is de reden dat jij het geeft, jeuk of iets anders?
Hoeveel geef je dan?
Ik geef het aan mijn arabier die hb is geweest, mest is veel beter nu, en de andere met jeuk krijgt het ook, merk niet zoveel verschil bij haar, 't ging al goed, ze moet wel een vliegendeken op, maar gaat dan heel goed, dus vroeg me af of er mensen zijn die het specifiek voor de jeuk geven.
henny_w schreef:assebassie schreef:Dat is goedkoop Henny!, ik heb het van horsefitshop en vond het ook niet duur maar nog steeds veel duurder dan die van jou!
En wat is de reden dat jij het geeft, jeuk of iets anders?
Hoeveel geef je dan?
Ik geef het aan mijn arabier die hb is geweest, mest is veel beter nu, en de andere met jeuk krijgt het ook, merk niet zoveel verschil bij haar, 't ging al goed, ze moet wel een vliegendeken op, maar gaat dan heel goed, dus vroeg me af of er mensen zijn die het specifiek voor de jeuk geven.
Ik geef het voor de algemene gezondheid. BT-biergist werkt positief op de darmen en hoe optimaler de darmwerking is des te beter gaat de rest zoals o.a. de huid. Er zitten meerdere B vitamines in en dat is positief voor hoef, huid en haar. Ik heb het idee dat ze ook veel sneller erdoor verharen.
Momenteel geef ik ongeveer 25 á 30 gr. per dag per paard. In de winter minstens het dubbele.
moonprayer schreef:ben bang , nouja, weet eigenlijk zeker dat mijn paardenkind ook zomer exceem heeft.
heb nu een deken besteld, hopelijk past hij. de DA. gaf aan als het heel erg was kon hij "cortison"? geven, maar eenmalig, hij vind het zelf niks. op internet hoor ik ook niet veel goeds. Dus eerst de deken maar proberen.
op de vorige stal had hij niks, we zijn verhuisd nu 2 maanden geleden. en sindsdien jeukt hij zijn manen eraf, op 1 plek. zijn staart een beetje. Ik vind het nog meevallen, (wel doodzonde van zijn mooie lange manen)
Als het voedsel gerelateerd is, hij kreeg pabo grow voor jonge paarden , maar te weinig kuilgras / hooi (was droog paardenkuil van prima kwaliteit, maar te weinig, 's middags een beetje en 's avonds een beetje) en op de Wei stond geen sprietje meer alleen modder.
nu krijgt hij ongelimiteerd paardenkuil, stro en gras in de wei. maar geen brok meer, enkel een handjevol.
wel overdag op de wei en voor het donker weer binnen.
henny_w schreef:@Assebassie,
Als je deze link aanklikt en dan wat naar beneden scrollt zie je enorme lappen tekst over Biergist en BT-biergist van ene Moebe. https://www.pferd.de/threads/98663-wiev ... n-fuettern