Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josefien schreef:Stik kom net van de Boerenbond af!
Ik heb da gebeld en volgens hem zit er exact hetzelfde in de prascend als die andere ( ben effe naam kwijt en zit op gsm) en hij adviseert eerst halve tablet om
Flink effect te krijgen en daarna pas kwart..
Ga volgende week eerst foto van hoeven laten maken en dan beslis ik verder.
Citaat:[quote="fargo"
Dat dunne is zeker van cushings, want ze teren in op hun spieren door de overproductie van cortisol en daarnaast hebben ze last van suikerziekteachtige verschijnselen wat op de langere duur een dunner paard oplevert..
En dat dunne pak je dus eigenlijk ook niet perse aan met meer voer maar door de oorzaak weg te nemen dan doen ze het op dezelfde hoeveelheid voer wel weer goed.. Dus inderdaad monnikspeper en als dit niet voldoende zou blijken te zijn toch prascend..
diana1 schreef:Citaat:[quote="fargo"
Dat dunne is zeker van cushings, want ze teren in op hun spieren door de overproductie van cortisol en daarnaast hebben ze last van suikerziekteachtige verschijnselen wat op de langere duur een dunner paard oplevert..
En dat dunne pak je dus eigenlijk ook niet perse aan met meer voer maar door de oorzaak weg te nemen dan doen ze het op dezelfde hoeveelheid voer wel weer goed.. Dus inderdaad monnikspeper en als dit niet voldoende zou blijken te zijn toch prascend..
Fargo,
De oorzaak wegnemen... Hoe bedoel je dat precies?
Die van mij deed het over de zomer (op het gras) goed maar nu, met de overgang op kuil, gaat het qua kont/spieren achteruit.
Jemawi schreef:Voor de geinteresseerden:
Ik heb onlangs contact gehad met Pavo betreft een voeradvies voor mijn paard (33, Cushing)
Per 1 november komt Pavo met SpeediBeet op de markt. Laag in suikers en in 10 tot 15 minuten te weken.
Daarnaast gaat mijn paard de PodoGrow krijgen.Citaat:Wat betreft de bietenpulp. Die van Pavo komt volgende maand op de markt. Bijzondere hieraan is dat deze in vlokvorm is en daardoor heel snel weekt. Hij is al in 10-15 minuten klaar met koud water. Daarnaast zit hier helemaal geen melasse in en daardoor extra laag in suikers. SpeediBeet heet die. De Welkoop krijgt hem inderdaad ook in het assortiment.
Wat een zak gaat kosten, weet ik nog niet. Ik ga het in ieder geval zeker proberen.
Josefien schreef:Maar mijn shetje weegt maar 100 kilo dan kan ik die toch geen half tabletje geven, veel te veel!
Nammie schreef:Josefien schreef:Maar mijn shetje weegt maar 100 kilo dan kan ik die toch geen half tabletje geven, veel te veel!
Wat je zou kunnen doen is de helft van het tabletje zeer goed fijnmalen , tussen 2 theelepels.
Doe dit al boven de spiegel zodat er niks verloren gaat.
Leg dat op een spiegel , pak een scheermesje , en probeer 4 gelijke porties te maken.
[doe dit met de gordijnen dicht , want de buren kunnen wat anders gaan denken...]
Plak vervolgens de porties in een klein stukje brood , en je bent voor 4 dagen klaar.